Garmin Quest troubles...

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

CamoKat

Hya,

Nâh ... 'k heb m'n Garmin Quest binnen ... d'r staat geen rooie 2 op dus moet het een 1 zijn :lol:

Zit alleen ff met een probleempje, 'k heb er 4 CD's bij:
- Setup CD for Quest
- City Select 1
- City Select 2
-City Navigator Europe (update)

Heb net de setup-cd erin gedaan ... menuutje doorgelopen, toen cityselect1 erin .. menuutje doorgelopen .. toen vroeg ie om 2, die erin en daarna was ie klaar en vroeg ie nog een keer om 1 ....
...en toen ging 't mis :?
ik deed 1 erin ... klikte op 'ok' ... vroeg ie weer om cityselect1 ... die zat er al in dus weer 'ok' ... vroeg ie weer om cityselect1 ... die zat er al in dus weer 'ok' ... vroeg ie weer om cityselect1 ... die zat er al in dus weer 'ok' ... vroeg ie weer om cityselect1 ... die zat er al in dus weer 'ok' ... vroeg ie weer om cityselect1 ... die zat er al in dus weer 'ok' ... vroeg ie weer om cityselect1 ... die zat er al in dus weer 'ok' ... vroeg ie weer om cityselect1 ... die zat er al in dus weer 'ok' ... vroeg ie weer om cityselect1 ... en toen was ik het zat en annuleerde ik de boel ... en nu dus geen mapsource op m'n computer :evil:

Heb ik iets fout gedaan of zit er iets niet goed op die CD's (gebrand niet org) ? :|

cheers,
Dennis :(
zappa.suzuki

ehhhh..........

Pleur in the set up er in, dan city select 1..
Dan naar garmin.nl en doe een update voor de quest..
dan city navigator europe er in..

denk ik ...........................
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Edwin
Contacteer:

Oké...gefeliciteerd Camo. Ik heb zelf ook nog een Questje ergens vandaan gehaald, gekocht voor vaders die graag door de bossen fietst en routes uitzet voor de familie. Mag die lekker uitvogelen hoe zo'n Quest nou werkt
:D

@Camo,

Je hebt geen CD's nodig om Mapsource te kunnen installeren.

1. Zet op je C-schijf een map Garmin...dus C:Garmin

2. Zet in dit mapje een bestandje mapsource.exe. Hier hoeft helemaal niets in te staan. Maak dit bestandje door bijv. kladblok te openen en het lege bestand op te slaan als c:garmin/mapsource.exe

3. Ga hierna naar http://www8.garmin.com/support/download ... jsp?id=209

4. Download Mapsource update (60,46mb) en installeer het. Door de vorige stappen denkt mapsource dat er al een installatie op de computer aanwezig is :wink:

5. Nu zal je zien dat Mapsource nog niet opstart omdat er nog geen kaart geïnstalleerd is. Installeer dus een kaart, of dit nou een topo of CN kaart is maakt niet uit. Deze kaart komt onder c:Garmin te staan....dus C:Garmin/CNEURNT9...of enig andere kaart.

Hierna kan je Mapsource opstarten en gebruiken.

Succes
Assumption is the mother of all fuck ups
Noppy

Sjesus wat een simpele oplossing!

Dit scheelt 50 uur loze installaties op een mensenleven (ik ben al heel lang klant van Garmin en start altijd vanaf versie 6.0 met installeren, vanaf de originele CD).

Helemaal top!
:toost:
CamoKat

Ah thanks :D

eh 1 t/m 4 dat moet me wel gaan lukken ... maarûh
Edwin schreef:5. Nu zal je zien dat Mapsource nog niet opstart omdat er nog geen kaart geïnstalleerd is. Installeer dus een kaart, of dit nou een topo of CN kaart is maakt niet uit. Deze kaart komt onder c:Garmin te staan....dus C:Garmin/CNEURNT9...of enig andere kaart.
waar haal ik die kaart vandaan? staat die gewoon op cityselect1 en dan op de cd zelf in de mappen kijken ipv hem zichzelf op te laten starten?

cheers,
Dennis :|
CamoKat

Heeejjjj hij doet het !! :D

'k heb het alleen anders gedaan.

Punt 1 t/m 4 heb ik van Edwin over genomen .. maar toen heb ik een map gemaakt in C:/Garmin en in die map beide CitySelect CD's gecopiert en dat cityselect vanuit die map geinstalleerd ... dus geen gegoochel met CD's ... en wonderwel lukte dat :D

ik is happy

Morgen ga ik eens kijken of ik die City Navigator Europe update CD kan uitpakken (winrar) en er iets mee kan

maar het begin is er 8)
Edwin
Contacteer:

Mooi dat dit gelukt is. Weet je ook toevallig welke versie Update Europa je daar op CD/DVD hebt? De laatste CN update voor Quest1 is 2009. Dit zal ook de laatste zijn, daar deze Quest geen NT kaarten aan schijnt te kunnen en alleen OT accepteert. Dat is dan weer een nadeel t.o.v. de Quest2 die wel NT aankan, en waarop ik nu CN 2010 op heb draaien.
CamoKat

Yep ... 't schijnt update 2009 tezijn.

Ben wel benieuwd dat als ik alles eenmaal werkend heb hoe ik het met google-earth kan combineren ... had ik ergens gelezen

wel een k't avond .... net in de laatste seconde op ebay overboden op een touratech afsluitbare questhouder :evil:
Edwin
Contacteer:

Waarschijnlijk maakte de koper die jou net voor was gebruik van een zogenaamde "sniper"...en dat is ruk.
CamoKat

Ohja? .... in dat geval even offtopic ... wat is een sniper en hoe kan ik die gebruiken?

Normaal gesproken zorg ik in zo'n geval dat ik zelf achter de computer zit en in de laatste seconde druk ik op send ... en dan heb ik 'm of niet.
Maar dit keer was ik ff niet bij een computer aanwezig ... en dan is zo'n sniper misschien wel makkelijk.

weer ff ontopic ... leuk dat CityNavigatorEuropeUpdate ... een winrarbestandje van 4,19GB ... computer is al ff aan het rammelen....
Edwin
Contacteer:

Het gaat goed Camo :lol:

Heb je ook al Topo NL eigenlijk? Als je die hebt dan kan je CN gebruiken en Topo NL als overlay...dus 2 kaarten boven op elkaar geplakt. Maar goed, eerst maar de up-date doen.

Enne...voor de snipers...google. maar even op "sniper ebay" dan krijg je bijv. dit programma:

http://nl.auctionsniper.com

T'is er 1 van velen...en je moet zelf even onderzoeken of er ook gratis te gebruiken snipers zijn...ik hoor het wel van jou :lol:
CamoKat

.... nou .... 't ging ff niet zo goed :?
eergister had ik alles netjes voor elkaar, update en al, gisterochtend starte ie nog lekker op en heeft m'n vrouw nog geinternet.
maar toen ik gister m'n nest uit rolde en 'm opnieuw op wilde starten liet m'n computer fijn weten dat ie gecrashed was :evil:
M.a.w. ben nu alles kwijt wat op dat ding stond ... emails, foto's, programma's etc etc...... :cry:

Maar gelukkig hebben we de koopzondag nog én was het de -19%BTW dag ...
dus hebben we nu een HP Laptop :D ... en voor de zekerheid een 500GB externe hardeschijf erbij :wink:

Dus als ik wat minder actief ben op 't forum dan weet je dat ik alle meuk weer aan het installeren ben ....... heeft iemand nog photoshop6.0?? :lol:
CamoKat

Hya,

Nou alles is weer opnieuw geinstalleerd en 't werkt .... nu 't volgende:

Hoe combineer ik de 'City navigator Europe' kaarten met die google-maps ?
is dat een beetje te doen?
en zie ik dat terug én op m'n computer én op de quest zelf?
zijn er op internet 'betrouwbare' sites met uitleg .... want ik heb nou niet echt zin weer een .exe te installeren die een negatief effect heeft op mijn computer :?

Oh .... hoe zit dat eigenlijk met wegen die niet op de kaart staan?
heb geprobeerd mijn favoriete weggetje in een route op te nemen .... maar dat weigert tie :(
CrazyWezel
Contacteer:

hm de mijne kan gewoon de tracks vlam door een weiland terug routen, maar mijn mapsource zelf doet nog kudt, ik denk dat ik hem fusilleer!
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Edwin
Contacteer:

@Camo,

CN is geen Topo kaart, dus zandwegen, fietspaden e.d. staan er niet op. Dit kan je wel voor elkaar krijgen door Topo Nl als overlay te plakken bovenop de CN kaart. Heb het zelf ook gedaan en werkt prima :) Maarja, hoe doe je dat nou hé
CrazyWezel
Contacteer:

edwin.. hoe moet deh?
want topo nederland is mijn struikel blok, die wil niet
en na installatie Great Britain V3 is alles gone op duitsland na.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
CamoKat

Edwin schreef:...Dit kan je wel voor elkaar krijgen door Topo Nl als overlay te plakken bovenop de CN kaart...
Eh? :shock: .... Jaja okay dan .... ik geloof dat ik daar wat lessen voor nodig heb want ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen :?
Edwin
Contacteer:

Als ik ff tijd heb, zal ik een handleiding schrijven, t'is niet moeilijk maar vereist een klein beetje handigheid op de computer :lol:
CamoKat

Ah tof :D
Edwin
Contacteer:

@Camo,

Anders fiets ik een keer voorbij bij jou...woon zelf niet zo heel ver van jou vandaan.
zappa.suzuki

Hey edwin, heb je dan ook de topo doorzichtig op je pc of alleen op de quest?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CamoKat

Edwin schreef:@Camo,
Anders fiets ik een keer voorbij bij jou...woon zelf niet zo heel ver van jou vandaan.
Dát is ook een idee :idea: :D ..... maar 's ff wat afspreken voor een keer, deze week heb ik alleen oproepdienst.
Kunnen we ervoor of erna ff crossen op de maasvlakte ofzo
Edwin
Contacteer:

Hee Zappa,

Ik heb sinds kort ook de Quest 1 erbij gekocht, dus heb even gekeken wat ermee te doen. Ik heb nu een stuk van CN België en Nederland samen met Topo België en Nederland erop gezet. Je kan uiteraard zelf bepalen welke stukken kaart je wilt uploaden mits je maar rekening houdt met de beperking van het geheugen.

In het kort komt het erop neer dat je Topo NL of een andere Topo kaart (maak een kopie van het origineel) transparant maakt met transp-2a. Hierna open je het programma img2gps waarmee je CN en Topo kaart samenvoegt. In het zelfde programma gebruik je dan gelijk de upload waarna je een map in je Quest krijgt van zowel CN en Topo tegelijk.

Ik heb dus een deel van CN 2009 samengevoegd met een deel van Topo NL en een deel van Topo België.

Mocht je de programma's willen, dan ff pb'en.

Bij problemen kom ik wel helpen :)
celsa
Contacteer:

Als ik dit allemaal lees hier voel ik me ZO dom hé jongens.
Hier versta ik geen r..t of fl.kk.r van :roll: :lol:
Edwin
Contacteer:

Hoi Celsa :wink:

Het valt erg mee hoor, als je het een keer gezien hebt dan zeg ook jij.....owwwwww, is dat alles!!!

Gr. Edwin
Plaats reactie