Op de site vind je ook een reportage van een trainingsrit van Jeff (die een zeer sympathieke kerel is) op het parcours van de "freeride" van Everts en Loix met schitterende foto's.dige schreef:Belgisch toppiloot enduro Jeff Goblet heeft daarmee de indoor-enduro van Wenen gewonnen
www.jeffgoblet.be/index3.swf
BMW enduro
Moderator: ghulst
geen kickstarter
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Jeff was met de BMW in Bilstain drie weken terug ( de dag dat ik me schouder blesseerde ).
Eerst sleutelde hij een uur aan de koppeling, maar daarna ging hij als de brandweer. Kwam wel es kijken als wij de trialhellingen opreden maar heeft niet meegedaan. Later heeft íe m'n bus gezandstraalt met z'n startoefeningen. Gebruikte volgens mij quickshifter. Als je't mij vraagt is hij erg loyaal aan z'n sponsor maar zou hij met een echte crosser nog sneller zijn...
Eerst sleutelde hij een uur aan de koppeling, maar daarna ging hij als de brandweer. Kwam wel es kijken als wij de trialhellingen opreden maar heeft niet meegedaan. Later heeft íe m'n bus gezandstraalt met z'n startoefeningen. Gebruikte volgens mij quickshifter. Als je't mij vraagt is hij erg loyaal aan z'n sponsor maar zou hij met een echte crosser nog sneller zijn...
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
BMW heeft vooral het probleem om balans in de motor te krijgen. De motor blijft achter hoog en daardoor krijgen ze het vermogen niet aan de grond. Dit komt vooral doordat ze het tandwiel om de swingarm as hebben, is in theorie wel mooi maar in de praktijk krijg je dan zo'n cardan effect en blijft de achterkant stuiteren over alle gaten.
Ik zie nog wel dat ze dit gaan veranderen, het is ook moeilijk om de voorkant op te tillen met het gas. BMW is in Malaga aan het testen en zij kwamen op de zelfde baan aanrijden waar Salminen en Tarkalla aan het testen waren. Die reden op een steile klim met veel gaten vol gas en recht naar boven waar de BMW's alle kanten op stuiterden en de hele baan nodig hadden. Niet zo goed voor de motivatie als de WK over 3 weken begint.
Ik zie nog wel dat ze dit gaan veranderen, het is ook moeilijk om de voorkant op te tillen met het gas. BMW is in Malaga aan het testen en zij kwamen op de zelfde baan aanrijden waar Salminen en Tarkalla aan het testen waren. Die reden op een steile klim met veel gaten vol gas en recht naar boven waar de BMW's alle kanten op stuiterden en de hele baan nodig hadden. Niet zo goed voor de motivatie als de WK over 3 weken begint.
Het is een gave om een zo zeldzaam saai filmpje over een enduro te maken : http://www.youtube.com/watch?v=tpXfyhbW ... re=related
smurf.
Hoi Toine,
Ik dacht al, het is vast een parodie en aan het einde van het filmpje valt hij gewoon om
Ik dacht al, het is vast een parodie en aan het einde van het filmpje valt hij gewoon om
TTT schreef:Het is een gave om een zo zeldzaam saai filmpje over een enduro te maken : http://www.youtube.com/watch?v=tpXfyhbW ... re=related
ik heb het einde niet gehaaldNoppy schreef:Hoi Toine,
Ik dacht al, het is vast een parodie en aan het einde van het filmpje valt hij gewoon om
TTT schreef:Het is een gave om een zo zeldzaam saai filmpje over een enduro te maken : http://www.youtube.com/watch?v=tpXfyhbW ... re=related
smurf.
dat is idd het meest stomme filnpje ooit.
Hd hem al gespot op you tube.
De maker heeft beelden van iemand anders van een beurs gebruikt en daar zelf tekst bij gesproken. te erg voor worden.
Hd hem al gespot op you tube.
De maker heeft beelden van iemand anders van een beurs gebruikt en daar zelf tekst bij gesproken. te erg voor worden.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Laat je koppeling eens opkomen als je met je voorwiel tegen een paal of muur staat: de achterkant van je fiets komt omhoog. Dus dat intrekken van de veer bij gasgeven kan ik me even niet voorstellen bij een gewone fiets.
(drukt dus wel het achterwiel tegen de grond, lijkt me dat je dat graag wilt)
(drukt dus wel het achterwiel tegen de grond, lijkt me dat je dat graag wilt)
laten we eens kijken hoe de wedstrijden verlopen.
Maar dat is niet eerlijk want we zeggen altijd dat 90 procent het mannetje bepaald en 10 de fiets. Dus wie er wint zegt niks over het merk, denk ik dan.
Aan de andere kant iedereen die op dat niveau rijdt kan goed rijden dus dan ligt het weer aan de fiets.
Ik ben gewoon benieuwd of ze de wedstrijd uitrijden zonder problemen.
Maar dat is niet eerlijk want we zeggen altijd dat 90 procent het mannetje bepaald en 10 de fiets. Dus wie er wint zegt niks over het merk, denk ik dan.
Aan de andere kant iedereen die op dat niveau rijdt kan goed rijden dus dan ligt het weer aan de fiets.
Ik ben gewoon benieuwd of ze de wedstrijd uitrijden zonder problemen.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
alleen als de ketting (bovenste stuk, waar de motor aan trekt) door het hart van de swingarmas loopt heb je geen reactiekrachtNoppy schreef:Je zou juist die BMW eens op die manier tegen de muur moeten zetten; je hebt best kans dat die door zijn opbouw niet of minder omhoogkruipt.
Zolang de ketting boven de swingarmas loop zal deze de swingarm omhoog trekken.
Als mijn mechanica kennis nog een beetje klopt tenminste.
Max-kool: de cardan van een BMW drukt de swingarm naar beneden.
smurf.
Hopelijk wel, anders wordt het wheelies maken een stuk lastigerTTT schreef:Zolang de ketting boven de swingarmas loop zal deze de swingarm omhoog trekken.
Als mijn mechanica kennis nog een beetje klopt tenminste.
Reaktiekracht wordt natuurlijk heel anders als je met je voorwiel tegen een boom gaat staan, maar dat doe ik (meestal ) niet onder het rijden.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
ff mierene#ken.. die reactie kracht is er wel maar wordt opgevangen door de achterbrug en die buigt (als het goed is...) niet zo goed...alleen als de ketting (bovenste stuk, waar de motor aan trekt) door het hart van de swingarmas loopt heb je geen reactiekracht
Die kracht heeft natuurlijk ook te maken met het verschil in grootte van voor- en achtertandwiel.
Ook interessant is om uit te pluizen welke krachten er bij een cardanas spelen met al die haakse koppelingen..
Vanmorgen tijdens de 1ste WK ronde wilden 2 van de 4 BMW's niet starten, hadden een hulp accu nodig, dus DQ (eriksson en Kirssi)brommer schreef:laten we eens kijken hoe de wedstrijden verlopen.
Maar dat is niet eerlijk want we zeggen altijd dat 90 procent het mannetje bepaald en 10 de fiets. Dus wie er wint zegt niks over het merk, denk ik dan.
Aan de andere kant iedereen die op dat niveau rijdt kan goed rijden dus dan ligt het weer aan de fiets.
Ik ben gewoon benieuwd of ze de wedstrijd uitrijden zonder problemen.
Goblet en Meyer ook niet sensationeel. Erikson heeft wel de race gefinished zou 4e zijn geworden in E3 maar wel op achterstand.
Ik heb onze hond nog nooit horen klagen!!Sjokske schreef:Sex met dieren mag toch niet meerWortel schreef: ff mierene#ken..