De ontwikkeling gaat verder en met de opwarming van de aarde gaat het hard als we de media moeten geloven. Dus zijn er mensen die inspringen op deze hetze. Handige mensen in mijn ogen
Is het een kwistie van aanzien en kijken hoe het zich ontwikkeld of doe je mee. En doe je mee wat brengt het je dan? Vragen waar ik nogal mee worstel. Een elektrische enduro heeft nog veel nadelen. Er is geen competitie en de accu is snel op en ook wel zwaar. Natuurlijk is de motor in de enduro of crosser ook zwaar maar daar komt dan wel even 50 pk uit. Maar is het leuk om zonder geluid en 10 pk's door het bos te crossen?
Nogal wat vragen dus
Als jezelf in de groene sector actief bent en de media op dit gebied een beetje volgt dan kan je niet anders concluderen dan dat het een booming business gaat worden en eigenlijk al is.
Even dagdromen: De werkgever sponserd de motor, de klant sponserd alle verder onkosten. Wat krijgen ze ervoor terug? Een voorlopers rol binnen de duurzame energie in een sportsector die een slechte reputatie heeft in de categorie duurzaam recrieren/sporten.
Wie doet mee?
Elektrisch aangedreven enduro's en crossers
Moderator: ghulst
# 442
-
Leuk dat eco gedoe, niemand heeft het er over hoe slecht accu's zijn voor het mileu..
Zelfde verhaal met die hybride auto's, de extra veronreiniging van het accu pakket heb je er pas na 10 jaar uit.. en de accu's gaan maar 4 jaar mee
Electrische trapfietsen, kosten ergens tussen de 1500/2000 euro, na 4 jaar moet er een nieuwe accu in, kosten dik 400.
Inruil technies is ie dan eigelijk niks meer waard..
Zelfde verhaal met die hybride auto's, de extra veronreiniging van het accu pakket heb je er pas na 10 jaar uit.. en de accu's gaan maar 4 jaar mee
Electrische trapfietsen, kosten ergens tussen de 1500/2000 euro, na 4 jaar moet er een nieuwe accu in, kosten dik 400.
Inruil technies is ie dan eigelijk niks meer waard..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Contacteer:
Tja en hoe groen is de stroom die je erin gooit? fabrikage van al electrische vervoer is in het geheel niet zo groen... Stond een paar weken geleden een Moto73 in het teken van de alternatieven na fossiele brandstoffen, en hebben het dan uiteindelijk over de "groene leugen"
Er wordt een hoop moeite gedaan om ons een bepaalde richting op te duwen. Dat er gegoocheld word met cijfers en feiten door de overheid ed. is al geen nieuws meer.
Er wordt een hoop moeite gedaan om ons een bepaalde richting op te duwen. Dat er gegoocheld word met cijfers en feiten door de overheid ed. is al geen nieuws meer.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
-
Veel herrie blijft het natuurlijk wel maken. Zie maar:
http://www.nu.nl/economie/2152456/eu-wi ... maken.html
Is toch te gek voor woorden, die EU? Wat wordt de nieuwe eis? Dat ze op 3km afstand met 50dB te horen zijn maar op 1 meter ook?
http://www.nu.nl/economie/2152456/eu-wi ... maken.html
Is toch te gek voor woorden, die EU? Wat wordt de nieuwe eis? Dat ze op 3km afstand met 50dB te horen zijn maar op 1 meter ook?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
heren, doe als mij.
Ik heb die groene geldklopperij al lang door.
Er is helemaal niks aan de hand.
Gewoon doen waar je zin in hebt en laat je niet manipuleren door dat oeverloos geouwehoer over het millieu, groene shit en aanverwante lulkoek, want het gaat alleen maar om geld. Niks meer en niks minder!
Zo, nu eerst een Bavaria...
Ik heb die groene geldklopperij al lang door.
Er is helemaal niks aan de hand.
Gewoon doen waar je zin in hebt en laat je niet manipuleren door dat oeverloos geouwehoer over het millieu, groene shit en aanverwante lulkoek, want het gaat alleen maar om geld. Niks meer en niks minder!
Zo, nu eerst een Bavaria...
-
- Contacteer:
Nou, dat is weer een gerustelling, goed voorbeeld doet volgen zeg ik altijd maar
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
-
- Contacteer:
Lees in dat stuk over hybride auto's dat zich een commissie/werkgroep er mee gaat bezighouden. Was ff bang dat de jongens en meisjes van de eu zich verveelde
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Greenwash is tegenwoordig "de" uitdrukking voor dit soort praktijken.
In een advertentie van een dikke V8 erbij zetten dat hij errug groen verantwoord is en je hoort er helemaal bij (op m'n werk krijgen ze dit soort streken ook al, zeggen dat ze heel erg bezig zijn met groen te zijn, maar wel heel de parkeerplaats vol met liesblikken - ook de mijne , maar ik ben dan ook niet zo groen aangelegd, de tuin is voor moeders ).
In een advertentie van een dikke V8 erbij zetten dat hij errug groen verantwoord is en je hoort er helemaal bij (op m'n werk krijgen ze dit soort streken ook al, zeggen dat ze heel erg bezig zijn met groen te zijn, maar wel heel de parkeerplaats vol met liesblikken - ook de mijne , maar ik ben dan ook niet zo groen aangelegd, de tuin is voor moeders ).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Contacteer:
Misschien moet ik deze maar eens op mijn bus plakkenNoppy schreef:
Vind dit een mooie vlag:D
Waar zijn ze te koop
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
www.stopdegroeneleugen.nl
Wat is de groene leugen?
De groene leugen is het verhaal dat milieuorganisaties vertellen om hun daden goed te praten. Vaak zijn dit halve waarheden en is berichtgeving suggestief.
Wat is de groene leugen?
De groene leugen is het verhaal dat milieuorganisaties vertellen om hun daden goed te praten. Vaak zijn dit halve waarheden en is berichtgeving suggestief.