Gisteren nare ontdekking gedaan...
Mijn 426 was tijdens het rijden ineens van versnelling versprongen om daarna (1sec later) ineens stil te vallen.
Tot zover niet echt grote argwaan, versnelling zat precies wel vast maar blok er onderuit gehaald en dacht dat het probleem niet echt groot kon zijn.
MAAR: eens de twee carter helften van elkaar gehaald grote verrassing...
Daar waar de shiftdrum in de twee carterhelften rust zijn beide kanten letterlkijk open gerukt, één schakevork in duizend stukken, tandwiel volledig stuk, krukas geraakt en zuiger krassen in zuikant. Cilinder gekrast, en op 3 plaatsen gebarsten!
Dit lijkt me onwaarschijnlijk... Is een tweedehands motorfiets maar tot nu toe liep de motor goed maar ja...
Ooit iemand van dergelijke schade gehoord?...
Volledig motorblok stuk Yamaha WR426!
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Enige problemen die ik echt gehoord heb van yz-f serie's zijn wat koppelinsproblemen en ooit 1 iemand gehoord die bigend kapot had..
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Van de WR426 heb ik het niet gehoord maar de YZ's schenen wel eens de vernsellingsbak tandwielen "op te vreten". Kennis van me had een YZ426, na 6x gereden te hebben waren de 2de en 3de versnelling eruit. Motor wegebracht waar hij het commentaar kreeg dat dit een kwaal was van de Yamaha's in het algemeen.
Ik heb zelf een WR400 gehad en twee jaar van alles meegedaan en probleemloos gereden. Ik heb van de nieuwe eigenaar ook niets meer vernomen dus zal nog wel goed gaan.
Ik heb zelf een WR400 gehad en twee jaar van alles meegedaan en probleemloos gereden. Ik heb van de nieuwe eigenaar ook niets meer vernomen dus zal nog wel goed gaan.
Koen, dat is zwaar ..... .
Probeer eens wat te vinden op www.thumpertalk.com of www.dirtrider.net
Alleen is het dus voor jouw te laat. Blijkbaar is de schakelvork te ver versleten geweest en spontaan de tandwielen in gevlogen. Maar het blijft gissen. Hoe zien die andere twee eruit???
Probeer eens wat te vinden op www.thumpertalk.com of www.dirtrider.net
Alleen is het dus voor jouw te laat. Blijkbaar is de schakelvork te ver versleten geweest en spontaan de tandwielen in gevlogen. Maar het blijft gissen. Hoe zien die andere twee eruit???
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Nu twijfel ik wat te doen, als ik kijk wat er allamaal stuk is dan zou ik volgende opnieuw moeten kopen:
2 carterhelften
drumshift
nieuwe vorken
versnellingstandwielen
cilinder
zuiger
krukas
En dan zijn we nog niet zeker dat dit alles is...
Heb totaal geen idee wat een nieuw blok kosten zou...
Misschien eens proberen een occasie blok zoeken maar de kans dat ik dat vinden zal lijkt me nog kleiner!
2 carterhelften
drumshift
nieuwe vorken
versnellingstandwielen
cilinder
zuiger
krukas
En dan zijn we nog niet zeker dat dit alles is...
Heb totaal geen idee wat een nieuw blok kosten zou...
Misschien eens proberen een occasie blok zoeken maar de kans dat ik dat vinden zal lijkt me nog kleiner!
Koen,
Jij hebt zwaar pech. Twee week geleden was ik bij JR Tuning in Veendam, die heeft een 2e hands blok staan. Prijs weet ik niet ik zou zeggen bel op!
Succes.
Jij hebt zwaar pech. Twee week geleden was ik bij JR Tuning in Veendam, die heeft een 2e hands blok staan. Prijs weet ik niet ik zou zeggen bel op!
Succes.
Mike,
Heb jij een telefoon nummer van JR Tuning?
Alvast bedankt zeg!!!
Heb jij een telefoon nummer van JR Tuning?
Alvast bedankt zeg!!!
The longer you live... The longer you ride...
Ze hebben het blok nog, het is er wel eentje van een YZ
Als ik me niet vergis is er enkel een verschil van gearing: eerste langer en vijfde korter?...
Denk dat ik het blok volgende week halen ga...
IK WIL RIJDEN!
Alvast bedankt Gentlemen
The longer you live... The longer you ride...