Vorkpoot bescherming

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Marcellus

Wat is de beste optie?
'Vroeger' zag je balgen van pvc, nu zie je stijve plastic kappen als standaard op nieuwe cross en enduro machines, en op dit forum zag ik zojuist neopreen sokken.
Funduro
STTEVE
Contacteer:

Ik heb van die Neopreen dingen, gaat prima.
Die balgen kunnen er ook op, die zijn wel steviger, maar dat vind ik geen gezicht, enm dan past de hardplastic pvorkbescherming niet meer lekker.
Die plastic kappen houden geen blubber tegen, met lekke keerringen als gevolg. Die beschermen alleen tegen steenslag, en zijn handig voor sponsorstickers
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Rolando
Contacteer:

Maat van me heeft ook van die Neopreen sokken en is er zeer tevreden over. Zelf ben ik (nog) niet overtuigd, maar wie weet in de toekomst.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Marcellus

Zou je de neopreen sokken combineren met de plastic kappen, of heb je die dan eigenlijk niet meer nodig? (Uitgezonderd voor reclame- of esthetische doeleinden).
Funduro
adje

Bijna al onze leden van ons offroad cluppie rijden met de lange versie van de neopreen hoezen op de voorvork.
Vooral als je in de natte klei rijdt in het buitenland en die droogt op als je bv even een ergens gaat eten en drinken dan gaat dat opgedroogde klei zo de keerring mee in bij het inveren met als gevolg kapotte keerringen.

Zolang als ik er mee rij heb ik nooit meer kapotte keerringen gehad.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Joop

Ik rij altijd alleen met de orignele bescherming op mijn KTM en heb ook nooit kapotte keerringen, ook niet bij mijn buitenlandse OTR trips :D Wel heb ik een paar keer de bekende plakband trick gebruikt om om een vuiltje uit de keerring te verwijderen, maar daarna was de lekkage meteen weer over :!:
Frank!
Contacteer:

Joop schreef:Ik rij altijd alleen met de orignele bescherming op mijn KTM en heb ook nooit kapotte keerringen, ook niet bij mijn buitenlandse OTR trips :D Wel heb ik een paar keer de bekende plakband trick gebruikt om om een vuiltje uit de keerring te verwijderen, maar daarna was de lekkage meteen weer over :!:
Plakband trick? Vertel! :)
Ik ken wel de 'foto negatief' -trick, die pas ik dan ook wel eens toe ;)
Arnaud
Contacteer:

Neopreen sokken is de perfect oplossing! Ze zitten er nu al een jaartje of anderhalf op en heb geen lekke keerringen meer gehad...;-)
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Joop

Frank! schreef:
Joop schreef:Ik rij altijd alleen met de orignele bescherming op mijn KTM en heb ook nooit kapotte keerringen, ook niet bij mijn buitenlandse OTR trips :D Wel heb ik een paar keer de bekende plakband trick gebruikt om om een vuiltje uit de keerring te verwijderen, maar daarna was de lekkage meteen weer over :!:
Je plakt een stukje schuin afgeknipt plakband schuin op de voorvork, drukt de vork iets in zodat het plakband in de keerring verdwijnt. Daarna de binnenpoot een paar keer ronddraaien en je draait een vuiltje(s) er zo weer uit en bij mij was na de tijd altijd de lekkage meteen weer over, zodat ik sinds ik deze techniek toepas nooit meer een nieuwe keering moest laten monteren. :D Eigenlijk is dit dus min of meer hetzelfde als met een foto negatief, alleen ik denk dat er met tape geen kans is op beschadigen van de keerring.
folie

Joop schreef:
Frank! schreef:
Je plakt een stukje schuin afgeknipt plakband schuin op de voorvork, drukt de vork iets in zodat het plakband in de keerring verdwijnt. Daarna de binnenpoot een paar keer ronddraaien en je draait een vuiltje(s) er zo weer uit en bij mij was na de tijd altijd de lekkage meteen weer over, zodat ik sinds ik deze techniek toepas nooit meer een nieuwe keering moest laten monteren. :D Eigenlijk is dit dus min of meer hetzelfde als met een foto negatief, alleen ik denk dat er met tape geen kans is op beschadigen van de keerring.
Wel oppassen dat je niet een stukje tape kwijtraakt...
Marcellus

Weet iemand een (online) winkel waar je die neopreen hoezen kunt kopen? Bij de lokale cross-winkel hebben ze ze niet ...
Funduro
adje

{spam mode aan} Deze heb ik op voorraad liggen.
Bij interesse stuur maar even een mailtje. {spam mode uit}
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Plaats reactie