hoi noppers,
ik doe motocross op de baan bij een club, dus geen enduro,
de vraag is om de hoeveel rij-uren raden jullie aan om de zuiger te vervangen? want ik zie dat daar wel verschil in kan zitten.
ik deed eerder om de 15 uur.
het betreft om een ktm144 bouwjaar 2008.
tevens lekt het blokje rechtonder/voor olie. is het verstandig om alle pakkingen te vervangen of is dat niet zo nodig?
m.v.g Fons Lenders,
zuiger vervangen vraag.
Moderator: ghulst
Deze motor heb je, denk ik, tweedehands gekocht?
Dan weet je dus niet hoe er mee omgegaan is. Loopt hij goed, dan nog kan er kans zijn op bigend/drijfstang problemen etc die over een uurtje pas aan het licht komen.
Bedrijfsuren kun je googlen voor een 125/144cc, maar regelmatig even in de cilinder kijken, door de uitlaatpoort, geeft je een goed beeld. Doe dat maar eens en vertel wat je ziet.
Dan weet je dus niet hoe er mee omgegaan is. Loopt hij goed, dan nog kan er kans zijn op bigend/drijfstang problemen etc die over een uurtje pas aan het licht komen.
Bedrijfsuren kun je googlen voor een 125/144cc, maar regelmatig even in de cilinder kijken, door de uitlaatpoort, geeft je een goed beeld. Doe dat maar eens en vertel wat je ziet.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
hoi huskie,
heb de motor toch al een jaar.
is gewoon toe aan een groote beurt
heb het blokje er ook al onderuit liggen, alleen nog niet helemaal schoon gemaakt en cilinderkop zit er ook nog op
wat raden jullie nog meer aan om te checken? zuiger/drijfstang pakkingen.. ?
verdere informatie volgt zodra ik er verder aan begonne ben...
heb de motor toch al een jaar.
is gewoon toe aan een groote beurt
heb het blokje er ook al onderuit liggen, alleen nog niet helemaal schoon gemaakt en cilinderkop zit er ook nog op
wat raden jullie nog meer aan om te checken? zuiger/drijfstang pakkingen.. ?
verdere informatie volgt zodra ik er verder aan begonne ben...
Let bij die zuiger goed op of de toleranties van de veren nog perfect zijn, vooral de zuigerveer dikte tov de groef.
En verder moet je wat ervaring hebben met dit werk, omdat door ervaring je beter kunt aanvoelen wanneer iets op vervangen staat of nog wat rek heeft. Een seizoentje bevoorbeeld.
Anyway, wanneer iets kapot gaat, zie dat dan als leergeld. Wil je dat niet, breng je hem beter naar een betrouwbare motorzaak.
ps: ik heb redelijk leergeld betaalt, een college of 2.
En verder moet je wat ervaring hebben met dit werk, omdat door ervaring je beter kunt aanvoelen wanneer iets op vervangen staat of nog wat rek heeft. Een seizoentje bevoorbeeld.
Anyway, wanneer iets kapot gaat, zie dat dan als leergeld. Wil je dat niet, breng je hem beter naar een betrouwbare motorzaak.
ps: ik heb redelijk leergeld betaalt, een college of 2.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?