mijn honda cr250 uit 96 draait niet mooi stationair, hij schommelt steeds erg in toeren. Rijdend geen probleem, reageerd goed op het gas, start goed zowel met warme als koude motor...
Om dit op te lossen heb ik reeds de oliekeerringen van de krukas vervangen, gasnaald vervangen, carbu proper gemaakt, blok ingespoten met remreiniger ( met draaiende motor uiteraard ) hierbij geen verandering dus volgens mij geen valse lucht, aanzuig rubber tussen carbu en blok reeds vervangen, nieuwe bougie...
Zelf denk ik dat ofwel de bougiedop ofwel iets in de carbu de dader is. Wat denken jullie?
onregelmatig stationair draaien
Moderator: ghulst
Ik denk dat je het in de stationairsproeier moet zoeken..
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49
Ik ga de stationair sproeier kontroleren. Deze is wel 1 maat groter dan de standaard sproeier, kan dit invloed hebben?
Ook de plaatjes van de reed valve zouden een mogelijke oorzaak zijn werd mij gezegd door een hobby sleutelaar, kan dat volgens jullie en hoe kan je deze plaatjes controleren?
Ook de plaatjes van de reed valve zouden een mogelijke oorzaak zijn werd mij gezegd door een hobby sleutelaar, kan dat volgens jullie en hoe kan je deze plaatjes controleren?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb je behalve de gasnaald ook het gasnaaldhuis vervangen?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49
Gasnaaldhuis is niet los verkrijgen/vervangen
Natuurlijk wel los te verkrijgen.gilbert100 schreef:Gasnaaldhuis is niet los verkrijgen/vervangen
Er zit toch een Keihin carburateur op of een Mikuni ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49
@ adje, het is een Keihin ( PJ28 ) carburator. Volgens de detailtekeing in het boek is er geen gasnaaldhuis appart te vervangen... Maar misschien heb ik het mis... Kan jij eraan komen en hoe krijg je dat huis dan uit de carburator?
@ mario2T : stationair sproeier was niet verstopt, zit ook nergens vuil in de carburator.
Op één van de reed valve plaatjes zit wel een oppervlakkig krasje, geen barst, kan dit eventueel de oorzaak zijn?
@ mario2T : stationair sproeier was niet verstopt, zit ook nergens vuil in de carburator.
Op één van de reed valve plaatjes zit wel een oppervlakkig krasje, geen barst, kan dit eventueel de oorzaak zijn?
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49
Gasnaaldhuis is niet appart te verkrijgen, net aan de Honda dealer gaan vragen...
Gasnaaldhuis misschien niet maar de gasnaaldbuis toch wel ??
Ik heb deze bij mijn CRF450 tenminste al wel eens vervangen.
Dit is het onderdeel waar de hoofdsproeier in vast wordt gedraaid.
Deze komt er af en toe wel eens mee uit als je de hoofdsproeier er uit haalt.
Ik heb deze bij mijn CRF450 tenminste al wel eens vervangen.
Dit is het onderdeel waar de hoofdsproeier in vast wordt gedraaid.
Deze komt er af en toe wel eens mee uit als je de hoofdsproeier er uit haalt.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49
sorry voor de late melding maar kon door omstandigheden niet eerder berichten.
Het schommelen in toeren in nu waarschijnlijk opgelost, aan de luchtschroef ontbrak een O ringetje. Nieuwe besteld en gemonteerd.
Nu blijft mijn motor alleen niet meer stationair draaien, wat ik ook bijregel aan de choke knop. Luchtschoef ook al wat aangepast maar brengt geen verandering, luchtschroef op 1¾ open. Hij bleef wel de eerste minuten draaien nadien niet meer. Motor start wel en blijft draaien als je met het gas speelt.
ik denk zelf aan verkeerde stationair sproeier. weet iemand of dit het probleen kan zijn en welke maat van sproeiers er dan in moeten?
Motor heeft een hgs uitlaat.
Het schommelen in toeren in nu waarschijnlijk opgelost, aan de luchtschroef ontbrak een O ringetje. Nieuwe besteld en gemonteerd.
Nu blijft mijn motor alleen niet meer stationair draaien, wat ik ook bijregel aan de choke knop. Luchtschoef ook al wat aangepast maar brengt geen verandering, luchtschroef op 1¾ open. Hij bleef wel de eerste minuten draaien nadien niet meer. Motor start wel en blijft draaien als je met het gas speelt.
ik denk zelf aan verkeerde stationair sproeier. weet iemand of dit het probleen kan zijn en welke maat van sproeiers er dan in moeten?
Motor heeft een hgs uitlaat.