Pagina 1 van 1

online test Husaberg FE 390

Geplaatst: ma dec 14, 2009 21:52
door Racernix

Geplaatst: di dec 15, 2009 08:22
door Sjokske
Beetje jammer dat de mapping knop een optie is (kost slechts iets van € 29,=, had voor dat geld er net zo goed standaarduitrusting mogen zijn, de aanschafprijs van een Husa is al aardig aan de hoge kant).

Geplaatst: di dec 15, 2009 10:22
door Houten Klaas
Voor een liefhebber is niets te duur.

Geplaatst: di dec 15, 2009 10:24
door Sjokske
Wat ben je weer aanwezig Klaas, begint de boot te vervelen ?

Geplaatst: di dec 15, 2009 11:15
door gassen
Sjokske schreef:Wat ben je weer aanwezig Klaas, begint de boot te vervelen ?
:idea: ijs :lol:

Geplaatst: di dec 15, 2009 11:18
door Sjokske
Ik gok heimwee

Geplaatst: di dec 15, 2009 11:25
door Houten Klaas
Tis motorweer. Afgelopen zondag nog gevaren. Was wel koud.

Geplaatst: di dec 15, 2009 11:34
door Sjokske
Is er al een vervanger voor de 525 ?

Geplaatst: di dec 15, 2009 16:27
door Houten Klaas
Ja een Evinrude E-tec 90. Een top van 80 km per uur met een mooie rvs schroef. Zelfs een wheely is mogelijk.

Geplaatst: di dec 15, 2009 17:19
door Hoelio
Waar ligt die achter Klaas? 80km/h op 90 pk is echt heel netjes...

Geplaatst: di dec 15, 2009 17:59
door Houten Klaas
Bootje 270 kg ,2 personen met een 19 pitch rvs en 20 liter brandstof.

Het moet niet zwaarder worden ,dan verliest hij trekkracht en zet ik er een 17 pitch onder. Tis net motorrijden,ook hier kun je je geld kwijt. hahaha

Geplaatst: di dec 15, 2009 20:42
door Sjokske
Zullen we binnenkort eens komen blootvoeten, Klaas, is al weer een tijdje geleden (binnenkort vanwege gemakkelijker starten op ijs, het is echt al weer een tijd geleden namelijk :oops: ).
Moet wel lukken met die topsnelheid, ook al ben ik inmiddels wat zwaarder ...........

Geplaatst: di dec 15, 2009 21:16
door Houten Klaas
Is goed

Geplaatst: vr dec 18, 2009 00:21
door Noppy
Las ik nu goed dat de rechtuitstabiliteit van de 390 beter is dan die van de 450 en de 570. Waarom zou dat nu zijn?

Geplaatst: wo okt 20, 2010 09:42
door Husaboy
Ik heb me net een husa fe 390 aangeschaft. Heerlijk gewoon !!
Moet wel zeggen , voorvork een beetje stug.

Geplaatst: wo okt 20, 2010 12:52
door Sjokske
Welkom in de Husa-familie :toost:
Stugge voorvork ben ik snel aan gewend geraakt (en vorige week sloeg hij toch ook gewoon aan bij het verkeerd uitkomen op een diepe knip), en misschien mede daardoor stuurt hij wel messcherp. Zelf weeg ik trouwens ca. 96 kilo :oops:, dus daar zit ook nog wel wat in.
Heb ook even moeten wennen aan het verder voorop zitten, maar het werkt wel degelijk bij snelle richtingsveranderingen.

Geplaatst: wo okt 20, 2010 17:48
door TTT
Cartridge voorvork zal het verschil wel maken

Geplaatst: wo okt 20, 2010 19:05
door huskie
Husaboy schreef:Ik heb me net een husa fe 390 aangeschaft. Heerlijk gewoon !!
Moet wel zeggen , voorvork een beetje stug.
Daar is wel wat aan te doen :wink:
en TTT, is een cartridge vork, maar wel een open, toch?

Geplaatst: do okt 21, 2010 08:59
door folie
Sjokske schreef:Welkom in de Husa-familie :toost:
Stugge voorvork ben ik snel aan gewend geraakt (en vorige week sloeg hij toch ook gewoon aan bij het verkeerd uitkomen op een diepe knip), en misschien mede daardoor stuurt hij wel messcherp. Zelf weeg ik trouwens ca. 96 kilo :oops:, dus daar zit ook nog wel wat in.
Heb ook even moeten wennen aan het verder voorop zitten, maar het werkt wel degelijk bij snelle richtingsveranderingen.
Klinkt als een KTM (tot een paar jaar geleden)
Teveel float op de midvalve en waarschijnlijk niet genoeg midvalve om mee te beginnen. Gecompenseerd met teveel basevalve.
Die basevalve maakt dat de boel al 'dood' aanvoelt om mee te beginnen.
Door het gebrek aan midvalve ga je dan te ver in de slag rijden, waardoor de vork door de voorgespannen veer hard gaat aanvoelen.
Bij KTM liepen de poten ook niet optimaal.

Geplaatst: do okt 21, 2010 16:59
door huskie
folie schreef:
Klinkt als een KTM (tot een paar jaar geleden)
Teveel float op de midvalve en waarschijnlijk niet genoeg midvalve om mee te beginnen. Gecompenseerd met teveel basevalve.
Die basevalve maakt dat de boel al 'dood' aanvoelt om mee te beginnen.
Door het gebrek aan midvalve ga je dan te ver in de slag rijden, waardoor de vork door de voorgespannen veer hard gaat aanvoelen.
Bij KTM liepen de poten ook niet optimaal.
Ahhhh, bedankt folie voor jou inzicht. Weet ik meteen hoe ik mijn 2004 hardparts vork moet aanpassen.
Je weet wel, die met die mooie carbon poten. :wink:

Geplaatst: do okt 21, 2010 21:29
door TTT
huskie schreef:
Husaboy schreef:Ik heb me net een husa fe 390 aangeschaft. Heerlijk gewoon !!
Moet wel zeggen , voorvork een beetje stug.
Daar is wel wat aan te doen :wink:
en TTT, is een cartridge vork, maar wel een open, toch?
closed cartridge.
Mijn nieuwe FE450 staat te wachten op een kenteken.
Ben benieuwd naar het verschil.

Geplaatst: vr okt 22, 2010 10:01
door folie
huskie schreef:
folie schreef:
Klinkt als een KTM (tot een paar jaar geleden)
Teveel float op de midvalve en waarschijnlijk niet genoeg midvalve om mee te beginnen. Gecompenseerd met teveel basevalve.
Die basevalve maakt dat de boel al 'dood' aanvoelt om mee te beginnen.
Door het gebrek aan midvalve ga je dan te ver in de slag rijden, waardoor de vork door de voorgespannen veer hard gaat aanvoelen.
Bij KTM liepen de poten ook niet optimaal.
Ahhhh, bedankt folie voor jou inzicht. Weet ik meteen hoe ik mijn 2004 hardparts vork moet aanpassen.
Je weet wel, die met die mooie carbon poten. :wink:
Die conical 2d backers met instelbare preload/blowoff en float komen er ook nog wel, incl 2x2 Midvalve en orifice limited rebound ctrl... :drinking: :drinking: Just don't hold your breath.
Onderdeel van het hele plan is ook om een nieuwere (langere) SXS achtervork in mijn 2004 sx frame te zetten en de schokbreker in te korten om het squat gedrag van een moderne crosser na te bootsen. Daarbij zal mijn voorvork meer voor de kiezen gaan krijgen dus dan moet die SmorgasBush MV er maar eens komen niet dan ?
Heb je nog een 14 mm rod 28mm cartrige in die vork ?

Geplaatst: vr okt 22, 2010 10:39
door huskie
Ja, dus meer olie over de basevalve.
Maar die poten, die glijden dus gewoon naar beneden, als je de boel open hebt liggen. Heerlijk.
Dan heb ik nu ook die nieuwe skf keerringen, die voelen echt glad aan.

Geplaatst: vr okt 22, 2010 10:45
door huskie
folie schreef: Die conical 2d backers met instelbare preload/blowoff en float komen er ook nog wel, incl 2x2 Midvalve en orifice limited rebound ctrl...
:toost:

Geplaatst: vr okt 22, 2010 10:46
door mech
:D