motor stottert

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
markzee

Hoi vandaag maar eens wezen rijden had er nieuwe bandjes op laten zetten. moest wel 7 keer trappen maar goed heeft ook een tijdje stil gestaan. nieuwe bandjes voelen wel goed aan. heb nog rustig gereden ivm met nieuwe banden en nat wegdek. wat me wel opviel als ik 60 km reed dat die begon te stoten als een gek. dacht eerts aan de banden niet goed uit balanceert. maar heb tussen door de koppeling effe in getrokken toen was het ook weg dus zijn niet de banden. zou het kunnen door dat die een tijd stil heeft gestaan. met hogere snel heden had ik er geen last van alleen als ik rond de 60 mm rijd. heb er ongeveer 7 km mee gereden naar een vriend en toen 7 km weer terug...

mvg m :wink:
ktm 620
GorilaZz

Da bokke ies nie norm, ma as ge de kraan goe ope draaie moe dah ding wel schon brande hè

of ies ut soms ene ktm?
markzee

hoi GorilaZz is inderdaad een ktm 620 heeft altijd goed gelopen net nu naar de winterstop. denk dat ik hem eens een keer goed los moet trekken effe goed gas er op. heb ook niet harder gereden dan 85 km per uur....

denk dat er rommel zit in de stationair sproeier hij doet het ook alleen maar in de lage toerental gebied

grt m
ktm 620
markzee

heb de fout al denk ik zat een scheurtje in de hoofd sproeier nu moet toch de hele carburateur er af kan ik hem gelijk schoon maken. van de week maar effe doen...

mvg m
ktm 620
JoeBaR

laat ff weten of het daarmee opgelost is .

welk jaar is je LC4 ?
4 strokes only !!
markzee

hoi joebar ktm 620 bj 2000 morgen effe naar de motorzaak effe sproeiers ruilen.maak dan gelijk de carburateur van binnen schoon. zit er aan te denken om gelijk een filtertje tussen het benzine en de carburateur te zetten die de benzine filtert. die heeft er ook altijd tussen gezeten. heb toen wat verandert en is er tussen uit gebleven laat het je wel weten denk wel dat het dan is opgelost of smerig of het was de sproeier..

mvg m
ktm 620
markzee

Hoi gisteren carburateur schoon gemaakt en een nieuwe sproeier er in probleem opgelost ben net wezen rijden wel koud brrrrrrrrrrrrrrrrr hoef je niet voor je plezier te doen nu op de motor rijden. maar wilde toch effe kijken of het daar aan ligt dan moet je er wat voor over hebben..

grt m
ktm 620
markzee

heb er nog een grotere hoofd sproeier in gezet ben van 200 naar 205 gegaan. als ik in de 4 rijd 60 km per uur heb ik het gevoel dat die nog iets stottert, vraag kan het nu zijn dat de hoofd sproeier te groot is dat die te veel krijgt en dat ik toch weer terug moet naar de 200 sproeier ....
denk het wel he

mvg m :wink: 8)
ktm 620
JoeBaR

als die met een 200 niet stotterde dan wel he 8)
4 strokes only !!
markzee

hoi JoeBaR met de 200 stotterde hij niet loopt hij wel netjes. omdat de carburateur er nog niet zo lang op zit net na de zomer. ben ik toch een beetje aan het zoeken geweest naar de beste sproeier in stelling. als je het niet probeert weet je het ook niet toch. denk dat andere stotteren wat die gedaan heeft is rommel in de carburateur of condens water van het stil staan en de koude winter. kan het ook nog aan de co schroef liggen dat die iets ruimer moet staan heb er een andere in gezet en ander halve slag gedraaid en iets de bij. zo stond de vorige ook hij start heel goed 1 keer trappen....

mvg m
ktm 620
JoeBaR

markzee schreef:hoi JoeBaR met de 200 stotterde hij niet loopt hij wel netjes. omdat de carburateur er nog niet zo lang op zit net na de zomer. ben ik toch een beetje aan het zoeken geweest naar de beste sproeier in stelling. als je het niet probeert weet je het ook niet toch. denk dat andere stotteren wat die gedaan heeft is rommel in de carburateur of condens water van het stil staan en de koude winter. kan het ook nog aan de co schroef liggen dat die iets ruimer moet staan heb er een andere in gezet en ander halve slag gedraaid en iets de bij. zo stond de vorige ook hij start heel goed 1 keer trappen....

mvg m
:shock: stil staan in de kou ??????

staat je KTMetje niet eens in een verwarmd schuurtje in deze dagen?

ben ik weer de enige die zn speeltjes zo verwend?
afstel gegevens staan op het net hoor , ik zal ze even opzoeken,
CO schroef is geloof ik 1 1/4 slag uit nadat je hem helemaal ingedraait hebt .
4 strokes only !!
markzee

hoi JoeBaR co schroef is volgens mij 1 en een halve slag lol als . aan de kaihin kun je weinig afstellen :wink: gaat om de juiste sproeier zetting als je die 1 maal hebt loopt die als een tittje :D . ik heb nu stationair was 45 is nu 48 ik keer kicken en lopen. als je de co svhroef teminste goed hebt staan :wink: de hoofdsproeier word weer 200. vorige zomer loopte hij hier heel fijn op dus ga er van uit dat die het dadelijk ook weer doet.ohja heb de motor wel in de schuur staan helaas niet verwarmd wel een dekentje voor de kou heeft die........

als je die gegevens nog hebt wil ik ze wel graag zien ben wel benieuwd....

grt m :P
ktm 620
gassen

Hier heb je niets aan , maar je kunt we wel iets mee doen ivm temperaturen.
http://www.endurodoc.net/wp-content/fot ... 5-2003.pdf
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
markzee

hoi gassen niet verkeerd het schema klopt inderdaad dat het wat uitmaakt. zomer en winter zit verschil in hoe warmer hoe armer en winters zit je wat hoger. 1 voordeel dat je winters niet veel rijd maar bedankt hier voor heb hem even opgeslagen altijd makkelijk.....

grt m
ktm 620
gassen

"Leuke" van dit is dat er toch vershillende zijn die de motor juist kapot rijden in de koudere maanden.
Omstandigheden zwaar en een arme motor. Arme motor :)
Maar jij kende de vuistregel al merk ik ;)
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
markzee

hoi gassen ik kende inderdaad de vuistregel al maar niet verkeerd dat het hier vermeld staat. zo heeft een andere er misschien ook wat aan ....

mvg m
ktm 620
markzee

hoi nog effe en klein berichtje de hoofd sproeier is weer 200 alles goed schoon gemaakt. ook gelijk de uitlaat effe los gehaalden weer goed dicht gemaakt knalde af en toe sluite niet goed af. 2 uurtjes bezig geweest en hij rijd weer als een zonnetje. ben weer een gelukkig mens :lol:

grt m
ktm 620
Plaats reactie