Pagina 1 van 1

TT600R '98 schiet uit versnelling

Geplaatst: di okt 20, 2009 13:20
door nijkamp
Hoi,

ik heb regelmatig dat mijn tt600r (1998, 9000 zware KM's, goed onderhouden) uit de versnelling schiet. Gebeurd in 2e, 3e en 4e onder vollast. Lijkt vaker voor te komen als 'ie heet is. lijkt alleen maar voor te komen na opschakelen. Tijdens een halfuur crossen gebeurd het zo'n 5 a 6 keer. Erg lastig als je in het mul ineens je aandrijving kwijt bent. Ik schakel zonder koppeling op en neer (in het terrein) en gebruik 10W50 olie.

Iemand een idee hoe dit komt? Het lijkt me, gezien de km stand, wat vroeg om het blok al los te moeten halen omdat eea versleten is.

Als het blok wel los moet zijn het dan de tandwielen of de schakelvork of nog wat anders?


Grtz,

Remco

Geplaatst: di okt 20, 2009 17:05
door stimpie
zijn waarschijnlijk je tandwielen waarvan de nokjes op de zijkant zijn afgerond.
veel succes

Geplaatst: di okt 20, 2009 18:05
door CrazyWezel
die koppeling zit er niet voor niets in :?

Geplaatst: di okt 20, 2009 18:56
door zappa.suzuki
stimpie schreef:zijn waarschijnlijk je tandwielen waarvan de nokjes op de zijkant zijn afgerond.
veel succes
Yip, dus niet de vertanding op de zijkant maar de nokken onder/boven op de tandwielen die in een ander tandwiel grijpen.

Op schakelen zonder koppeling kan niet direkt veel kwaad als je het goed doet, maar je bak slijt er zeker harder van.

Geplaatst: wo okt 21, 2009 10:26
door nijkamp
Thnx guys,

Als de hele zooi toch los ligt, wat zou ik dan nog meer (preventief) kunnen vervangen?

Geplaatst: wo okt 21, 2009 10:43
door han
Schakelen zonder koppeling verhoogd/versneld de slijtage aan de schakelnokken.
Tandwielen en schakelvorken vervangen.
Blok losmaken en alles controleren/nameten.
Distributieketting,zuiger,big-end,krukaslagers,koppeling.

Maakt veel uit ofdat je van plan bent om de motor nog lang in jouw bezit te houden.

Als je het zelf niet kan wil ik het wel doen.

Geplaatst: wo okt 21, 2009 10:58
door nijkamp
Han je hebt PB