Net gevonden:
http://www.motocrossmag.nl/?p=175
online test Husaberg FE 390
Moderator: ghulst
Beetje jammer dat de mapping knop een optie is (kost slechts iets van € 29,=, had voor dat geld er net zo goed standaarduitrusting mogen zijn, de aanschafprijs van een Husa is al aardig aan de hoge kant).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Voor een liefhebber is niets te duur.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Tis motorweer. Afgelopen zondag nog gevaren. Was wel koud.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Ja een Evinrude E-tec 90. Een top van 80 km per uur met een mooie rvs schroef. Zelfs een wheely is mogelijk.
Waar ligt die achter Klaas? 80km/h op 90 pk is echt heel netjes...
Je moet niet doen, je moet niet laten!
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Bootje 270 kg ,2 personen met een 19 pitch rvs en 20 liter brandstof.
Het moet niet zwaarder worden ,dan verliest hij trekkracht en zet ik er een 17 pitch onder. Tis net motorrijden,ook hier kun je je geld kwijt. hahaha
Het moet niet zwaarder worden ,dan verliest hij trekkracht en zet ik er een 17 pitch onder. Tis net motorrijden,ook hier kun je je geld kwijt. hahaha
Zullen we binnenkort eens komen blootvoeten, Klaas, is al weer een tijdje geleden (binnenkort vanwege gemakkelijker starten op ijs, het is echt al weer een tijd geleden namelijk ).
Moet wel lukken met die topsnelheid, ook al ben ik inmiddels wat zwaarder ...........
Moet wel lukken met die topsnelheid, ook al ben ik inmiddels wat zwaarder ...........
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Is goed
Welkom in de Husa-familie
Stugge voorvork ben ik snel aan gewend geraakt (en vorige week sloeg hij toch ook gewoon aan bij het verkeerd uitkomen op een diepe knip), en misschien mede daardoor stuurt hij wel messcherp. Zelf weeg ik trouwens ca. 96 kilo , dus daar zit ook nog wel wat in.
Heb ook even moeten wennen aan het verder voorop zitten, maar het werkt wel degelijk bij snelle richtingsveranderingen.
Stugge voorvork ben ik snel aan gewend geraakt (en vorige week sloeg hij toch ook gewoon aan bij het verkeerd uitkomen op een diepe knip), en misschien mede daardoor stuurt hij wel messcherp. Zelf weeg ik trouwens ca. 96 kilo , dus daar zit ook nog wel wat in.
Heb ook even moeten wennen aan het verder voorop zitten, maar het werkt wel degelijk bij snelle richtingsveranderingen.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Daar is wel wat aan te doenHusaboy schreef:Ik heb me net een husa fe 390 aangeschaft. Heerlijk gewoon !!
Moet wel zeggen , voorvork een beetje stug.
en TTT, is een cartridge vork, maar wel een open, toch?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Klinkt als een KTM (tot een paar jaar geleden)Sjokske schreef:Welkom in de Husa-familie
Stugge voorvork ben ik snel aan gewend geraakt (en vorige week sloeg hij toch ook gewoon aan bij het verkeerd uitkomen op een diepe knip), en misschien mede daardoor stuurt hij wel messcherp. Zelf weeg ik trouwens ca. 96 kilo , dus daar zit ook nog wel wat in.
Heb ook even moeten wennen aan het verder voorop zitten, maar het werkt wel degelijk bij snelle richtingsveranderingen.
Teveel float op de midvalve en waarschijnlijk niet genoeg midvalve om mee te beginnen. Gecompenseerd met teveel basevalve.
Die basevalve maakt dat de boel al 'dood' aanvoelt om mee te beginnen.
Door het gebrek aan midvalve ga je dan te ver in de slag rijden, waardoor de vork door de voorgespannen veer hard gaat aanvoelen.
Bij KTM liepen de poten ook niet optimaal.
Ahhhh, bedankt folie voor jou inzicht. Weet ik meteen hoe ik mijn 2004 hardparts vork moet aanpassen.folie schreef:
Klinkt als een KTM (tot een paar jaar geleden)
Teveel float op de midvalve en waarschijnlijk niet genoeg midvalve om mee te beginnen. Gecompenseerd met teveel basevalve.
Die basevalve maakt dat de boel al 'dood' aanvoelt om mee te beginnen.
Door het gebrek aan midvalve ga je dan te ver in de slag rijden, waardoor de vork door de voorgespannen veer hard gaat aanvoelen.
Bij KTM liepen de poten ook niet optimaal.
Je weet wel, die met die mooie carbon poten.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
closed cartridge.huskie schreef:Daar is wel wat aan te doenHusaboy schreef:Ik heb me net een husa fe 390 aangeschaft. Heerlijk gewoon !!
Moet wel zeggen , voorvork een beetje stug.
en TTT, is een cartridge vork, maar wel een open, toch?
Mijn nieuwe FE450 staat te wachten op een kenteken.
Ben benieuwd naar het verschil.
smurf.
Die conical 2d backers met instelbare preload/blowoff en float komen er ook nog wel, incl 2x2 Midvalve en orifice limited rebound ctrl... Just don't hold your breath.huskie schreef:Ahhhh, bedankt folie voor jou inzicht. Weet ik meteen hoe ik mijn 2004 hardparts vork moet aanpassen.folie schreef:
Klinkt als een KTM (tot een paar jaar geleden)
Teveel float op de midvalve en waarschijnlijk niet genoeg midvalve om mee te beginnen. Gecompenseerd met teveel basevalve.
Die basevalve maakt dat de boel al 'dood' aanvoelt om mee te beginnen.
Door het gebrek aan midvalve ga je dan te ver in de slag rijden, waardoor de vork door de voorgespannen veer hard gaat aanvoelen.
Bij KTM liepen de poten ook niet optimaal.
Je weet wel, die met die mooie carbon poten.
Onderdeel van het hele plan is ook om een nieuwere (langere) SXS achtervork in mijn 2004 sx frame te zetten en de schokbreker in te korten om het squat gedrag van een moderne crosser na te bootsen. Daarbij zal mijn voorvork meer voor de kiezen gaan krijgen dus dan moet die SmorgasBush MV er maar eens komen niet dan ?
Heb je nog een 14 mm rod 28mm cartrige in die vork ?
Ja, dus meer olie over de basevalve.
Maar die poten, die glijden dus gewoon naar beneden, als je de boel open hebt liggen. Heerlijk.
Dan heb ik nu ook die nieuwe skf keerringen, die voelen echt glad aan.
Maar die poten, die glijden dus gewoon naar beneden, als je de boel open hebt liggen. Heerlijk.
Dan heb ik nu ook die nieuwe skf keerringen, die voelen echt glad aan.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?