huskytalk
Moderator: ghulst
-
Maar geldt dat voor de meeste noppenmerken niet dat je er bij de eigen dealer meer voor teug krijgt omdat je dan weer eenzelfde merk terugkoopt?
Is in de autohandel toch niets anders.
Als je tevreden bent over merk X en je koopt weer een nieuwe motor X terug bij de dealer is er toch niets aan de hand?
Hoe je het ook bekijkt enduro en cross kost nou eenmaal veel geld en als je 2 jaar met je motor gereden hebt krijg je altijd te weinig terug (dat zal iedereen wel vinden).
Dat geldt niet alleen voor Huskie.
Ik denk dat hetzelfde verhaal opgaat bij ieder merk laten we daar niet te chauvanistisch over doen
Is in de autohandel toch niets anders.
Als je tevreden bent over merk X en je koopt weer een nieuwe motor X terug bij de dealer is er toch niets aan de hand?
Hoe je het ook bekijkt enduro en cross kost nou eenmaal veel geld en als je 2 jaar met je motor gereden hebt krijg je altijd te weinig terug (dat zal iedereen wel vinden).
Dat geldt niet alleen voor Huskie.
Ik denk dat hetzelfde verhaal opgaat bij ieder merk laten we daar niet te chauvanistisch over doen
De meerprijs weet ik zo niet.
Hij is niet zomaar te bestellen, altijd een beperkte oplage.
De TEC-576 zal niet meer geleverd worden, hooguit de TEC-450 volgend jaar.
Ik heb wel plannen gehoord overd e TEC-578-e
Ik heb hem op voorhand vast besteld maar hij komt pas eind 2003 begin 2004.
Het betreft hier een monster met elctric start.
De standaard TE-570 komt ook met electric start.
Ik ben bezig met een website waar wat foto's op komen van de TEC en ook wat bijzonderheden.
Ik heb Ben gevraagd of ik ook mijn carburator setting/afstelling mag prijsgeven en vanaf januari mag dat.
Ik zal die dan ook plaatsen.
Als er meer vragen ziijn stel ze gerust jongens, geen probleem.
Hij is niet zomaar te bestellen, altijd een beperkte oplage.
De TEC-576 zal niet meer geleverd worden, hooguit de TEC-450 volgend jaar.
Ik heb wel plannen gehoord overd e TEC-578-e
Ik heb hem op voorhand vast besteld maar hij komt pas eind 2003 begin 2004.
Het betreft hier een monster met elctric start.
De standaard TE-570 komt ook met electric start.
Ik ben bezig met een website waar wat foto's op komen van de TEC en ook wat bijzonderheden.
Ik heb Ben gevraagd of ik ook mijn carburator setting/afstelling mag prijsgeven en vanaf januari mag dat.
Ik zal die dan ook plaatsen.
Als er meer vragen ziijn stel ze gerust jongens, geen probleem.
Nou, ik moet natuurlijk niets.
Maar we zijn er mee naar Mikuni in Duitsland geweest en er is uitvoerig mee getest.
Dat zijn natuurlijk zaken die een paar centen en nogal wat zweetdruppeltjes kosten.
De carburator die ik gebruik zit ook op de TE en de TC van 2002.
Welliswaar is die van mij enigzins aangepast maar de setting zou naar mijn idee 1 op 1 te gebruiken zijn op de standaard motoren.
Het is naar mijn idee niet aan mij om dit zomaar te publiceren, begrijp mij goed ik wil het met alle liefde delen maar deze setting is met veel werk boven water gekomen.
Ik weet wel dat als je zelf een mikuni op je husky hebt deze (of een aangepaste) setting er direct ingezet kan worden door Ben.
Hij zal dit niemand onthouden, sterker nog hij zal de eerste zijn die dit wil monteren.
(en voor Kees) Ja, de Husky God.
Maar we zijn er mee naar Mikuni in Duitsland geweest en er is uitvoerig mee getest.
Dat zijn natuurlijk zaken die een paar centen en nogal wat zweetdruppeltjes kosten.
De carburator die ik gebruik zit ook op de TE en de TC van 2002.
Welliswaar is die van mij enigzins aangepast maar de setting zou naar mijn idee 1 op 1 te gebruiken zijn op de standaard motoren.
Het is naar mijn idee niet aan mij om dit zomaar te publiceren, begrijp mij goed ik wil het met alle liefde delen maar deze setting is met veel werk boven water gekomen.
Ik weet wel dat als je zelf een mikuni op je husky hebt deze (of een aangepaste) setting er direct ingezet kan worden door Ben.
Hij zal dit niemand onthouden, sterker nog hij zal de eerste zijn die dit wil monteren.
(en voor Kees) Ja, de Husky God.
Als ik de verhalen van jullie huskie rijders zo lees ,had ik het idee dat service bij van Erp hoog in het vaandel stond.
Maar waarom laat hij zijn klanten dan tot jan. op een goede afstelling wachten als die nu al bekent is?
Sorry maar op mij komt dit redelijk arrogant over en ben ik niet gewend.
Bij ons was het altijd zo als je iets had wat werkte deelde je het met je lotgenoten,of het nu wat gekost had of niet!
Dit mag je volgens mij toch zeker van een importeur verwachten.
(weer een illusie armer)
groetjes Kees
Maar waarom laat hij zijn klanten dan tot jan. op een goede afstelling wachten als die nu al bekent is?
Sorry maar op mij komt dit redelijk arrogant over en ben ik niet gewend.
Bij ons was het altijd zo als je iets had wat werkte deelde je het met je lotgenoten,of het nu wat gekost had of niet!
Dit mag je volgens mij toch zeker van een importeur verwachten.
(weer een illusie armer)
groetjes Kees
Ja hoor Kees.
Ik begin nu echt het idee te krijgen dat je mij probeerd in de maling te nemen.
Je beweert dingen die ik juist niet zeg.
Het is voor een ieder beschikbaar, 100%
Het is alleen niet aan mij om dat te doen.
Daarnaast heeft Januari er alles mee te maken dat ik dan pas mijn website online kan zetten.
Ben tot die tijd te druk met andere zaken en ben de hele maand december in Afrika.
Dus Kees, of je het nou bedoeld als grapje of mij gewoon verkeerd begrijpt...... De service van Ben van Erp gaat vele malen verder dan van welke importeur of dealer dan ook.
Ik begin nu echt het idee te krijgen dat je mij probeerd in de maling te nemen.
Je beweert dingen die ik juist niet zeg.
Het is voor een ieder beschikbaar, 100%
Het is alleen niet aan mij om dat te doen.
Daarnaast heeft Januari er alles mee te maken dat ik dan pas mijn website online kan zetten.
Ben tot die tijd te druk met andere zaken en ben de hele maand december in Afrika.
Dus Kees, of je het nou bedoeld als grapje of mij gewoon verkeerd begrijpt...... De service van Ben van Erp gaat vele malen verder dan van welke importeur of dealer dan ook.
Ik heb ervaring met Ben van Erp, maar ik vond dat hij te weinig mededeelzaam was met het hoe en waarom van mijn huskie. Ik had technische vragen en opmerkingen over mijn tweetakt maar zijn houding was meer van: niet zeuren maar rijden. Daar kan ik me nu wel in vinden
maar toen nog niet
Maar voor het geld dat ik dan betaalde had ik wel wat meer inside info willen hebben.
Maaarrrr dat is zowiezo de makke met al die dealers en importeurs. Ze beschermen hun eigen markt(zie carb afstelling van Tec) en houden zich ver van belangrijke tech tips. Daarom zijn deze forums ook zo belangrijk.
Geen achterliggende gedachtes(behalve die van Tec, maar die staat onder contract bij Ben
) en gewoon doorgeven die info, hiephoi
Intressant doen we maar weer in de baas zijn tijd.
Tec mischien doe je een heleboel huskie rijders een groot plezier, door die zgn setting door te geven(ps heeft ben die gehele carb afstelling incl transport naar duitsland en weer terug etc voor zijn rekeing genomen of toch jij)

Maar voor het geld dat ik dan betaalde had ik wel wat meer inside info willen hebben.
Maaarrrr dat is zowiezo de makke met al die dealers en importeurs. Ze beschermen hun eigen markt(zie carb afstelling van Tec) en houden zich ver van belangrijke tech tips. Daarom zijn deze forums ook zo belangrijk.
Geen achterliggende gedachtes(behalve die van Tec, maar die staat onder contract bij Ben

Intressant doen we maar weer in de baas zijn tijd.
Tec mischien doe je een heleboel huskie rijders een groot plezier, door die zgn setting door te geven(ps heeft ben die gehele carb afstelling incl transport naar duitsland en weer terug etc voor zijn rekeing genomen of toch jij)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Nou nou huskie
Je zit mij eerst af te zeiken (mede doordat je niet goed leest) althans dat voordeel gun ik je dan maar.
En dan verwacht je ook nog dat ik je even vriendelijk ga antwoorden.......
Lees nou eerst eens goed wat ik schrijf, voeg daarbij je eigen creativiteit en voorstellingsvermogen.
Het hoeft toch niet tot in den treure voorgekauwd te worden?
Ik probeer het nog 1 keer speciaal voor jou (niet gemeen bedoeld)
Mijn motor liep geweldig, alleen waren er momenten dat 'ie mij net niet snel genoeg oppakte, met name na een springschans en soms in de gaten.
Daarnaast liet hij mij wel eens een poosje te lang zweten bij het aantrappen.
Voor mij reden genoeg daar wat aan te doen.
Met Ben afgesproken een nieuwe setting te zoeken.
Ben (als importeur en begaan met het merk) een afspraak gemaakt bij Mikuni in Duitsland.
Ben met zijn eigen auto en mijn motor naar Mikuni.
Mikuni mijn motor op de testbank gehad en een passende afstelling gezocht.
Eenvoudig rekensommetje:
Ben met auto 1 dag onderweg
Kosten bij Mikuni € 500 per dagdeel
Volledig nieuwe setting en aanpassing carburatorhuis
mijn aandeel: nihil
Moet ik dan mijn carburator gaan slopen alles opschrijven en zodoende Ben voorbij lopen?
Moet ik er dan voor zorgen dat ik de laatste was die op zo'n fantastische wijze geholpen wordt?
Als je goed leest (en da's het halve werk) kun je gewoon naar Ben toegaan (moet je toch als je de sproeiers wilt hebben, liggen niet bij de groenteboer) en die zet ze er ook nog even in en checkt de hele gasfabriek.
Voor hem een kleine moeite voor jou een groot plezier.
Daarnaast heb ik al gemeld dat alle gegevens van mij TEC vanaf januari op mijn speciale daarvoor op te zetten website komen te staan.
Dus ook de setting. Maar daarna moet je alsnog naar Ben want de sproeiers en eventuele aanpassing van de carburator ligt toch in zijn handen.
Dus ik verzoek je om kreten als "achterliggende gedachtes" en "onder contract van Ben van Erp" fijn voor je te houden.
De groeten en veel plezier met je fiets
Je zit mij eerst af te zeiken (mede doordat je niet goed leest) althans dat voordeel gun ik je dan maar.
En dan verwacht je ook nog dat ik je even vriendelijk ga antwoorden.......
Lees nou eerst eens goed wat ik schrijf, voeg daarbij je eigen creativiteit en voorstellingsvermogen.
Het hoeft toch niet tot in den treure voorgekauwd te worden?
Ik probeer het nog 1 keer speciaal voor jou (niet gemeen bedoeld)
Mijn motor liep geweldig, alleen waren er momenten dat 'ie mij net niet snel genoeg oppakte, met name na een springschans en soms in de gaten.
Daarnaast liet hij mij wel eens een poosje te lang zweten bij het aantrappen.
Voor mij reden genoeg daar wat aan te doen.
Met Ben afgesproken een nieuwe setting te zoeken.
Ben (als importeur en begaan met het merk) een afspraak gemaakt bij Mikuni in Duitsland.
Ben met zijn eigen auto en mijn motor naar Mikuni.
Mikuni mijn motor op de testbank gehad en een passende afstelling gezocht.
Eenvoudig rekensommetje:
Ben met auto 1 dag onderweg
Kosten bij Mikuni € 500 per dagdeel
Volledig nieuwe setting en aanpassing carburatorhuis
mijn aandeel: nihil
Moet ik dan mijn carburator gaan slopen alles opschrijven en zodoende Ben voorbij lopen?
Moet ik er dan voor zorgen dat ik de laatste was die op zo'n fantastische wijze geholpen wordt?
Als je goed leest (en da's het halve werk) kun je gewoon naar Ben toegaan (moet je toch als je de sproeiers wilt hebben, liggen niet bij de groenteboer) en die zet ze er ook nog even in en checkt de hele gasfabriek.
Voor hem een kleine moeite voor jou een groot plezier.
Daarnaast heb ik al gemeld dat alle gegevens van mij TEC vanaf januari op mijn speciale daarvoor op te zetten website komen te staan.
Dus ook de setting. Maar daarna moet je alsnog naar Ben want de sproeiers en eventuele aanpassing van de carburator ligt toch in zijn handen.
Dus ik verzoek je om kreten als "achterliggende gedachtes" en "onder contract van Ben van Erp" fijn voor je te houden.
De groeten en veel plezier met je fiets
-
- Site Admin
- Contacteer:
Toch begrijp ik niet waarom die veel geprezen Husky's niet af-fabriek goed lopen.
Mijn KTM loopt gewoon perfekt met de standaard af-fabriek setting.
Van zee niveau tot op 3000m hoogte in Piemonte.

Mijn KTM loopt gewoon perfekt met de standaard af-fabriek setting.
Van zee niveau tot op 3000m hoogte in Piemonte.

Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.

Zie het als een lelijke eend en een Ferrari.
De eend loopt gewoon en je kunt er fijn mee rondrijden

De Ferrari (een echte volbloed) kan afgesteld worden naar de individuele behoeften van de eigenaar en de terreinomstandigheden.
Zoals jij toch moet weten zijn de terreinomstandigheden hier in ons kikkerlandje kompleet anders dan waar ook.
Een ander voordeel is dat de Husky's niet allerlij vervangingssetjes nodig hebben zoals: scheurende kroonplaten, afgebroken linksystemen, decompressie systemen die enorme schade kunnen veroorzaken en was er ook niet iets met de nokkenas lagering? Ik herinner mij een sticky?
http://www.messageboard.nl/forums/alpha ... .php?t=289
Zie je nou wel

Eens een Husky........ afijn je snapt het wel

-
- Site Admin
- Contacteer:

Gelukkig geeft KTM nu 2 jaar garantie.
Maar toch; Als je het over raspaardjes hebt; Mijn voormalige Husaberg FE 600 liep perfect op de fabriekssetting en had maar liefst 64 PK/ 107 kg
Waarden waar menig Husky/KTM/Yamaha/Honda rijder zijn vingers bij aflikt.
Freek (die het nu weer met een schamele 50 PK doet)
Nou troost je PK's is ook niet alles hoor.
Kijk om je heen, niet iedereen kan met het vermogen omgaan.
Maar wel fijn als het er is
(ondanks dat je dan misschien wat moet laten veranderen aan je setting die men dan "niet prijs zou willen geven"
Kijk om je heen, niet iedereen kan met het vermogen omgaan.
Maar wel fijn als het er is
(ondanks dat je dan misschien wat moet laten veranderen aan je setting die men dan "niet prijs zou willen geven"

Tec, ik was al bang dat je het zo zou opvatten. Maar als er vier of vijf manvrouw al maanden dwepen bij huskies, dat er geen foutje etc te vinden is over dit merk dan moet je er toch ook op rekenen dat je een keer tegengas kan... krijgen. En dat van een huskie man. Nou, eerlijker kan het niet.
Kijk als Rudy nou was begonnen, ja dan .....
Maar ik moet even wat rechtzetten, Ben heeft die hele rataplan betaalt, dan begrijp ik waarom je die setting niet prijs geeft. Zou ik ook niet gedaan hebben. Je moet een vrienden dienst waarderen.
Maar die info kon ik niet terug vinden, dus je opmerking als je nou eens goed leest, .........
Ben van Erp is een zeer charmante man, Laat ik het daarbij laten....
en heeft veel verstand van huskies die die het liefst voor zichzelf houdt.....
dat is denk ik heel proffesioneel, maar niet wat ik wil.
Kijk als Rudy nou was begonnen, ja dan .....

Maar ik moet even wat rechtzetten, Ben heeft die hele rataplan betaalt, dan begrijp ik waarom je die setting niet prijs geeft. Zou ik ook niet gedaan hebben. Je moet een vrienden dienst waarderen.
Maar die info kon ik niet terug vinden, dus je opmerking als je nou eens goed leest, .........
Ben van Erp is een zeer charmante man, Laat ik het daarbij laten....
en heeft veel verstand van huskies die die het liefst voor zichzelf houdt.....
dat is denk ik heel proffesioneel, maar niet wat ik wil.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Tec,
Over het oppakken na een schans heb ik misschien nog een bruikbare tip.
Waarom het werkt weet ik ook niet maar het werkte bij mij bij een GP motor met mikuni carb.
Vervang de slangen aan de zijkant van de carb. door langere en leg de linkse slang boven over de gasschuif naar rechts en dan gewoon naar beneden tot onder het blok zoals origineel.
Doe hetzelfde voor de rechtse kant.
Gebruik dezelfde diameter van slang dus niet groter.
Over het oppakken na een schans heb ik misschien nog een bruikbare tip.
Waarom het werkt weet ik ook niet maar het werkte bij mij bij een GP motor met mikuni carb.
Vervang de slangen aan de zijkant van de carb. door langere en leg de linkse slang boven over de gasschuif naar rechts en dan gewoon naar beneden tot onder het blok zoals origineel.
Doe hetzelfde voor de rechtse kant.
Gebruik dezelfde diameter van slang dus niet groter.
Hallo Huskie,
Geeft niets hoor, ik druk mij expres wat krachtig uit om wat leven in de brouwerij te krijgen hier op internet.
Maar eerlijk is eerlijk Ben van Erp is natuurlijk virtuoos op het gebied van Husqvarna en heeft een enorme compassie voor alles wat er leeft binnen dit merk.
Je begrijpt gelukkig dat ik niet zomaar allerlij zwaar verkregen gegevens rond kan bazuinen.
Wel heb ik afgesproken met Ben dat de gegevens van mijn motor op mijn website komen dus ook de sproeier bezetting en het vlotterniveau en andere zaken zoals bougie e.d.
Het spijt mij als ik je heb laten schrikken maar ik wilde gewoon wat leven in de brouwerij brengen.
Wij hebben als noppenliefhebbers en moddervrienden tenslotte allemaal hetzelfde doel....... gewoon plezier hebben met elkaar in een hele grote zandbak
Dus Huskie, hopelijk tot ziens in een mooi modderig spoor
Geeft niets hoor, ik druk mij expres wat krachtig uit om wat leven in de brouwerij te krijgen hier op internet.
Maar eerlijk is eerlijk Ben van Erp is natuurlijk virtuoos op het gebied van Husqvarna en heeft een enorme compassie voor alles wat er leeft binnen dit merk.
Je begrijpt gelukkig dat ik niet zomaar allerlij zwaar verkregen gegevens rond kan bazuinen.
Wel heb ik afgesproken met Ben dat de gegevens van mijn motor op mijn website komen dus ook de sproeier bezetting en het vlotterniveau en andere zaken zoals bougie e.d.
Het spijt mij als ik je heb laten schrikken maar ik wilde gewoon wat leven in de brouwerij brengen.
Wij hebben als noppenliefhebbers en moddervrienden tenslotte allemaal hetzelfde doel....... gewoon plezier hebben met elkaar in een hele grote zandbak

Dus Huskie, hopelijk tot ziens in een mooi modderig spoor

Hoi Kees,
Ik heb ze al schuin afgesneden om ze open te houden en ze zelfs korter gemaakt in plaats van langer.
Het truukje met de vlotteroverloop heb ik gebruikt bij de TEC-610 en het "werkte"
Het heeft te maken met een verhoogd vlotterniveau.
Het vlotterniveau van de huidige Mikuni is 13 m/m ± 1
Ik ben nog druk aan het bedenken hoe ik de slangetjes open kan houden zonder dat er modder of zand ik komt.
Supermotards gebruiken een alu bakje waar alle ont- en be- luchtingen op uit komen maar dat is voor ons in dat ontwerp niet bruikbaar.
Ik hoop jullie te verblijden met een hoop extra weetjes en ideetjes in Januari (als ik terug ben van een zware maand enduro rijden in Kenya tussen alle vormen van wildlife
)
Ik heb ze al schuin afgesneden om ze open te houden en ze zelfs korter gemaakt in plaats van langer.
Het truukje met de vlotteroverloop heb ik gebruikt bij de TEC-610 en het "werkte"
Het heeft te maken met een verhoogd vlotterniveau.
Het vlotterniveau van de huidige Mikuni is 13 m/m ± 1
Ik ben nog druk aan het bedenken hoe ik de slangetjes open kan houden zonder dat er modder of zand ik komt.
Supermotards gebruiken een alu bakje waar alle ont- en be- luchtingen op uit komen maar dat is voor ons in dat ontwerp niet bruikbaar.
Ik hoop jullie te verblijden met een hoop extra weetjes en ideetjes in Januari (als ik terug ben van een zware maand enduro rijden in Kenya tussen alle vormen van wildlife

Hoi Kees,
Komt ook door mijn werk, ben gewend met weinig woorden dingen snel duidelijk te maken.
Als je op mijn website kijkt en tussen de regels doorleest begrijp je misschien wat ik bedoel

Dus ook dat de motorfietsen niet alleen voor mijn plezier daar naar toe gaan
Je moet toch wat om sneller te zijn dan je tegenstander!!!!!!!!!!!

Komt ook door mijn werk, ben gewend met weinig woorden dingen snel duidelijk te maken.
Als je op mijn website kijkt en tussen de regels doorleest begrijp je misschien wat ik bedoel

Dus ook dat de motorfietsen niet alleen voor mijn plezier daar naar toe gaan

Je moet toch wat om sneller te zijn dan je tegenstander!!!!!!!!!!!