lekker krassuh.........

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
800S

Nou, dat we (mrZ en ik) het woensdag heel gehouden hebben mag een wonder heten.
Na het afspuiten van mijn dr kreeg ik mijn twijfels of ik de koppeling wel juist had afgesteld, omdat hij weer wilde wandelen.........

Olie afgetapt en deksel gelicht...... :evil:
gatenkaas en ijzer slijpsel was wat ik aantrof in het koppelingshuis van mijn dr!!
de lagers hebben mijn drukplaat opgegeten en omzwervingen in het blok gemaakt ..... :roll: totnutoe 6 stuks gelokaliseerd en verwijderd

weer wat extra werk te doen.......... :wink:
zappa.suzuki

je hebt een rare BIG, als SR43 op het kenteken maar met de drukplaat van een SR41, die heeft een glijlager ipv van een industrielager..
die glijlagers zijn niet zo goed.

De drukplaat van een SR43 met industrielager past zo op je BIG, wel met de pully van een SR43 dus niet die van jou..

Hoop dat Iwan of Hans een drukplaat hebben voor je, ik heb de mjne een tijd terug verkocht aan Futurist.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Frans van Roosmalen

Mooi klote Sander, :evil: hoop dat het financiele plaatje een beter resultaat geeft dan de plaatjes hierboven :cry:

Suc6
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
spgoesdakar

Je hebt een pb.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
spgoesdakar

Je hebt weer een pb.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
800S

Frans van Roosmalen schreef:Mooi klote Sander, :evil: hoop dat het financiele plaatje een beter resultaat geeft dan de plaatjes hierboven :cry:

Suc6
Iwan is weer eens bijzonder vriendelijk voor me............. :P

Nou maar hopen dat hij past :!:
800S

Ik ben erachter gekomen dat het een gebrek aan olie was :oops: :oops:
De rubber ring van het filterdeksel onder het blok was eerst wat aan het zweten, maar lekte niet noemenswaardig......
Kan snel gaan dus..... en dat terwijl ik de nieuwe pakking al had liggen!!

Maar nu hij toch open ligt ga ik gelijk wat andere zaken nalopen, zoals de lengte van de balansasketting (158mm) en plaats ik meteen die oil-seal voor de krukas in het rechter deksel.

Het begint bijna op een grote (BIG) beurt te lijken:
olie+filters
K&N luchtfilter+135 sproeiers
voorvork revisie (doe ik niet zelf) rechter poot sloeg vast/veerde niet meer uit
achterwiel lager vervangen
swingarm lager vervangen
nieuw (recht) renthal stuur

en heeft iemand idee hoe en waar ik de lengte/slijtagelimiet van de nokkenasketting kan meten??
Als het spul gedemonteerd moet worden, voel ik een koprevisie aankomen.......... :? :?

EDIT: oh ja IWAN thx voor drukplaat/stift en lager
zappa.suzuki

Stevig bezig! :wink:

Bij mij ging de orginele nokkenasketting een paar 1000km langer mee dan de balans-..

Aangezien de nokkenasketting er toch af moet om de balanskettting te vervangen zou ik hem gewoon ook vervagen.
De kop hoeft er niet af, alleen de kopdeksel om bij de nokkenas te komen, als je de kop wil reviseren moet het blok er uit..

Dus dat belaberde veren kwam door die rechterpoot :wink:
CrazyWezel
Contacteer:

je blok een keer spoelen is denk ik ook geen overbodige luxe als ie weer in elkaar zit..
damn wat ziet dat er uit.

sterkte en succes met de weder opbouw
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
800S

Net even bij de knutseltips gekeken, maar vond niks over "muur"vastzittende assen...

mijn achterwiel-as is er niet fatsoenlijk uit te tikken, ook bv niet met vuistje..... en ik heb al eens een schroefdraad ver#*(%t !!
Hij is wel met de hand rond te draaien, maar wijkt geen mm
Nu heb ik er in het verleden eens dik vet op gesmeerd en gok dat dat ook de boosdoener is die aan mijn lagers kleeft.

Tevens de as waar swingarm op zit, die wel rond draait weliswaar onder luid gekras en ovale beweging (swingarm)
lijkt erop dat hij echt vastgekoekt is..........

het knutselt trouwens niet lekker als de motor op de krik staat te wiebelen zonder voorvork en met losse swingarm.......

iemand suggesties??
1e ingeving: verfstripper om vet vloeibaar te maken (bij achteras)
zappa.suzuki

Begin met de boel regelmatig in te spuiten met een echte kruipolie en laat dat een dagje weken.

dan moer op de as net een paar slagen los zo dat je een paar millimeter as vrij hebt, dan rustige stevige tik met de koperhamer, als de as een paar mm verschuift de asmoer weer een paar slgen los en weer een tik.

stop met op de moer slaan als ie nog maar 3/4 mm op de as zit..
nu zou er bewegin moeten zitten in de as en kan je hem er rustig uit tikken..

Als je zo'n krik als ik heb gewoon met spanbanden aan de krik zekeren..
Edwin
Contacteer:

Wat ook helpt is te zorgen dat de as niet belast wordt door het gewicht van de motor, dus precies zo hoog opkrikken totdat de as "los" in de achterbrug hangt.

Ik denk dat de lagers van je swingarm compleet verkruimelt zijn, net zoals die bij mij waren. De lagers eruit tikken zal moeilijk worden door de roest. De motorboer heeft ze doorgeslepen, was makkelijker.
Assumption is the mother of all fuck ups
800S

kleine update .......
-de steekassen zijn inmiddels verwijderd
-renthal stuur gemonteerd
-achterwiel lager was zo gepiept, en ik had er gratis een tandwiel lager van mrH uit duitsland bijgekregen :zwaaien: (al weet ik niet of dat de bedoeling was......)
-voorvork is nog in behandeling bij de motorboer
-de lagers (stiftjes)van mijn achterbrug vielen zo uit de pijp vandaan en de rest was totaal weggerot!!!
alleen de buitenste ring van die lagers zit nog vastgekoekt aan de achterbrug :evil: :evil: en nergens een randje om even een wat kracht erop te zetten.

@edwin; zal idd met dremeltje oid voorzichtig lagerschaal moeten door slijpen (of ook even bij de motorboer laten doen)

als hij straks weer op zijn poten staat zal ik het K&N filter en sproeiers installeren.

greetz sander
Monstersmurf

ff lasje in de buitenring leggen.. valt de ring er zo uit..
800S

eindelijk die klo#5# lagerschaal eruit gekregen.....
bij het monteren knelt de nieuwe alleen en kan de bus niet relax rondspinnen
kwestie van negeren zou ik zeggen..... (warmstoken en terugslaan is ook geen optie)
voorvork gaat iets van 60 euri kosten, omdat de vorige motorboer het er verkeerd in had gezet en nu de messing glijlagers vervangen moeten worden.

als hij zo klaar is heb ik echte superbike!!
Plaats reactie