Dit voorjaar naar marokko geweest op een ktm lc4 adventure. Piste rijden. Prima bevallen. De KTM is voor een allroad niet te zwaar met 158kg droog maar met 20kg bepakking, extra gereedschap en onderdelen en 28l benzine bleek hij op de weegschaal 218kg aan te tikken.
Met de grote tank, zeer goede vering en goede componenten en onverwoestbaar kuipwerk wel de enige standaard machine geschikt voor dit werk.
Nu heeft mijn vrouw een suzuki DRZ 400 E gekocht en die is zo lekker licht dat alles vanzelf lijkt te gaan. Ook het blok schijnt bulletproof te zijn, een KTM LC4 heeft een andere reputatie al is die van mij al 40000km betrouwbaar gebleken.
Nu borrelt bij mij het plan een DRZ 400 adventure te bouwen. Specs van de LC4 maar een 20kg lichter. Ik weet dat er grotere tanken te koop zijn voor de DRZ, met name de IMS met wangen rondom de radiator vind ik mooi, maar die zijn nogal prijzig (400,-?)
In Duitsland wordt ook een redelijk mooie rallyetopkuip gemaakt. Bevestigd aan balhoofd en makkelijk verwijderbaar. Maar samen ook weer 600 e.
http://www.off-the-road.de/lampenmasken.html?&L=1
Samen 1000 euro dus voor een grote tank en windscherm met goed licht. En heel mooi vind ik het geheel dan ook nog niet.
Echt mooi kan wel maar dit wordt wel een heel duur grapje
Op het schap heb ik nog een topkuip, kuipframe, lampenset, zadel en cockpitplaat van touratech van een lc4 adventure liggen.
Ben een beetje aan het meten gegaan en de tank en kuip lijken qua maatvoering te passen. Voordat ik de missende onderdelen ga verzamelen (tank evt 20l ipv 28l, benzinepomp, vering aanpassen e.d.) wil ik eens informeren of iemand al ervaring heeft met deze ombouw?
Zoiets lijkt me een mooie, de basis hiervan is een WR450
Ik mis het volgende, als je wat hebt liggen hoor ik het graag op vhondebrink@hotmail.com
28l Tank lc4 adventure
Benzinepomp
Frame rondom radiator LC4 adventure
LC4 radiator koeler