halloo mensen van het noppen forum.!
ik heb een vraagje aan juli ik cross nog niet zow lang. maar mijn crosser is stuk , ik kan alleen naar zijn 1e versnelling en naar neutraal ik kan niet meer op schakelen hoe kan dat ? weten juli waar het aan kan liggen ?
ik was gevallen en mij koppelings hendel brak dat is het enigste wad ik heb vervangen waar kan het aan liggen dat ik niet meer op kan schakelen?
gr , maurice!
( gangster_maurice@hotmail.com)
kapot!
Moderator: ghulst
-
Hallo Maurice.
misschien wel handig om aan te geven om welke
motor het gaat, type plus eventueel bouwjaar..
groet'n Marco
misschien wel handig om aan te geven om welke
motor het gaat, type plus eventueel bouwjaar..
groet'n Marco
-
Versnellingspook verbogen, raakt het carter...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Of verbogen schakelgaffels. DRaai de zijde van het blok los waar je de schakelklok kan zien zitten en kijk of het gangbaar is. Controleer olie op gruis, dat kan wijzen op gebroken tandwiel in de bak.
Ik had ooit een miniscuul braampje aan het mechanisme waar de pook de klok draait, bleef ie ook in de 1 staan, dat was simpel opgelost.
Check ook of beide assen gangbaar zijn (koppeling + uitgaande as)
als er een lager vastzit kan de versnelling ook blokkeren.
Succes
Ik had ooit een miniscuul braampje aan het mechanisme waar de pook de klok draait, bleef ie ook in de 1 staan, dat was simpel opgelost.
Check ook of beide assen gangbaar zijn (koppeling + uitgaande as)
als er een lager vastzit kan de versnelling ook blokkeren.
Succes
-
Maurice221 schreef:halloo mensen van het noppen forum.!
ik heb een vraagje aan juli ik cross nog niet zow lang. maar mijn crosser is stuk , ik kan alleen naar zijn 1e versnelling en naar neutraal ik kan niet meer op schakelen hoe kan dat ? weten juli waar het aan kan liggen ? het is een yamaha yz 125 cc uit 99 .
ik was gevallen en mij koppelings hendel brak dat is het enigste wad ik heb vervangen waar kan het aan liggen dat ik niet meer op kan schakelen?
zijn de koste duur?
gr , maurice!
( gangster_maurice@hotmail.com)
Eerst even controleren of je schakelas nog wel recht is.