waar off-road te rijden in de ardennen?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
japie

wij willen dit hemelvaart-weekeinde de KTM's op de aanhanger gooien en ons cross-geluk beproeven in de ardennen. weet iemand waar het mogelijk is en/of wat mooie plekkies zijn??
huskie

Japie, heb je wel eens van het Waals decreet gehoord. Zo nee, doe even een zoekertje want dat hebben we al eens besproken op het forum. Zo ja, dan veel plezier in de ardennen. Overal in de ardennen zijn er mooie plekkies. Suc6
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Freek
Site Admin
Contacteer:

2 weken geleden een beetje rond gereden in de Ardennen.
Het viel me op dat in de zuid-oost hoek weinig of geen bordjes stonden.

Maar wellicht zijn die niet nodig i.v.m. bovengenoemd decreet. :?:
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
huskie

Nou Freek, ik meen toch dat ze borden dienen te plaatsen, maar dat zullen onze belgische collega's wel weten. Jo... help even!
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
japie

joh, thanx voor de reacties....inderdaad ff beter gezocht en....ik begin zowaar n beetje bang te worden (n heel klein beetje dan!).....zal na t weekeinde wel rapporteren :-)
Jo VdB

huskie schreef:Nou Freek, ik meen toch dat ze borden dienen te plaatsen, maar dat zullen onze belgische collega's wel weten. Jo... help even!
Een bord is strikt genomen NIET altijd nodig. Een bord geeft vaak enkel een wettelijke toestand aan.

De "wet" in het algemeen (die door iedere Belg dient gekend te zijn...) is de norm, niet het bord.

DIt wil ook zeggen dat het bord moet voldoen aan de wettelijke bepalingen (als de wetgeving "dwingend" is, kan geen enkele bepaling deze "dwingendheid" opheffen)

In se zijn de bos- en andere decreten geldig en valide, en dienen ze dus door elkeen nageleefd te worden, ook al staat er geen bordje.

Jo VdB
No Limit YFZ
Contacteer:

In België ben je verondersteld het Belgisch Staatsblad te lezen, vroeger in krantformaat, nu on-line op www.staatsblad.be Daar heeft dit decreet ook ooit ingestaan en is dus verondersteld gekend. Borden zijn idd niet verplicht om het verbod te laten gelden. Als je echter alleen rijdt, op de paden blijft en een beetje je verstand gebruikt, dus niet als een zot door het bos vliegt (daar zijn de enduro's voor), heb je normaal geen probleem. Krijg je echter een eerste verwittiging, dan begint het wat link te worden. 't Schijnt dat ze er een vrij goede database op na houden met nr plaat én chassisnrs.

De grootste bui moet echter nog komen in Europa, met name de VEN gebieden, zijn gebieden waar de natuur beschermd wordt, en alles zowat verboden wordt. Als ik het goed voor heb komt de helft van België in aanmerking en ook grote delen van Frankrijk. Laatst is er een betoging geweest in Gent, waar landbouwers, jagers, vissers, jetskiërs, .... aanwezig waren. Zelfs vissen willen ze aan banden leggen.... Waar eindigt dit eigenlijk ?
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Japie

....geen problemen gehad....geprobeerd de toeristische mountain-bike paden te mijden....vooral in de gebieden waar er veel hout gekapt wordt zullen "ze" denk ik geen problemen maken....zowiezo weinig mensen gezien en ook de enkele houtkapper die aan 't werk was keek niet op of om....enige domper was dat ik m'n schouder tegen een boom parkeerde, waardoor die uit de kom lag --> einde rijden dus, jammer, wél voor herhaling vatbaar (niet de schouder, maar 't rijden in de ardennen bedoel ik uiteraard!)....heb er wel 'n paar foto's van 't type rontgen aan over gehouden....
huskie

Hee Japie, met hoeveel man was je. Als je de groep klein houdt dan val je minder op, en belgie blijft natuurlijk een cross land. Beterschap!
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Japie

....We waren maar met z'n 2-en....dus inderdaad lekker compact en overzichtelijk....ook geen andere crossers gezien --> we hoopten dat we wel n paar locals tegen zouden komen die ons de betere plekkies zouden kunnen tonen....
Ad Ketelaars
Contacteer:

Ik denk dat er maar een oplossing mogelijk is. Alle milieurakkers in het VEN dumpen. Desnoods gebruiken we meerdere VENNEN. Open binnenkort een site waarop helpers zich kunnen opgeven om mee te helpen. :fist:
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Plaats reactie