Heeft er iemand ervaring met het opboren van de cylinder van de xr 400??
Zo ja, weten jullie wat de max boring is?
grtzz,
xr 400 cylinder
Ik rij al een paar rallies met 440cc.
(zie ook deze plaatjes)
Weet zo niet wat de boring is. 440cc is vrij standaard als big bore kit. Ik meen dat er ergens een iets grotere bestond maar die is niet zo gangbaar.
Slag is gelijk gebleven.
(zie ook deze plaatjes)
Weet zo niet wat de boring is. 440cc is vrij standaard als big bore kit. Ik meen dat er ergens een iets grotere bestond maar die is niet zo gangbaar.
Slag is gelijk gebleven.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Ziet er netjes uiterwindob schreef:Ik rij al een paar rallies met 440cc.
(zie ook deze plaatjes)
Weet zo niet wat de boring is. 440cc is vrij standaard als big bore kit. Ik meen dat er ergens een iets grotere bestond maar die is niet zo gangbaar.
Slag is gelijk gebleven.
Merk je een groot verschil?
Ik neem aan dat je de tandwiel verhouden niet meer std hebt?
Grtzz,
't is eigenlijk niet zozeer "een verschil" maar gewoon een andere motor.
Maar hoeveel van de cylinder komt weet ik niet. Alles is gelijktijdig gedaan (nokkenas, flatslide mikuni, big bore, hogere compressie, dikke uitlaatbochten)
't was best veel geld maar het zeker waard.
ik rij nog steeds 15-45 wat eigenlijk origineel zo moeten zijn. Afgeleverd wordt ie met 15-40 of zo en geknepen tot 5KW.
Op langere / snellere stukken rij ik ook wel 16-45.
Maar hoeveel van de cylinder komt weet ik niet. Alles is gelijktijdig gedaan (nokkenas, flatslide mikuni, big bore, hogere compressie, dikke uitlaatbochten)
't was best veel geld maar het zeker waard.
ik rij nog steeds 15-45 wat eigenlijk origineel zo moeten zijn. Afgeleverd wordt ie met 15-40 of zo en geknepen tot 5KW.
Op langere / snellere stukken rij ik ook wel 16-45.
#777 - Mijn fotoboekenplank
heb nog niet gekeken wat er op de mijne ligt , weet enkel dat bij 110km/u het vat af is en de eerste versnelling heel kort is. dus ik denk wel vooraan een tandje groter of achter drie kleiner te mogen gaan.erwindob schreef:'t is eigenlijk niet zozeer "een verschil" maar gewoon een andere motor.
Maar hoeveel van de cylinder komt weet ik niet. Alles is gelijktijdig gedaan (nokkenas, flatslide mikuni, big bore, hogere compressie, dikke uitlaatbochten)
't was best veel geld maar het zeker waard.
ik rij nog steeds 15-45 wat eigenlijk origineel zo moeten zijn. Afgeleverd wordt ie met 15-40 of zo en geknepen tot 5KW.
Op langere / snellere stukken rij ik ook wel 16-45.
grtzz,