Big revisie

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

DR-Big
Contacteer:

Hallo allen,

tijdje niks van mij laten horen. Druk met mijn rockband en het herstel van mijn vrouw.

Maar nu ben ik bezig met de revisie van mijn big. Ik heb een bedrijf in Duitsland gevonden die voor 300 euro een gereviseerde cilinder en nieuwe zuiger kan leveren. Daarvoor moet ik eerst het spul opsturen. Ik ga het dan zelf ophalen. Is in de buurt van Stuttgart, knoop er meteen een vakantietje aan vast.

Nou ligt de hele handel toch open en bedacht of het zinvol is meteen wat andere dingen te vervangen. Zoals de nokkenasketting en de balansasketting. De vraag is eigenlijk, moet je bij het vervangen van de ketting ook meteen de tandwielen vervangen?

Een van de geleiders van de nokkenasketting had wat afgebroken nokjes, die moet ik toch al bestellen. Nieuwe kleppen en seals heb ik ook al. Zetten ze in Duitsland meteen erin.

Zo, nu de olie van mijn toetsenbord wegvegen, handen wassen en gitaar spelen :-)

Oene
zappa.suzuki

Nou ligt de hele handel toch open en bedacht of het zinvol is meteen wat andere dingen te vervangen. Zoals de nokkenasketting en de balansasketting. De vraag is eigenlijk, moet je bij het vervangen van de ketting ook meteen de tandwielen vervangen?
Kettingen vervangen zou ik zeker doen als ie meer dan zeg 50.000km heeft gelopen, kost iets van e110 en scheelt wat later weer nog al wat werk..
Over de tandwielen, nee, je kan ze zelfs niet bestellen bij CSM..
Maar Shiny vrat z'n nieuwe balansasketting op in 20.000km.. maar ja.. dat was bij mij :wink:

E300 klinkt goedkoop maar is het niet echt.. over size zuiger met veren zeg e215 op boren kan je hier in NL wel voor e80 vinden, vraag even of ze een orginele zuiger gebruiken of een gesmede.. en of ze honen/boren op 300e.. als ze op 500e boren zit je al bijna op de slijtage limiet..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
DR-Big
Contacteer:

Allebei de kettingen besteld plus een van de kettinggeleiders. Bij de oude waren een paar nokjes afgebroken.

OJ
zappa.suzuki

Als je toch bezig bent.. stop deze er maar in.. wil soms breken..
http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... 5b4fb091a8
DR-Big
Contacteer:

Cilinder, zuiger, kop en kleppen in een doos op weg naar Duitsland. Eens kijken wat ze over anderhalve week van gemaakt hebben.

Dat veertje, is dat nummertje 16 op die exploded view van CMS? Heb ik totnutoe nog geen last van gehad. Eens even kijken hoe ik op die site van HRT kan bestellen. Zijn die een beetje vlot met leveren?

OJee
zappa.suzuki

Doe is een linkje van CSM ? te lui om te zoeken :wink:

En snel?.. ja.. nee... meestal rond een week... maar soms 2-3.. ook al gehad dat het naar een oud adres werd gestuurd terwijl ik een nieuw adres had opgegeven..
laatst ook een leuke actie, spullen voor een SR41 besteld waaronder een speciaal voorwielager.. krijg ik een set voor een SR43 :roll:

na contact krijg ik te horen dat ik toch een SR43 heb? ja maar de voorvork keeringen voor een SR41 worden wel opgestuurd.. en krijg een lager van e8 opgestuurd ipv een lager waar ik e23 voor betaald heb.. en dat ie dan zegt verkeerd besteld en te veel betaald? nop dat niet :evil:

Zit nu dik 4 weken nog te wachten op het lager..

maar gaat meestal snel en goed
Edwin
Contacteer:

Voorlopig heb ik alleen maar goede ervaringen met de bestellingen die ik gedaan heb. Kreeg zelfs wat gratis onderdeeltjes van hem die ik niet los kon bestellen. Ook met mailcontact krijg ik altijd snel antwoord. Maar het kan altijd wel eens mis gaan denk ik.
Assumption is the mother of all fuck ups
DR-Big
Contacteer:

http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1990- ... IG-08.html

Link naar het veertje. Het is nummer 16.
zappa.suzuki

Nop, das de balansasketting veer,

Ik bedoel het veertje in nr 6 [ veertje staat er niet bij ] van de nokkenaskettingspanner..
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1990- ... IG-10.html
BIG88

citaat Hessler:
So small, but important for the life of your engine - the HRT solution for the fu** original part!

You can change (maybe if you rebuild the engine) our spring in to the stock tensioner.

Our spring do NOT break on the end, like the stock one. Thats why we made this spring much better than the original, but with the same dimensions.

So your valves can life longer than yet :-)

€ 17,85
link naar veertje

als je (zoals ik) ooit een gesprongen veertje hebt gehad, is het dat geld wel waard.
bij mij (+/- 85.000km) hadden de kleppen koppies gegeven aan de zuiger toen hij stuk ging, resultaat kromme kleppen.
needles to say, bij mij gaat hij er in als ik een motor open heb.
veertje word bij suzuki niet los verkocht, alleen als complete spanner

Afbeelding
have BIG fun

D.F.M.T.
DR-Big
Contacteer:

En dat veertje zit ín die nummer 6?

Zal eens kijken. Kan dat open dan? Zal wel :-)

Veertje is besteld, kijken hoe lang dat duurt.

Oene
DR-Big
Contacteer:

Zo veertje is binnen. Meer doos dan veertje, maar goed, ging wel lekker snel. Hoe gaat dat ding open waar dat veertje in moet?

Ojee
zappa.suzuki

Net terug van een stukje spelen, kijk morgen ff voor je..
DR-Big
Contacteer:

Onderdelen beginnen nu binnen te druppelen. vandaag een doos van CMS met twee kettingen en een kettinggeleider van de ketting spanner. In Duitsland zijn ze bijna klaar met de revisie van mijn cilinder, zuiger en kop. Was twee weken geleden speciaal naar Stuttgart op vakantie gegaan om te kijken of ze klaar waren, maar toen moesten ze er nog aan beginnen. Volgende week waarschijnlijk in huis.

Ojee
DR-Big
Contacteer:

Net bericht gehad uit Duitsland dat ze klaar zijn met de revisie. Of ze hem vanmiddag op de post kunnen doen. Nou nog maar even wachten, ga eerst even vier weken op vakantie. In augustus weer verder.

Oene
DR-Big
Contacteer:

Spullen zitten in de UPS wagen. Ik zal het vandaag of anders maandag krijgen.

OJ
CrazyWezel
Contacteer:

spannend :P
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
DR-Big
Contacteer:

Nou, de hele zooi is binnen. Weet alleen nog niet hoe ik dat veertje in de kettingspanner kan (de)monteren. Weet iemand hoe dat moet? As weekend alles maar weer in elkaar zetten.

OJ
Shifty-PK
Contacteer:

Yup, niet zo moeilijk hoor, heb je er al naar gekeken?

Aan het eind zit een borg clipje, die eruit wippen en je kan het geheel demonteren, even opletten hoe je het oude veertje eruit haalt dan kan er weinig mis gaan.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
DR-Big
Contacteer:

Zo alles zit weer op zijn plaats. Straks carbs schoonmaken en dan kan de hele handel weer in het frame.

Ojee
Leo

op tijd klaar denk je ?

Je zal een hoop nieuwe gezichten zien sinds je laatste meeting Ojee :lol:

LEO
DR-Big
Contacteer:

Zo, alles doet het, alles loopt, alleen de pakking van het linker deksel is lek. Daar moet ik nog een nieuwe zien te vinden.

Leo, ik weet nog niet of ik op het dijkritje kom. Kan altijd nog op de Shadow...

OJ
zappa.suzuki

Lek? je bedoeld gescheurd neem ik aan?
CrazyWezel
Contacteer:

lek kan ook, vraag maar aan leo :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Leo

CrazyWezel schreef:lek kan ook, vraag maar aan leo :lol:
Mijn linkerkant was met een pakking niet meer te dichten omdat een vorige eigenaar met een hamer op een rand had staan meppen :shock: en het zeek er met flinke ladingen uit tijdens het rijden.
De komplete linkerkant is netjes met kit gedicht en direkt daarna op een testrit van 2500km gezet en op die kant is geen druppel olie meer verloren.

LEO
Plaats reactie