voorstellen en wat vragen

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
KickStartje

hallo,

ik ben jarvin meijs en ik woon in waspik en ik ben 16 jaar(26 april 17).
ik heb een honda mt5 met 70cc waar ik lkkr mee cross in de polder bij ons.

Maar ik wil zwaarder gaan rijden en serieus wedstrijden gaan crossen.

maar ik ben een grote noob in de ''crossers wereld''.ik weet niet dat jullie mijn zouden kunnen helpen. met vragen zoals.
met hoeveel cc moet ik beginnen. en moet ik gloedje nieuwe motor kopen of kan ik ook beginnen met eentje van 10 jaar oud, bv een kx 125. ik hoop dat jullie me kunnne helpen,

met vriendelijke groet,

KickStartje

(2*2 noppenneiuws lezer :) )
JoeBaR

hoi Jarvin

welkom op het forum

je MOET natuurlijk helemaal niet een nieuwe crosser kopen om aan wedstrijden mee te doen .

het is wel zo dat een nieuwe crosser gewoon goed is en geen gebreken kent , wat een gebruikte motor dus wel KAN hebben.

zowel een oude als een nieuwe crossmotor behoeven onderhoud , de ene iets meer dan de andere .

dat betekend regelmatig olie en filters vervangen , kettingen , banden , lagers , zuigers ... je zal dus een beetje handig moeten zijn

het aantal CC`s is een beetje afhankelijk van jezelf , ben je groot en fors zoals ik , dan neig je gauw naar een wat zwaardere motor , als beginner kan een 125cc tweetakt al flink fel uit de hoek komen , een 250 viertakt van elk merk rijdt al wat soepeler maar is duurder in aanschaf.

let wel dat als je wedstrijden wilt rijden je aan een aantal dingen moet voldoen

zoieso een goede motor , een knmv of mon licentie .
een goede uitrusting , dus helm laarzen bodyprotector , niergordel broek shirt en beschermers voor de knieen en ellebogen .

als je begint met een beperkt budget dan is het misschien handig dit gebruikt aan te schaffen via marktplaats of zo , zodra je een gebruikte motor op het oog hebt moet je ook een aantal zaken in acht nemen alvorens de koop te sluiten .ga je bijvoorbeeld niet blindstaren op een mooie glimmende brommer met flitsende stickers , hij moet technisch goed zijn !

de meeste info vind je hier op het forum (dus blader deze gerust ff door) , ook de zaken die je bij een gebruikte motor in de gaten moet houden staan er al beschreven.
4 strokes only !!
KickStartje

JoeBaR schreef:

dat betekend regelmatig olie en filters vervangen , kettingen , banden , lagers , zuigers ... je zal dus een beetje handig moeten zijn
om de hoeveel uur moet een zuiger vervangen worden, ik had iets gehoord om de wedstrijd. kost dat niet veel geld dan?

bedankt

kickstartje
Jo VdB

Gebruik de zoekfunctie eens, en op dit soort algemene vragen is er al, zelfs recent, een heleboel geschreven...

234 resultaten krijg je als je "zuiger AND vervangen" intikt... :shock:

Jo VdB
WR Paul
Contacteer:

KickStartje schreef:
JoeBaR schreef:

om de hoeveel uur moet een zuiger vervangen worden, ik had iets gehoord om de wedstrijd. kost dat niet veel geld dan?

bedankt

kickstartje
over zuigers gaan veel verhalen de ronde. Elke wedstrijd vervangen is onzin, dat doen alleen WK rijders, volgens mij.
In het begin zal je niet echt heel hard gaan, dus doe je langer met de zuiger. Hoe meer toeren je maakt, hoe sneller je zuiger slijt. Als je een gebruikte motor koopt, is het misschien wel verstandig er gelijk een nieuwe zuiger in te zetten (voor de zekerheid). Maar dan kan je ook effe vooruit.

Paul
Rudy
Contacteer:

Om hem een indicatie te geven; als beginnend 125cc 2takt rijder zul je probleemloos een 15 uur met een zuiger (~€100 toch?) kunnen rijden. Beetje afhankelijk van het type baan waarop je rij natuurlijk, en hoe hard je zelf gaat.

Zorg voor een beetje recente motor, aan oude goedkope motoren heb je vaak meer onderhoud dan dat je kunt rijden ;). Voor een €2000 moet je volgens mij een hele leuke 125 op de kop kunnen tikken.
Sjokske

Als je wedstrijden wilt gaan rijden moet je uiteraard ook vervoer hebben. En waar wil je wedstrijden gaan rijden ? Zou denken dat het wijs is om met clubwedstrijden te beginnen in de regio (bv. Alphen, Ulicoten of de West Brabant Cup als die nog bestaat :idea: ).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
adje

District - zuid wedstrijden zijn niet zo ver weg vanaf Waspik.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Plaats reactie