BIGmeeting Tjechie 2010 foto`s / reisverslag

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Leo

Hoi Biggers,

Hierbij vast wat piccies :
http://www.mijnalbum.nl/Album=XFNKFNUG

Verhaaltje volgt morgen. Ben nu douchen en daarna lekker maffen.

LEO
Laatst gewijzigd door Leo op za jun 26, 2010 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
800S

het ziet er gezellig uit daar!!
Leo

Ik begin mijn reisverslag even met de test van de K60 ( tov MFE 99 van de collega`s )

2200 km waarvan 1800km met zware bepakking achter ( 2.8 Bar ) over de snelweg met 120 gemiddeld / 250km door het bergachtige landschap van das Bayrische Wald met zware bepakking / toerritje zonder bepakking 100 km / 50km offroadrit en mijn achterband is in het midden / loopvlak 3mm kwijt.

Verder was het door de zachte samenstelling van de band met zware bepakking even lastig bij het ingaan van sommige mooie bergbochtjes omdat de hele fiets wat ging schuiven over de nopjes. Niet veel maar wel lastig om de ideale lijn in te zetten.

Mijn besluit voor eenzelfde rit met zware bepakking is: MFE 99.

----------------------
Reisverslag

Vorig jaar voor de gein geroepen dat we naar de tjechische drbigmeeting zouden gaan en inmiddels al weer thuis. Tis snel gegaan. Kwist niks van tjechie en heb door het vele sleutelen aan de BIG geen tijd gehad om me te verdiepen in de reis / het land.

Gelukkig had Hans de taak op zich genomen om als reislijder te fungeren en dat heeft hij samen met zijn Quest perfect uitgevoerd. Zonder kaartmateriaal van tjechie heeft hij ons ( met volle bepakking ) offroad over de toppen van enkele bergen gevoerd puur op basis van een lijntje op zijn scherm.

We hebben hierbij de mooiste paadjes en plekken ( en verbaaste gezichten van locals ) gezien met soms 20% stijging en modder en die rit zal ik never nooit niet vergeten......................zeker toen we op de camping aan kwamen en de organisator van de meeting na aanhoren van ons offroad verhaal ons vertelde dat offroad verboden is in tjechie en als we opgepakt waren we langs Joran hadden gezeten :shock: want daar pakken ze je serieus aan op dat vergrijp.

De volgende dag was er een kort offroadritje gepland ( snel in and out of the woods because........ ) en alle hollanders deden mee natuurlijk ! We werden een beetje uitgelachen om onze bandenkeuze maar we hebben ze een heerlijk poepje laten ruiken :twisted: Ze raakte ons maar niet kwijt dus bij terugkomst op de camping wist ze wel meteen wie we waren.

We waren ook goed te herkennen tussen de anderen want onze kleding en fietsen zaten onder de drek :lol:

De zaterdag was een toerrit met 1 zandpaadje ( 1 maal raden wie ineens vooraan reden :lol: :lol: ). De rit voerde ons langs de bezienswaardigheden van die omgeving en hierbij een uitgebreide opsomming van die bezienswaardigheden met bijbehorende foto`s:

.
.
.
.
.
.

Bij terugkomst was er nog een parcourtje rijden op techniek op de camping en na afloop daarvan de prijsuitreiking met als winnaar van de iron butt aan Hans en zijn broer voor de van het verst komende Biggers. Savonds het varken aan het spit , een wazige DJ en heeeeeeeeel veel heerlijk bier.

Zondags heel rustig inpakken en samen met Ollie snel naar das Bayrische Wald en heerlijke bergweggetjes geknald en overnacht in duitsland en dinsdag 600km snelweg voor ons en Ollie ging naar de duitse BIGmeeting die dit weekend is.

Kortom een heerlijke motorvakantie met gelukkig veel droog weer (helaas niet zonnig ) en het camperen is mij toch best goed afgegaan met een lekke tent en een lek luchtbed wat om de 2 uur opgepompt moest worden en op basis daarvan is de motorvakantie voor ons voor 2011 al bepaald.

LEO
CrazyWezel
Contacteer:

Leo schreef: ... en heb door het vele sleutelen aan de BIG geen tijd gehad om me te verdiepen in de reis / het land. ....
LEO
does vertellen :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
BIG88

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
have BIG fun

D.F.M.T.
Shifty-PK
Contacteer:

érg ongeloofwaardig hoor jongens:
Afbeelding
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Leo

Shifty-PK schreef:érg ongeloofwaardig hoor jongens:
Keb toch echt een linker en een een rechter duim hoor.

LEO
spgoesdakar

Mooi reisverslag Leo.
Hier heb ik weinig aan toe te voegen.
Onderweg hele mooie stukken gereden met veel bochten. Had zelf weinig ervaring met dat bochtenwerk maar ging uiteindelijk vanzelf. Ook de Mefo's zijn zeer goed bevallen, een goed offroadband voor op de weg en licht terrein. Ze slijten bijna niet vergeleken met de Heideknauwers.
Het was erg gezellig het nodige bier gehad en veel gelachen.
Hans bedankt voor het voorrijden en de rest voor de slappe klets..

gr Iwan
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
spgoesdakar

Frans van Roosmalen

Zo Heren ik heb dus wat gemist :cry:
Mooi dat jullie ons goed vertegenwoordigd hebben 8) Was het ruitje van Iwan het enige probleempje of hebben jullie besloten geen uitlatingen te doen over gesleutel onderweg :twisted: Relaxed als het ruitje het enige probleem is geweest!
Denk dat ik volgend jaar wel mee ga naar ..... ziet er goed uit :D
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
de antrapper

8) Veilig weer thuis, zonder ANWB, mooi verhaal, dat dat allemaal kan
op z'on ouwe brommer, geweldig mannen.

HansD
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
spgoesdakar

Ik zal vast een uitlating doen.
Heb ongeveer 3 liter olie verbruikt.
Verder waren wij de enige op 3 Tjechen na die deel namen aan de offroad rit.
Leo

Frans van Roosmalen schreef:Denk dat ik volgend jaar wel mee ga naar ..... ziet er goed uit :D
Volgend jaar gaat de reis voor dit groepje een andere kant op.

LEO
Leo

de antrapper schreef:8) Veilig weer thuis, zonder ANWB, mooi verhaal, dat dat allemaal kan op z'on ouwe brommer, geweldig mannen.
HansD
Vooraf gedegen onderhoud plegen hè........ :lol: :lol: :lol:

Dank voor tent want zo heb ik het echt kamperen mogen ervaren toen er een stortbui kwam snachts en ik door de tent dreef samen met mijn spullen 8)

LEO
Shifty-PK
Contacteer:

Leo schreef: Dank voor tent want zo heb ik het echt kamperen mogen ervaren toen er een stortbui kwam snachts en ik door de tent dreef samen met mijn spullen 8)
LEO
Zozo Leo, je bent tijdens je kampeer debuut niet ontmaagd maar gewoon verkracht!!!

Maar het smaakt naar meer?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Leo

Shifty-PK schreef: Maar het smaakt naar meer?
Yep. 8)
Het was keigaaf en zeker voor herhaling vatbaar.

LEO
Frans van Roosmalen

Leo schreef:
Volgend jaar gaat de reis voor dit groepje een andere kant op.

LEO
Daar zullen ze toch ook wel bier hebben :roll:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
lummelke

Heb net het verslag zitten lezen en de prentjes bekeken, leuk dat jullie het er met de Big's zo goed vanaf hebben gebracht!
En ik maar denken dat mijn trip van 900km heen en terug naar Frankrijk een paar jaar geleden al een sterk feit was. :oops:
Iwan, kweenie, maar is 3l olieverbruik toch niet een beetje zorgwekkend? :shock:

Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
zappa.suzuki

spgoesdakar schreef:Ik zal vast een uitlating doen.
Heb ongeveer 3 liter olie verbruikt.
Verder waren wij de enige op 3 Tjechen na die deel namen aan de offroad rit.
Ach dat kan nog wel op 2200km.. heb er ook zo 1 :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Contacteer:

dat was met nieuwe zuigerveren, dus niet echt iets om over wakker te liggen.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
BIG88

2½ liter op de heenweg, ½ liter op de terugweg.
komt goed dus 8)
have BIG fun

D.F.M.T.
bigbrother

BIGbrother was watching

:shock:
CZ edition
zappa.suzuki

Geen stripper?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
de antrapper

Leo schreef:
de antrapper schreef:8) Veilig weer thuis, zonder ANWB, mooi verhaal, dat dat allemaal kan op z'on ouwe brommer, geweldig mannen.
HansD
Vooraf gedegen onderhoud plegen hè........ :lol: :lol: :lol:

Dank voor tent want zo heb ik het echt kamperen mogen ervaren toen er een stortbui kwam snachts en ik door de tent dreef samen met mijn spullen 8)

LEO
:D :D
Ik lees het nou pas, ik was vergeten te vertellen dat de tent de laatste 3 jaar alleen naar zonnige oorden mee was :lol:
Maar ik ben zeer vereerd dat ik aan de wieg van je tentleven mocht staan.

Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Plaats reactie