Enduro Cursus

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
richardktm

Wij hebben plannen om enduro cursussen te gaan organiseren onder begeleiding van professionals. De bedoeling is om dit in kleine groepjes te gaan doen. ( 5 - 7 personen )
Wij zijn benieuwd of er interesse voor is. Tevens zijn wij nog op zoek naar een ( legale ) locatie om de cursussen te gaan geven. Liefst in de omgeving Utrecht-Amersfoort.
Heb je interesse laat het dan even weten. Dan kan ik je ook meer informatie geven wat er in de cursus zoal behandeld zal worden.
Noppy

Als ik nou een mooi legaal plekje voor je weet in de door jou genoemde regio, mag ik dan met gesloten beurs mee?
:toost:
richardktm

Noppy schreef:Als ik nou een mooi legaal plekje voor je weet in de door jou genoemde regio, mag ik dan met gesloten beurs mee?
als het plekje mooi genoeg is kan ik wellicht een aangepaste prijs voor je regelen.
shulty

Het blijven Hollanders..... :roll: 8) :mrgreen:
BMW G450X

BMW F800GS
Noppy

Deal, het is geregeld! :lol:
Herr DRénérZéele

Ik heb wel interesse, hangt uiteraard ook van de inhoud en de prijs af
(Blijf een hollander.... :lol: )
JW

ja. ik heb ook wel interesse. wil volgend jaar een beetje beginnen met enduro's. twijfel nog of ik een ITR of enduro licentie zal kiezen komend jaar....
Herr DRénérZéele

JW schreef:ja. ik heb ook wel interesse. wil volgend jaar een beetje beginnen met enduro's. twijfel nog of ik een ITR of enduro licentie zal kiezen komend jaar....
Je bedoelt neem ik aan een OTR of een indurolicentie..!! :lol:

Heb ook een beetje zitten dubben wat ik zou doen, maar ik ga toch gewoon
voor een OTR licentie en rijd de enduro's op daglicentie. Scheelt je financieel
nauwelijks iets en je hebt geen gezeik met die keuring. Bovendien kun je kort van tevoren beslissen of je wel of niet gaat.Enige voordeel van de endurolicentie is dat je een vast nummer krijgt en in het jaarklassement komt te staan maar dat interesseert mij niet zo.
Hoelio
Contacteer:

Zeker interesse...
Je moet niet doen, je moet niet laten!
erwindob

Hier en daar mag je een rondje extra met een enduro licentie tov daglicentie. Is ook een voordeel (of niet, ligt aan jezelf)
#777 - Mijn fotoboekenplank
Herr DRénérZéele

erwindob schreef:Hier en daar mag je een rondje extra met een enduro licentie tov daglicentie. Is ook een voordeel (of niet, ligt aan jezelf)
Tsja, in mijn geval...... :oops:
JW

eh ja, -O-TR licentie. :)

en mag je meer dan 1 enduro's rijden dan met een OTR licentie? dacht dat dat er maar 1 was, of is dat alleen een financieel verhaal?
Herr DRénérZéele

Je mag met je -O-TR licentie één enduro "gratis" rijden. Dwz dat je de KNMV verzekeringspremie van 23 euri niet, maar je normale inschrijfgeld voor die enduro wél moet betalen maar dat moet je sowieso, ook met een endurolicentie.
Het scheelt je dus één keer 23 euro, de rest van de enduro's betaal de dus de volle mep, 23 euro verzekering en 30 euro inschrijfgeld.

Maar je je kan met je OTR licentie dus wel alle enduro's rijden.
EXC300
henkzelf
Contacteer:

Dit alles bij de daglicenties en je kan dus ook zonder OTR licentie alle enduro's meerijden in de daglicentie-klasse.
Overigens is die OTR licentie ook districtslicentie dus als je af en toe op een bij de KNMV aangesloten crossclub gaat trainen op hun baan heb je de daarvoor verplichte verzekering al op zak.
gabe

"...iets en je hebt geen gezeik met die keuring." lees ik hierboven.

betekent dat dat als ik geen enduro licentie heb maar wel meerijd via 1dags of eerste keer met otr licentie dat ik ook op mijn kenda k760 met meer dan 13mm profiel mag doen?? oftwel niet alleen voor die ene (?) keer andere banden hoef te kopen.
adje

gabe schreef:"...iets en je hebt geen gezeik met die keuring." lees ik hierboven.

betekent dat dat als ik geen enduro licentie heb maar wel meerijd via 1dags of eerste keer met otr licentie dat ik ook op mijn kenda k760 met meer dan 13mm profiel mag doen?? oftwel niet alleen voor die ene (?) keer andere banden hoef te kopen.
Je mag inderdaad niet mee doen als je er een Kenda K760 op hebt liggen voor en achter.
Ook niet voor 1 keertje !!
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
gabe

jammer. Herr DRénérZéele, wat bedoel je dan met geen gezeik met die keuring?
Noppy

Sneller door de keuring? Twee verschillende rijen?
Herr DRénérZéele

gabe schreef:jammer. Herr DRénérZéele, wat bedoel je dan met geen gezeik met die keuring?
Medische keuring om je licentie te krijgen.
Je motor moet als je een enduro rijdt op wat voor licentie dan ook
gewoon aan de reglementen voldoen. (Banden, dB's, (rem)verlichting, kenteken uiteraard, claxon, remmen, pedalen, schokbrekers, beetje net in de lagers staan en ik vergeet vast nog wat..)
Maar nou begint het allemaal veel ernstiger te klinken dan het is...
EXC300
schildertje
Contacteer:

Enduro is een competitie, en aan elke competitie hangen spelregels om het spelletje voor iedereen zo eerlijk mogelijk te kunnen laten verlopen.
That's all folks :D
Als je alles voor elkaar hebt is er niets aan de hand, en heb je prachtige routes en proeven tot je beschikking. met lekker veel ruimte om je heen in tegenstelling tot offroadritjes. Daar is het wat drukker maar is uiteraard ook leuk om te doen. :D
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
JW

maar weer ontopic: is er nog nieuws over deze cursusplannen? volgens mij zijn we al met 5-7 :)
john uit velp

Als jullie nog iemand te kort komen .....

wil nog wel wat leren!
Intresse dus.
BMW R1150GSA, KTM rally 620 LC4 :D
Paleo

Noppy schreef:Als ik nou een mooi legaal plekje voor je weet in de door jou genoemde regio, mag ik dan met gesloten beurs mee?
Nou Noppy, als dit "plekje" zeer actief gebruikt gaat worden ben ik bang dat het niet lang meer legaal zal zijn. Nu wordt het vrij sporadisch door ons en een aantal anderen gebruikt. Als er straks grotere groepen gaan rijden......????
GASGAS FSE 450 2005
Noppy

Eén cursus is niet intensief. Maar je hebt gelijk, misschien is het een idee om letterlijk in de 'afstandverklaring' te vragen of ze daar niet terug willen komen, behalve bij de vervolgcursus?
Paleo

Goed om te horen dat je er zo over denkt. Omdat deze plek al aan drie kanten omgeven is door een hek is het een uurtje werk om de ingang ook af te zetten en bordjes "verboden toegang" te plaatsen bij veel overlast meldingen. Leuke plekjes waar je redelijk ongestoord kunt rijden zijn schaars in de provincie dus laten we er zuinig op zijn. Waarom gewoon niet ergens langs de A2?
GASGAS FSE 450 2005
Plaats reactie