Te koop, begint langzamerhand in de weg te staan:
KTM 250 EXC 2001. Heeft een mooi verhaal, is namelijk van een dakarrijder geweest (henk knuiman). Motor is aan hem gesponsord door KTM en hij heeft er een driekwart jaar op gereden en heeft hem toen in de kelder geparkeerd omdat hij is overgestapt op yamaha.
Ik hem hem in 2007 van hem gekocht en toen is hij ook pas op kenteken gekomen.
28-4-2008 ishet gehele motorblok gereviseerd (een aantal lagers versnelingsbak, en vast prik zoals krukaslagers, drijfstang en zuiger) door andre motors en heb ik hem zelf ook onder handen genomen:
nieuwe PDS lagers boven en onder, frame zwart gepoedercoat en nieuwe balhoofdlagers.
Totaal heeft het blok na revisie nu een kleine 50 uur gelopen en 2900km. Totaalstand weet ik niet want toen ik de motor kocht was de batterij van de teller leeg.
Net voor de aanschaf van mn andere motor (kwam erg onverwacht) de zuiger nog vervangen dus motortje is lekker fris.
Wat is er mis mee:
niet moeders mooiste
koppelingsplaten moeten vervangen worden (koud "sleept de motor iets"), nieuwe set platen erbij
in de achterbrug is een boutje afgebroken en zit wat plasticwerk vast met wat tyraps.
uitlaatbeugel is 1 van de 2 plaatjes op de uitlaat gescheurd, kan gewoon weer gelast worden.
kettingset is wel redelijk aan zn eind
Wat zit erbij:
reserveteller
set koppelingsplaten
verchroomde uitlaat van een KTM SXS voor net ietsje meer power (ZGAN)
wat oud plastic
origineel gereedschapsetje (sta er van versteld hoever je hem hiermee kan strippen)
setje rem/koppelingshendels
aantal nieuwe bougies
blokpakkingsset
set voorvorkkeerringen
wat blokkeringen zoals voortandwiel- en kickstarterkering
wat overig klein spul
Te Koop voor niet zeuren prijs van 1800 euro
KTM 250 EXC 2001
Moderator: ghulst
NiemandBosje schreef:Te koop, begint langzamerhand in de weg te staan:
KTM 250 EXC 2001. Heeft een mooi verhaal, is namelijk van een dakarrijder geweest (henk knuiman). Motor is aan hem gesponsord door KTM en hij heeft er een driekwart jaar op gereden en heeft hem toen in de kelder geparkeerd omdat hij is overgestapt op yamaha.
Ik hem hem in 2007 van hem gekocht en toen is hij ook pas op kenteken gekomen.
28-4-2008 ishet gehele motorblok gereviseerd (een aantal lagers versnelingsbak, en vast prik zoals krukaslagers, drijfstang en zuiger) door andre motors en heb ik hem zelf ook onder handen genomen:
nieuwe PDS lagers boven en onder, frame zwart gepoedercoat en nieuwe balhoofdlagers.
Totaal heeft het blok na revisie nu een kleine 50 uur gelopen en 2900km. Totaalstand weet ik niet want toen ik de motor kocht was de batterij van de teller leeg.
Net voor de aanschaf van mn andere motor (kwam erg onverwacht) de zuiger nog vervangen dus motortje is lekker fris.
Wat is er mis mee:
niet moeders mooiste
koppelingsplaten moeten vervangen worden (koud "sleept de motor iets"), nieuwe set platen erbij
in de achterbrug is een boutje afgebroken en zit wat plasticwerk vast met wat tyraps.
uitlaatbeugel is 1 van de 2 plaatjes op de uitlaat gescheurd, kan gewoon weer gelast worden.
kettingset is wel redelijk aan zn eind
Wat zit erbij:
reserveteller
set koppelingsplaten
verchroomde uitlaat van een KTM SXS voor net ietsje meer power (ZGAN)
wat oud plastic
origineel gereedschapsetje (sta er van versteld hoever je hem hiermee kan strippen)
setje rem/koppelingshendels
aantal nieuwe bougies
blokpakkingsset
set voorvorkkeerringen
wat blokkeringen zoals voortandwiel- en kickstarterkering
wat overig klein spul
Te Koop voor niet zeuren prijs van 1800 euro
Zie trouwens in mn eerste post dat ik meld dat er een boutje is afgebroken in de achterbrug, maar moet subframe zijn.
Verder heb ik er ook nog een extra achterbrug en tank bij.
Allways replace the cheapest parts first
-
Ik heb wel interesse, mits jij iemand weet die wat van de "probleempjes" kan fixen voor weinig. Ik kan wel een beetje sleutelen, maar lassen en koppelingsplaten vervangen is ver boven mij niveau...
Boutje in subframe moet zéker gefixt worden... (lijkt mij zo..)
Extra set wielen ben ik dan ook in geinteresseerd.
Gr. Marcel
Gr. Marcel
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Ik weet zo niet iemand die voor weinig de boel wil fixen (en wat jij onder "voor weinig" verstaat )silbertanne schreef:Ik heb wel interesse, mits jij iemand weet die wat van de "probleempjes" kan fixen voor weinig. Ik kan wel een beetje sleutelen, maar lassen en koppelingsplaten vervangen is ver boven mij niveau...
Gr. Marcel
misschien iemand hier die je wil helpen. Uitlaat kan ik nog wel laten lassen voor je, das het probleem niet.
Via motor-forum.nl heb ik ook inmiddels een geinteresseerde. En omdat hij al even staat is het wie het eerst komt die het eerst maalt. Bel anders even, kan je iig komen kijken
ik stuur je even een PM met mn nummer.
Motor wordt maandag opgehaald, alleen was de nieuwe eigenaar er nog niet uit of hij de nieuwe velgen erbij wilde. dat laat ik nog wel even wetenroen schreef:setje wielen heb ik wel interesse in. (mits los te koop)
roen.