Hey Biggetjes,
Ben van plan een DR Big te kopen om te gaan offroaden maar had graag eerst wat raad/tips gekregen bij de aankoop ervan. Hier zijn alvast een paar gerichte vragen...
-De 750 of 800? of is er een goei bouwjaar?
-Waterkoeling of olie/luchtkoeling?
-Zijn er specifice aandachtspunten(olieverlies, verdachte motorgeluiden, ...)?
- ...
Had ook graag nog een paar richtprijzen gehad voor volgende voorbeelden indien ze in goede staat zouden zijn.
-DR 750 met 25.000km?
-DR 750 met 50.000km?
-DR 800 met 25.000km?
-DR 800 met 50.000km?
alvast bedankt,
Brakka
Tips aankoop DR Big
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
IK heb nog een dr 800 in de schuur staan deze is van 94 of 95. heeft 65000 km gelopen, nieuwe voor en achterband tandwielen zitten en nu zo'n 1500 km onder zelf de fiets een kleine beurt gegeven. Moet nog worden afgestelt, loop nammelijk sta wat slecht. Is een leuke fiets voor iemand die wat wil doen en volgens mij kan je er nog lang plezier van hebben.
-
Je stelt een moeilijke vraag..
Die van mij in top staat met gemoffelt frame enzo e3250 mt 30kkm op de teller..
Een mazzelaar hier heeft net een als nieuwe 750 gekocht met 12kkm op de teller voor e1100..
We hebben er allemaal 1 hier, dus je kan rustig zeggen welke je op het oog hebt voor een wat beter advies.. tenzij het een koopje is zoals de bovengenoemde mazzelaar
Die van mij in top staat met gemoffelt frame enzo e3250 mt 30kkm op de teller..
Een mazzelaar hier heeft net een als nieuwe 750 gekocht met 12kkm op de teller voor e1100..
We hebben er allemaal 1 hier, dus je kan rustig zeggen welke je op het oog hebt voor een wat beter advies.. tenzij het een koopje is zoals de bovengenoemde mazzelaar

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Contacteer:
Big 800 uit 92, gekocht voor 1.000 met nog geen 30.000 op de teller. Wel flink wat onderhoud moeten verrichten wat dankzij een zeer druk bezochte knutseldag helemaal in orde is gekomen
Moet wel zeggen dat ik hem gekocht heb van mijn broer, dus prijs is niet helemaal marktconform.

Moet wel zeggen dat ik hem gekocht heb van mijn broer, dus prijs is niet helemaal marktconform.
Assumption is the mother of all fuck ups
Hier staan er nu 2 in de schuur.
Beide 750's uit 89.
Een redelijk gepimped gekocht met 55dkm op de teller voor €1400
Nu een nette maar met veel onderhoud nodig voor €300 met 50dkm
Beide 750's uit 89.
Een redelijk gepimped gekocht met 55dkm op de teller voor €1400
Nu een nette maar met veel onderhoud nodig voor €300 met 50dkm
Laatst gewijzigd door Shifty-PK op ma aug 24, 2009 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Contacteer:
en nu wil ik leo wel eens horen over zijn big, en iwan heeft ook vast nog wel een leuke tussen zn rijtje staan 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Ach, vergeet ik Dirty.. e750 70kkm op de teller, optisch minder maar technies prima.. ander jasje en hij zit nu strak in 't pak 

Een DR750 is in 88-89 gemaakt in 1990 was het een Dr800 ( met de 750 looks ) in 1991 is het de plastik bak geworden.....
Ik heb een 88er 750 en een 94er 800.
Als het echt een 750er is van 88-89 zou de beste verkoper een bod doen van 500 euro als hij in een slechte staat is. Voor een goed exemplaar is hij niet duur.
Ik heb een 88er 750 en een 94er 800.
Als het echt een 750er is van 88-89 zou de beste verkoper een bod doen van 500 euro als hij in een slechte staat is. Voor een goed exemplaar is hij niet duur.
-
Als het een 750 is heeft hij een blok in een kleur, als de verf daar waar de laarsen er tegen aan komen er af geschuurd is en er schuur plekken op de tank zitten waar de knieen er tegen aan komen weet je dat er flink mee gereden is..
Maar als het blok mooi stil loopt, er geen speling op wielen, balhoofd en brug zit en de banden en ketting redelijk is een bedrag van e700/800 best redelijk als ie er verder best redelijk uit ziet..
Maar als het blok mooi stil loopt, er geen speling op wielen, balhoofd en brug zit en de banden en ketting redelijk is een bedrag van e700/800 best redelijk als ie er verder best redelijk uit ziet..
I confirm, heb er precies zo 2 staan.BIG88 schreef:alleen de 88er heeft het blok in de kleur (oranje of blauw)
de 89er is het blok grijs
Suzuki DR 750SK Big '89
-
Zou me op de 800 moeten houden.. maar goed.. kale plekken op een geverfd blok of alu blok duiden erg warm gereden blok evt in combi met offroad gebruik.
Dus goed gebruikt
Dus goed gebruikt

-
HeY Brakka,
Welkom hier!
Hier dus die Mazzelaar met een 750 met nu 13dkm voor €1100
, mijn andere was €1500 met 50dkm maar met electrisch roadbook en imo(± €500)
Deze had echter wel "schelle" tikken in de cylinderkop. Bleek later dat de tuimelaars en de nokkenas ingesleten waren. Euveltje bij de eerste BIG's. Kost je snel €150,=
(tweedehands) en dan nog erin zetten.
Goed op letten dus.
Succes Frans
Bytheway geef ff goed gas en kijk of er zwarte/witte rook uit de demper komt (als het ergens anders vandaankomt motor laten staan
) dan slurpt ie olie.
Welkom hier!
Hier dus die Mazzelaar met een 750 met nu 13dkm voor €1100

Deze had echter wel "schelle" tikken in de cylinderkop. Bleek later dat de tuimelaars en de nokkenas ingesleten waren. Euveltje bij de eerste BIG's. Kost je snel €150,=

Goed op letten dus.
Succes Frans
Bytheway geef ff goed gas en kijk of er zwarte/witte rook uit de demper komt (als het ergens anders vandaankomt motor laten staan

DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Gisteren gaan kijken/rijden. Motorblok ziet er nog goed uit. Schakelt perfect, ontkoppeling is ook goed en heb ook niet echt opvallende geluiden gehoord. Maakte wel wat veel lawaai. Er stond een Laser ProDuro uitlaat op. Kan je zonder al te veel kosten dat geluid een beetje dempen?
Het is wel degelijk een DR 750 met blauwe motor blok. Waarschijnlijk dus een 88er.
De achterrem (trommelrem) maakte wel een vreemd slepend metaal-op-metaal-achtig geluid tijdens het remmen. Misschien dat de remblok op is? of is dit soort geluid niet noodzakelijk een uitgesleten trommel?
Was wel ff wennen, wanneer je gas mindert stopt hij bijna direct! Heb momenteel een BMW GS650, ook een 1 pitter, waar dat effect veel minder is!
Verder stond het stuur nog scheef en waren de banden aan vervanging toe. 800€ is dus mss wat veel?
Heb hem dus nog niet gekocht, zal nog eens terug gaan om jullie tips te checken en ...
Het is wel degelijk een DR 750 met blauwe motor blok. Waarschijnlijk dus een 88er.
De achterrem (trommelrem) maakte wel een vreemd slepend metaal-op-metaal-achtig geluid tijdens het remmen. Misschien dat de remblok op is? of is dit soort geluid niet noodzakelijk een uitgesleten trommel?
Was wel ff wennen, wanneer je gas mindert stopt hij bijna direct! Heb momenteel een BMW GS650, ook een 1 pitter, waar dat effect veel minder is!
Verder stond het stuur nog scheef en waren de banden aan vervanging toe. 800€ is dus mss wat veel?
Heb hem dus nog niet gekocht, zal nog eens terug gaan om jullie tips te checken en ...
-
Mocht je hem kopen dan wil ik die laser wel ruilen voor de originele demper die ik hier nog heb liggen klinkt heel beschaafd. (wil ik nog wel iets bij betalen ook
)
Denk dat het gewoon je remschoen is die is versleten kost ± € 25,=
Mocht het je wiel zijn heb ik die ook voor je(incl. as, tandwielhouder, trommel gedeelte en bussen) voor mooie prijsje, alleen zijn daar twee spaken van stuk.
Dat remmen op de motert is een goed teken betekent dat je gasnaalden nog goed terugvallen in hun behuizing dus niet versleten zijn. Tevens houd dit in dat ie geen valse lucht zuigt dus + puntje.
Goed op de speling gelet bij je Balhoofd/achterwiel/voorwiel/achterbrug en link? redelijk makkelijk te vervangen maar kost wel weer centjes.
Zou gewoon een bod doen, hij staat volgens mij al redelijk lang te koop ('t is toch die met setje noppen en baanbanden van die belgische site)
Ik zou zeggen €650,= je moet nog bandjes aanschaffen en remschoenen, je kan altijd nog hoger gaan mocht hij niet toegeven.
Stuur kan je op afdingen en is vrij easy recht te zetten, als het stuur zelf krom is heb ik die ook nog liggen.
succes!

Denk dat het gewoon je remschoen is die is versleten kost ± € 25,=
Mocht het je wiel zijn heb ik die ook voor je(incl. as, tandwielhouder, trommel gedeelte en bussen) voor mooie prijsje, alleen zijn daar twee spaken van stuk.
Dat remmen op de motert is een goed teken betekent dat je gasnaalden nog goed terugvallen in hun behuizing dus niet versleten zijn. Tevens houd dit in dat ie geen valse lucht zuigt dus + puntje.
Goed op de speling gelet bij je Balhoofd/achterwiel/voorwiel/achterbrug en link? redelijk makkelijk te vervangen maar kost wel weer centjes.
Zou gewoon een bod doen, hij staat volgens mij al redelijk lang te koop ('t is toch die met setje noppen en baanbanden van die belgische site)
Ik zou zeggen €650,= je moet nog bandjes aanschaffen en remschoenen, je kan altijd nog hoger gaan mocht hij niet toegeven.
Stuur kan je op afdingen en is vrij easy recht te zetten, als het stuur zelf krom is heb ik die ook nog liggen.
succes!
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
- Contacteer:
frans heeft zn persoonlijk magazijn alweer helemaal op orde zo te horen 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Merci voor jullie reacties! Ben beginnen twijfelen of ik wel de DR Big wil
. Ze (sperwer en gerke) hebben mij zitten overhalen een Tenere xt600 te kopen. Aangezien die toch ietsje lichter is, wat meer offroad en mss ook wat robuster? lijkt mij dat ook wel een winner! Die heeft wel niet zo'n fantastisch forum als de DR Big 
Nog ff verder twijfelen ...

Nog ff verder twijfelen ...
- de antrapper
Tja wat moet ik zeggen............. het is nou eenmaal een mannenmotor 

Big Bigger Tiger en weer Big 

-
- Contacteer:
ghehe
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
ondanks dat vond ik het toch wel leuke meetings met laura croft en elliede antrapper schreef:Tja wat moet ik zeggen............. het is nou eenmaal een mannenmotor
(leo weet wel waar ik het over heb )
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Contacteer:
en ik heb de foto's gezien.. tja.. Leo.. vertel 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !