BMW enduro

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Erik V

dige schreef:Belgisch toppiloot enduro Jeff Goblet heeft daarmee de indoor-enduro van Wenen gewonnen
www.jeffgoblet.be/index3.swf
Op de site vind je ook een reportage van een trainingsrit van Jeff (die een zeer sympathieke kerel is) op het parcours van de "freeride" van Everts en Loix met schitterende foto's.
brommer

Belgie, 3 talig.
Waarom dan juist die ene taal die ik neit machtig ben.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
brommer

verkrijgbaar vanaf 20 september
pb maar
pruus
Contacteer:

geen kickstarter :cry:
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
mech

Gisteren die BMW mannen zien rijden, maar die hebben nog wel wat werk voor de eerste WK. In theorie werkt die motor beter dan in de praktijk.
brommer

kijk hier heb ik wat aan.?
Vertel waar was je? wat zag? en wat was het probleem?
pb maar
pruus
Contacteer:

Jeff was met de BMW in Bilstain drie weken terug ( de dag dat ik me schouder blesseerde ).
Eerst sleutelde hij een uur aan de koppeling, maar daarna ging hij als de brandweer. Kwam wel es kijken als wij de trialhellingen opreden maar heeft niet meegedaan. Later heeft íe m'n bus gezandstraalt met z'n startoefeningen. Gebruikte volgens mij quickshifter. Als je't mij vraagt is hij erg loyaal aan z'n sponsor maar zou hij met een echte crosser nog sneller zijn...
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
mech

BMW heeft vooral het probleem om balans in de motor te krijgen. De motor blijft achter hoog en daardoor krijgen ze het vermogen niet aan de grond. Dit komt vooral doordat ze het tandwiel om de swingarm as hebben, is in theorie wel mooi maar in de praktijk krijg je dan zo'n cardan effect en blijft de achterkant stuiteren over alle gaten.
Ik zie nog wel dat ze dit gaan veranderen, het is ook moeilijk om de voorkant op te tillen met het gas. BMW is in Malaga aan het testen en zij kwamen op de zelfde baan aanrijden waar Salminen en Tarkalla aan het testen waren. Die reden op een steile klim met veel gaten vol gas en recht naar boven waar de BMW's alle kanten op stuiterden en de hele baan nodig hadden. Niet zo goed voor de motivatie als de WK over 3 weken begint.
brommer

hoe zouden ze zoiets kunnen veranderen? dat de achterkant minder hoog blijft?
pb maar
Sjokske

Door (toch) een link :?: :?: :?:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
brommer

pb maar
TTT

Het is een gave om een zo zeldzaam saai filmpje over een enduro te maken : http://www.youtube.com/watch?v=tpXfyhbW ... re=related :cry:
smurf.
Noppy

Hoi Toine,

Ik dacht al, het is vast een parodie en aan het einde van het filmpje valt hij gewoon om
TTT schreef:Het is een gave om een zo zeldzaam saai filmpje over een enduro te maken : http://www.youtube.com/watch?v=tpXfyhbW ... re=related :cry:
:D
:toost:
TTT

Noppy schreef:Hoi Toine,

Ik dacht al, het is vast een parodie en aan het einde van het filmpje valt hij gewoon om
TTT schreef:Het is een gave om een zo zeldzaam saai filmpje over een enduro te maken : http://www.youtube.com/watch?v=tpXfyhbW ... re=related :cry:
:D
ik heb het einde niet gehaald
smurf.
brommer

dat is idd het meest stomme filnpje ooit.
Hd hem al gespot op you tube.
De maker heeft beelden van iemand anders van een beurs gebruikt en daar zelf tekst bij gesproken. te erg voor worden.
pb maar
GorilaZz

Sjokske schreef:Door (toch) een link :?: :?: :?:

link zal het niet zijn, die ktm'tjes doen het ook zonder.

conventionele ketting trekt de veer in bij gas geven, ik denk dat daar het "probleem"" of oplossing zit.
Max_Kool

Laat je koppeling eens opkomen als je met je voorwiel tegen een paal of muur staat: de achterkant van je fiets komt omhoog. Dus dat intrekken van de veer bij gasgeven kan ik me even niet voorstellen bij een gewone fiets. :?

(drukt dus wel het achterwiel tegen de grond, lijkt me dat je dat graag wilt)
Noppy

Je zou juist die BMW eens op die manier tegen de muur moeten zetten; je hebt best kans dat die door zijn opbouw niet of minder omhoogkruipt.
:toost:
brommer

laten we eens kijken hoe de wedstrijden verlopen.
Maar dat is niet eerlijk want we zeggen altijd dat 90 procent het mannetje bepaald en 10 de fiets. Dus wie er wint zegt niks over het merk, denk ik dan.
Aan de andere kant iedereen die op dat niveau rijdt kan goed rijden dus dan ligt het weer aan de fiets.

Ik ben gewoon benieuwd of ze de wedstrijd uitrijden zonder problemen.
pb maar
TTT

Noppy schreef:Je zou juist die BMW eens op die manier tegen de muur moeten zetten; je hebt best kans dat die door zijn opbouw niet of minder omhoogkruipt.
alleen als de ketting (bovenste stuk, waar de motor aan trekt) door het hart van de swingarmas loopt heb je geen reactiekracht
Zolang de ketting boven de swingarmas loop zal deze de swingarm omhoog trekken.
Als mijn mechanica kennis nog een beetje klopt tenminste.

Max-kool: de cardan van een BMW drukt de swingarm naar beneden.
smurf.
Sjokske

TTT schreef:Zolang de ketting boven de swingarmas loop zal deze de swingarm omhoog trekken.
Als mijn mechanica kennis nog een beetje klopt tenminste.
Hopelijk wel, anders wordt het wheelies maken een stuk lastiger :wink:
Reaktiekracht wordt natuurlijk heel anders als je met je voorwiel tegen een boom gaat staan, maar dat doe ik (meestal :oops: ) niet onder het rijden.
Wortel
Contacteer:

alleen als de ketting (bovenste stuk, waar de motor aan trekt) door het hart van de swingarmas loopt heb je geen reactiekracht
ff mierene#ken.. die reactie kracht is er wel maar wordt opgevangen door de achterbrug en die buigt (als het goed is...) niet zo goed...

Die kracht heeft natuurlijk ook te maken met het verschil in grootte van voor- en achtertandwiel.

Ook interessant is om uit te pluizen welke krachten er bij een cardanas spelen met al die haakse koppelingen..
Sjokske

Wortel schreef: ff mierene#ken..
Sex met dieren mag toch niet meer :wink:
mech

brommer schreef:laten we eens kijken hoe de wedstrijden verlopen.
Maar dat is niet eerlijk want we zeggen altijd dat 90 procent het mannetje bepaald en 10 de fiets. Dus wie er wint zegt niks over het merk, denk ik dan.
Aan de andere kant iedereen die op dat niveau rijdt kan goed rijden dus dan ligt het weer aan de fiets.

Ik ben gewoon benieuwd of ze de wedstrijd uitrijden zonder problemen.
Vanmorgen tijdens de 1ste WK ronde wilden 2 van de 4 BMW's niet starten, hadden een hulp accu nodig, dus DQ (eriksson en Kirssi)
Goblet en Meyer ook niet sensationeel. Erikson heeft wel de race gefinished zou 4e zijn geworden in E3 maar wel op achterstand.
Rolando
Contacteer:

Sjokske schreef:
Wortel schreef: ff mierene#ken..
Sex met dieren mag toch niet meer :wink:
Ik heb onze hond nog nooit horen klagen!! :oops:
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Plaats reactie