TT600R '98 schiet uit versnelling

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
nijkamp
Berichten: 96
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 23:03
Locatie: ergens in het midden

Hoi,

ik heb regelmatig dat mijn tt600r (1998, 9000 zware KM's, goed onderhouden) uit de versnelling schiet. Gebeurd in 2e, 3e en 4e onder vollast. Lijkt vaker voor te komen als 'ie heet is. lijkt alleen maar voor te komen na opschakelen. Tijdens een halfuur crossen gebeurd het zo'n 5 a 6 keer. Erg lastig als je in het mul ineens je aandrijving kwijt bent. Ik schakel zonder koppeling op en neer (in het terrein) en gebruik 10W50 olie.

Iemand een idee hoe dit komt? Het lijkt me, gezien de km stand, wat vroeg om het blok al los te moeten halen omdat eea versleten is.

Als het blok wel los moet zijn het dan de tandwielen of de schakelvork of nog wat anders?


Grtz,

Remco
1290 SAS
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

zijn waarschijnlijk je tandwielen waarvan de nokjes op de zijkant zijn afgerond.
veel succes
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

die koppeling zit er niet voor niets in :?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

stimpie schreef:zijn waarschijnlijk je tandwielen waarvan de nokjes op de zijkant zijn afgerond.
veel succes
Yip, dus niet de vertanding op de zijkant maar de nokken onder/boven op de tandwielen die in een ander tandwiel grijpen.

Op schakelen zonder koppeling kan niet direkt veel kwaad als je het goed doet, maar je bak slijt er zeker harder van.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
nijkamp
Berichten: 96
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 23:03
Locatie: ergens in het midden

Thnx guys,

Als de hele zooi toch los ligt, wat zou ik dan nog meer (preventief) kunnen vervangen?
1290 SAS
han
Berichten: 65
Lid geworden op: za mei 26, 2007 18:32

Schakelen zonder koppeling verhoogd/versneld de slijtage aan de schakelnokken.
Tandwielen en schakelvorken vervangen.
Blok losmaken en alles controleren/nameten.
Distributieketting,zuiger,big-end,krukaslagers,koppeling.

Maakt veel uit ofdat je van plan bent om de motor nog lang in jouw bezit te houden.

Als je het zelf niet kan wil ik het wel doen.
nijkamp
Berichten: 96
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 23:03
Locatie: ergens in het midden

Han je hebt PB
1290 SAS
Plaats reactie