Ik ben voornemens om een Protaper stuur te kopen. Wat zijn jullie ervaringen qua types? Ik heb een crf 450 (gebruik is uitsluitend voor off-road/enduro) en heb nu een 22mm renthal stuur en wil waarschijnlijk voor de ProTaper evo gaan, aangezien het absoluut tegen een stootje moet kunnen. Mijn huidige (Renthal H971) valt me erg tegen. Waar moet ik op letten?
- Heb ik Pro Taper Rubber Mount Kit Bar Clamps 1 1/8 nodig?
- Kan ik mijn Acerbis handkappen probleemloos omzetten naar de Protaper? (Denk aan de bus bij het uiteinde van het stuur en de bevestiging op het stuur te hoogte van de vorkpoot)
- Heb ik nieuwe stuurrisers nodig of kan ik dit met een Protaper ook zonder risers realiseren?
- Andere zaken die ik over het hoofd zie?
- Zijn er ander merk sturen die misschien meer geschikt zijn?
Alvast bedankt voor jullie input.
Protaper stuur vragen
Moderator: ghulst
Ik heb op mijn vorige motor ook een Pro Taper-stuur gehad (was wel de Contour Windham RM Mid).
Oerdegelijk, maar wel 1 1/4" stuuropname (ca. 28 mm), en aan de uiteinden met een dusdanige wanddikte (ca. 14 mm.) dat je voor je handkappen wel de juiste montagebusjes moest hebben.
En om de beugels ter hoogte van de vorkpoten te kunnen monteren moest ik wel iets van de aluminium stuurklembeugels wegfrezen om netjes aan te sluiten op de conische overgang van diameter 28 naar 22 mm.
Voor m'n nieuwe lief heb ik een setje UFO-handkappen (type alu 1632) aangeschaft. Als je bij bestelling het type stuur opgeeft heb je meteen de juiste busjes en klemmen.
Rubbermount-klemmen hoef ik niet meer, één klein schuivertje en het hele spul staat scheef (dus passend gereedschap meenemen voor onderweg).
Heb nu makkelijk lullen met een motor met balansassen , was bij m'n exxen wel anders.
Oerdegelijk, maar wel 1 1/4" stuuropname (ca. 28 mm), en aan de uiteinden met een dusdanige wanddikte (ca. 14 mm.) dat je voor je handkappen wel de juiste montagebusjes moest hebben.
En om de beugels ter hoogte van de vorkpoten te kunnen monteren moest ik wel iets van de aluminium stuurklembeugels wegfrezen om netjes aan te sluiten op de conische overgang van diameter 28 naar 22 mm.
Voor m'n nieuwe lief heb ik een setje UFO-handkappen (type alu 1632) aangeschaft. Als je bij bestelling het type stuur opgeeft heb je meteen de juiste busjes en klemmen.
Rubbermount-klemmen hoef ik niet meer, één klein schuivertje en het hele spul staat scheef (dus passend gereedschap meenemen voor onderweg).
Heb nu makkelijk lullen met een motor met balansassen , was bij m'n exxen wel anders.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15
Thanks voor de reactie. Hoezo? Kan ik dan ook voor andere klemmen kiezen? Heb idd gemerkt dat dat rubber mount klote is.Sjokske schreef: Rubbermount-klemmen hoef ik niet meer, één klein schuivertje en het hele spul staat scheef (dus passend gereedschap meenemen voor onderweg).
Heb nu makkelijk lullen met een motor met balansassen , was bij m'n exxen wel anders.
Aan het type stuur dat je bij bestelling opgeeft hangt meteen de binnendiameter van de uiteinden en de vorm van de "diameterverlopen" vast.
Bij mij paste het meteen, is wel handig i.p.v. meteen moeten gaan klooien.
Je zult als je nu op je bovenste kroonplaat 22 mm. montagepunten voor je stuur hebt trouwens ook nog stuuradapters nodig hebben van 22 naar 28 mm.
Bij mij paste het meteen, is wel handig i.p.v. meteen moeten gaan klooien.
Je zult als je nu op je bovenste kroonplaat 22 mm. montagepunten voor je stuur hebt trouwens ook nog stuuradapters nodig hebben van 22 naar 28 mm.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15
Iemand hier ervaringen mee?
http://www.ocperformancemotorsports.com ... ounts.html
Lijkt me een stuk stabieler voor de rubber mounting.
http://www.ocperformancemotorsports.com ... ounts.html
Lijkt me een stuk stabieler voor de rubber mounting.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
't ziet er in iedergeval vrij stevig uit met die 8 boutjes bakkertje
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !