rmz 250 of crf 250

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
gert100
Berichten: 2
Lid geworden op: wo mar 11, 2009 19:31

ik wil een rmz 250 of crf 250 kopen waar moet ik op letten bij aanschaf van deze motoren kun je bij een 4 takt ook aan het vliegwiel voelen als er speling op de krukaslagers zit zoals bij een tweetakt en zijn er nog andere handigheidjes.
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Als dat het enigste zou zijn was het wel heel gemakkelijk. :wink:

Motortje heeft heel wat meer bewegende deeltjes tov de tweetakt, en dat slijt allemaal nog sneller dan je zou denken (in sommige gevallen).
Compressie, rammels/tikken versleutelde bouten/moeren, vloeibare pakking (algehele staat van onderhoud) ....... en de blauwe ogen van de verkoper.
Van motoren die "dealer onderhouden" zijn, kun je de historie nakijken, maar ook dat geeft niet altijd de garantie dat het oké is.
Ook zo'n leuk "geintje": rekeningen die je te zien krijgt, zijn van een compleet andere motor. Zit altijd een nieuwe zuiger in, alleen zie je nog steeds de oude pakkingen.

Iemand met ervaring op die fietsen meenemen is vaak het beste.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

gert100 schreef:ik wil een rmz 250 of crf 250 kopen waar moet ik op letten bij aanschaf van deze motoren kun je bij een 4 takt ook aan het vliegwiel voelen als er speling op de krukaslagers zit zoals bij een tweetakt en zijn er nog andere handigheidjes.


nee , omdat er aan de krukas een distributie ketting zit die door een spanner met veer op spanning wordt gehouden .


let op hoe de motor start koud en warm . kijk of hij rookt

luister of je het big-end niet al hoort .

ga absoluut niet af op al het glimwerk en mooie stickersets .
4 strokes only !!
Plaats reactie