achterschokbreker ingekort?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
michiel
Berichten: 12
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 11:12
Locatie: zuid-frankrijk 1995 XR600R

Ola,

Van mijn xr600r uit 1995 was de voorvork dus ingekort dmv een dubbele reboundveer en een ingekorte veer.

Nou is mijn achterschokbreker dus ook te kort voor de opgegeven waardes van de fabriek. Zou mijn achterschokbreker op dezelfde manier verkleint kunnen zijn? Dus ook een dubbele rebound veer op meer shims op de as.

Ook zit dat reservoir vol met nitrogeen gas, de manual zegt dat je dat weer moet gebruiken omdat gewoon zuurstof de keerringen aan zou tasten. Klopt dit of is het ook heel gewoon om de schokbreker op druk te brengen met lucht (10 bar geloof ik).

Merci,

Michiel
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

meestal korten ze de achterkant in door de twee trekstangetjes van het link systeem te verwisselen met langere exemplaren , dat is bij een ktm lc4 het geval , ik geloof dat de pro-link van honda volgens hetzelfde principe werkt.
4 strokes only !!
michiel
Berichten: 12
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 11:12
Locatie: zuid-frankrijk 1995 XR600R

Klopt, maar omdat mijn veer en schokbreker ook minder lang zijn dan de fabriekswaardes maar nog wel de ori schokbreker is verdenk ik het inkort foefje. Vanmiddag ff de veer eraf halen, als die de fabrieksspecs nog heeft gaat de schokbreker uit elkaar.
Plaats reactie