Enclaverit 2010

oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, Rudy

Plaats reactie
Solex
Berichten: 15
Lid geworden op: ma jun 09, 2008 23:48

Enclaverit 2010

Bericht door Solex »

Nadat de Enclaverit vorig jaar was gecancelled, had ik me dit jaar weer eens ingeschreven. Vorig jaar heb ik de Paasrit van Grensland gedaan ipv de Enclaverit. Iedere keer sta ik weer versteld van de offroad mogelijkheden in ons kikkerland. Gewoon een paar honderd kilometer door bos en veld zonder problemen :D . Ad Ketelaars had er dit keer weer behoorlijk wat werk van gemaakt. Een professioneel roadbook, dat was bewerkt door onze zuiderbuur Celsa :woow: . Hoewel de paasrit van vorige editie ook mooi was om te rijden, moet ik toch constateren dat de mogelijkheden bij onze zuiderburen af beginnen te nemen. Dat is in Nederlands Brabant nog niet het geval. De belgen moesten eens weten! :wink:
De enclaverit van dit jaar telde 225 kilometer! Het lag er prachtig bij. Wel pittig trouwens. Ik snap niet hoe de jongens met zo'n dikke jongen rond komen. Ik vond het met een endurootje al een heel eind sturen door de bagger en de sporen. En hoe ga je met zo'n KTM 900 over de knippen?
In de andere 2 routeversies zat een motorcrosscircuit. Ik hoop dat Ad het voor elkaar krijgt om het circuit in elke versie in te bouwen. Nu ga ik snel eens de "Hard Roadbook Tour" doen, die ook klaar schijnt te zijn. 300 kilometer sturen met veel knippenpaden en single tracks. Ik ben benieuwd
Tot in september bij de HvB rit.
Ad Ketelaars
Berichten: 439
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
Contacteer:

Bericht door Ad Ketelaars »

In de "Hard Roadbook Tour", zit het circuit wel. Maar deze is doordeweeks niet open. Deze rit kan alleen doordeweeks worden gereden en met max. 2 personen ook op zaterdag. Deze rit is eigenlijk niet bedoeld voor allroads (tenzij een goede piloot erop). Wel voor goed geprepareerde rallymotoren. En niet voor watjes :D
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Ad Ketelaars
Berichten: 439
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
Contacteer:

Bericht door Ad Ketelaars »

In een e-mail vertelde je over je deelname aan een 3-daagse roadbookrit in Toscane. Vertel daar eens over op Noppenforum als je terug bent. Ik ben benieuwd. Ik wil daar ook eens gaan rijden.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
carlo
Berichten: 161
Lid geworden op: vr mar 21, 2008 18:48
Locatie: Genk Belgie

Bericht door carlo »

@Solex,

Als zuiderbuur,ben ik altijd weer blij om bij jullie te kunnen genieten van zeer mooie ritten en weekends.Zoals je al schrijft worden bij ons in Belgie de mogelijkheden steeds kleiner om legaal te off roaden. Toch nog altijd bewondering voor zij die er in slagen van een roadbook te maken van 150 tot 200 km met het overgrote deel onverhard.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Bericht door zappa.suzuki »

Zaterdag de enclaverit gereden en vandaag de paas rit..
Vond ze beide even mooi met heel veel onverhard, zaterdag zat het qua pech een beetje tegen en heb ik 185km gereden en toen afgehaakt om om 17 uur het roadbook in te leveren..

vandaag niks geen pech en heb Frans en Cor wat op gejaagt zodat we ook de extra lus van 60km konden rijden..
Dus 210km gespeelt en BBQ na 8)

Vond de paasrit nu iets mooier maar dat komt het meest door het lekker door kunnen rijden en de BBQ :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie