Ik zit te overwegen mijn enduro (een KTM EXC300) te verkopen . Ik heb zelf snel en veel last van slapende handen onder het rijden, en omdat mijn zoontje tegenwoordig crosswedstrijden rijdt, kom ik er uberhaupt ook niet meer aan toe om zelf te rijden.
Wat is de veiligste manier om een enduro te verkopen? Ik heb verhalen gehoord en gelezen van:
* motoren die na bekeken te zijn door kopers ineens "toevallig" werden gestolen uit de garage
* motoren die bij een testrit verdwenen (waarschijnlijk als crosser ergens gebruikt)
Wat is jullie advies mocht het zover komen?
Motor verkopen: Hoe het beste te doen zonder risico's
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: ma okt 04, 2004 21:42
- Locatie: Eindhoven
_______________________________________
Festina lente!
Festina lente!
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik spreek meestal bij mijn ouderlijk huis af en zeg dat ook duidelijk zodat ze weten dat hij daar normaal niet staat. Of bij de mcDonalds.
Proefrijden alleen indien de prijs overeen gekomen is en het geld als onderpand gegeven is. Als hij niet goed rijdt dan kunnen ze altijd nog nee zeggen.
Proefrijden alleen indien de prijs overeen gekomen is en het geld als onderpand gegeven is. Als hij niet goed rijdt dan kunnen ze altijd nog nee zeggen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ik voel al een nieuw topic aankomen: Hoe veilig een motor te kopen.
Maar serieus, zijn er echt mensen die zoveel cash als onderpand achterlaten bij een proefrit? Ik zou dan als koper weer bang zijn belazerd te worden.
Ik heb zelf bij de laatste proefrit m'n rijbewijs achtergelaten.
Meerijden op een andere motor misschien ook een optie voor je (wel zorgen dat je zelf meer benzine bij je hebt dan de proefritmotor natuurlijk )
Maar serieus, zijn er echt mensen die zoveel cash als onderpand achterlaten bij een proefrit? Ik zou dan als koper weer bang zijn belazerd te worden.
Ik heb zelf bij de laatste proefrit m'n rijbewijs achtergelaten.
Meerijden op een andere motor misschien ook een optie voor je (wel zorgen dat je zelf meer benzine bij je hebt dan de proefritmotor natuurlijk )
#777 - Mijn fotoboekenplank
Dan moet je er wel zeker van zijn dat je sneller bent dan de kopererwindob schreef:.
Meerijden op een andere motor misschien ook een optie voor je (wel zorgen dat je zelf meer benzine bij je hebt dan de proefritmotor natuurlijk )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 229
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Ik heb laatst proefgereden op de CR250 van JdM. 't was 'em helaas niet geworden, maar ik heb gewoon mijn HP2 achtergelaten; sterker nog, JdM mocht daar op rijden... Bij een andere proefrit heb ik de HP2 op de oprit achtergelaten en bij weer een andere mijn rijbewijs achtergelaten. Ik zou geen geld achterlaten; leidt alleen maar tot ellende als je de fiets toch niet wilt hebben.
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Haha inderdaad en die HP2 loopt ook leuk in het zand, al was het nét effe wat harder werken dan een CR250 (ben hem trouwens sinds gisteren kwijt toevallig )
Heb je nog wat anders gevonden Marcel? Nog over dat feit dat je dacht dat hij niet schakelde, dat had ik gisteren tijdens warm rijden ook even, dat gevoel. Maar toen ik ging tellen bleek het dat ik gewoon al in de 5e versnelling zat... blijkbaar heb je niet in de gaten dat je al zo hard rijdt in combinatie met het toerental en lijkt het dus net of je nog versnellingen nodig hebt, dat bleek dus niet het geval.
Heb je nog wat anders gevonden Marcel? Nog over dat feit dat je dacht dat hij niet schakelde, dat had ik gisteren tijdens warm rijden ook even, dat gevoel. Maar toen ik ging tellen bleek het dat ik gewoon al in de 5e versnelling zat... blijkbaar heb je niet in de gaten dat je al zo hard rijdt in combinatie met het toerental en lijkt het dus net of je nog versnellingen nodig hebt, dat bleek dus niet het geval.
Gas?Gas!
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dat ken ik, laatst op een GasGas 300 gereden en zat voor dat ik het wist in de 6e terwijl ik bij dat zware ding van mij net in de 3e/4e versnelling zou zitten
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997