Mijn DR800
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Bij mij wel...
Net zichtbaar op de foto, geloof dat er één bevestigingspunt waarmee die aan de lufibak zit vervalt.
Net zichtbaar op de foto, geloof dat er één bevestigingspunt waarmee die aan de lufibak zit vervalt.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Na een tijdje stilte toch maar even een update.
Schade aan het blok is professioneel gefixt met dank aan Frank. Nieuwe carterdelen, al het binnenwerk overgezet en de meeste lagers en oliepomp vervangen. Zuiger/cilinder waren nog goed en ik heb een nieuwe (tweedehands) nokkenas en tuimelaar.
Mooi gemodificeerd setje 36mm carbs overgenomen van Marco, K&N luchtfilter.
Kentekenplaathouder/ achterlicht aangepast en knipperlichten in het plastic.
Nieuwe Wilbers schokbreker zit er onder.
Wat extra spatlappen gemaakt rondom het achterwiel.
Eergisteren terug gekomen van vakantie in oostenrijk met vriendin, op de terugweg het blok opgehaald. Gisteravond de banden vervangen voor TKC80's en het blok in het frame gelegd. Ben toen maar even gaan zwemmen want het was veelste warm.
Moet helaas werken dus het moet gebeuren in de avonduurtjes. Over twee weken ga ik (als alles mee zit ) met de DR naar de Pyreneeen voor 3 weken.
Schade aan het blok is professioneel gefixt met dank aan Frank. Nieuwe carterdelen, al het binnenwerk overgezet en de meeste lagers en oliepomp vervangen. Zuiger/cilinder waren nog goed en ik heb een nieuwe (tweedehands) nokkenas en tuimelaar.
Mooi gemodificeerd setje 36mm carbs overgenomen van Marco, K&N luchtfilter.
Kentekenplaathouder/ achterlicht aangepast en knipperlichten in het plastic.
Nieuwe Wilbers schokbreker zit er onder.
Wat extra spatlappen gemaakt rondom het achterwiel.
Eergisteren terug gekomen van vakantie in oostenrijk met vriendin, op de terugweg het blok opgehaald. Gisteravond de banden vervangen voor TKC80's en het blok in het frame gelegd. Ben toen maar even gaan zwemmen want het was veelste warm.
Moet helaas werken dus het moet gebeuren in de avonduurtjes. Over twee weken ga ik (als alles mee zit ) met de DR naar de Pyreneeen voor 3 weken.
Heeft iemand heel misschien de koppeling liggen die de twee tanks verbindt? Dat ding wat in de klem hoort te zitten van de brandstofpomp.
Ik kwam er gister achter dat ik die nooit heb gehad. Anders moet ik even kijken of ik hem kan bestellen in tijd.
Wat is de binnenmaat van de brandstofslangen die gebruikt worden bij de DR? Ben nu niet in de gelegenheid dat op te meten en wil die uit mijn werk het liefst meteen halen. 6mm ofzo?
EDIT: Heb al iets geschikts gevonden, ik ga er gewoon van uit dat het 6mm benzineslangen zijn.
Ik kwam er gister achter dat ik die nooit heb gehad. Anders moet ik even kijken of ik hem kan bestellen in tijd.
Wat is de binnenmaat van de brandstofslangen die gebruikt worden bij de DR? Ben nu niet in de gelegenheid dat op te meten en wil die uit mijn werk het liefst meteen halen. 6mm ofzo?
EDIT: Heb al iets geschikts gevonden, ik ga er gewoon van uit dat het 6mm benzineslangen zijn.
In mijn herinnering is de brandstofslang 8mm inwendig, maar dit is wel lang geleden dus ik kan er naast zitten.
De snelkoppeling die je laat zien is van Chinese makelij en er zijn veel mensen met minder goede ervaringen mee. Ze zouden snel breken. Waarom ga je niet voor de originele snelkoppeling? https://www.cmsnl.com/suzuki-dr750s-198 ... 1wjzLIVTIU
De snelkoppeling die je laat zien is van Chinese makelij en er zijn veel mensen met minder goede ervaringen mee. Ze zouden snel breken. Waarom ga je niet voor de originele snelkoppeling? https://www.cmsnl.com/suzuki-dr750s-198 ... 1wjzLIVTIU
Is er heel misschien iemand (in de buurt van Rotterdam) die een setje hoofdsproeiers heeft liggen die ik zou kunnen lenen? Stationair is nog altijd te arm geloof ik ondanks het 3,5 slagen uitdraaien van de Stationair mengselschroeven dus ik denk dat ik daar ook een andere maat voor nodig heb.
De motor doet nog steeds heel erg knallen tijdens uitrollen in de versnelling.
Ik ben er al een stukje mee de weg op geweest en daar houdt hij heel erg in bij meer gas.
De motor doet nog steeds heel erg knallen tijdens uitrollen in de versnelling.
Ik ben er al een stukje mee de weg op geweest en daar houdt hij heel erg in bij meer gas.
Begrijp ik dat je het pbm met het vlotterniveau opgelost heb?
Je hebt nu gemiddeld stationair mengsel sproeiers #32,5 (30+35).
Ik heb nog heel veel #37,5 40 en 45 liggen uit mijn hoofd. Zal zo ff de boel erbij zoeken.
Je hebt nu gemiddeld stationair mengsel sproeiers #32,5 (30+35).
Ik heb nog heel veel #37,5 40 en 45 liggen uit mijn hoofd. Zal zo ff de boel erbij zoeken.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
O ring van het vlotterbakje zat een beetje geplet en was daardoor beschadigd. Vervangen en nu geen lek en mooi vlotterniveau. Fantastisch marco, misschien ook wat hoofdsproeiers liggen toevallig? Ik zal denk ik een flink stuk rijker moeten gaan met k&n luchtfilter en grotere uitlaat.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Ik heb nog een zak met hoofdsproeiers liggen die je mag proberen. Woon in Nieuwerkerk a/d IJssel. Welke maten wil je proberen, kan ik even kijken welke maten er zijn.
Assumption is the mother of all fuck ups
Nu niet gaan rijden met dit arme mengsel. Wordt blok te warm, zeker met deze temperaturen!Commuter schreef: Ik zal denk ik een flink stuk rijker moeten gaan met k&n luchtfilter en grotere uitlaat.
En als de carbs zijn overgelopen, ruik dan ook even aan de olie. Ruikt deze naar benzine, dan ook olie vervangen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Edwin schreef:Setje hoofdsproeiers 155 - 130 - 125 - 135 - 160
Stationair 37,5 - 40 - 45
Welke maat hoofdsproeier zit er nu in?
Fantastisch, zou ik die misschien kunnen lenen? Dan bestel ik bij wat ik uiteindelijk gebruikt heb.
Op het moment zit er 127,5 hoofdsproeier in en gemiddeld 32,5 stationairschroef.
Het is bijna zo ver! Met dank aan jullie hulp heb ik nu de carbs netjes af kunnen stellen! Gister nog even de kleine roestplekjes op te tanks bijgewerkt met Owatrol, nieuwe brandstofleidingen, koppelstuk geplaatst en toch net iets grotere hoofdsproeiers gemonteerd. Vandaag (na het werk) gaan de tanks er weer op en dan kan ik eindelijk langere stukken gaan rijden!
Ik heb nu de volgende sproeierbezetting:
*Stationairsproeier 47,5 met schroef 2 slagen uit
*Hoofdsproeier 160
*Gasnaald een tandje omhoog
K&n luchtfilter, grote Honda (een of andere racer) uitlaat en 36mm carbs.
Vind het vergeleken met het lijstje met sproeierbezettingen van de mensen hier erg rijk afgesteld staan, maar ik kwam nou eenmaal zo uit. Loopt als een zonnetje nu. Als ik naar de bougies kijk wel een klein beetje zwart maar dat komt denk ik vooral door dat ik genoodzaakt ben heel kleine stukjes te rijden (straat op en neer) vanwege de 250ml tijdelijke tank. Na een langer stuk rijden nog maar eens kijken en misschien dat ik donderdag wel even langs een tuner rij om de boel op te laten meten.
Nu alleen nog een paar kleinigheden. Passagiersstepjes enzo, telefoonhouder, hitteschild voor Giant loop tas, valbeugels, carterbeschermer.
Wat ik ook nog even moet doen is het afstellen van de vering en hier heb ik een vraag over.
Stel: preload moet 45mm zijn en die is nu bijvoorbeeld 35mm. Betekend dit nou dat er 10mm van de afstandbussen af moet in de voorvork of werkt dat anders omdat die veer onder spanning staat?
Gister ook een begin gemaakt aan de trailer waar de 3 motoren op moeten komen. We hebben een (normale) trailer geleend waar we niet in mogen boren of lassen dus zijn we een frame aan het maken waar we de motoren in kunnen zetten en aan vast kunnen sjorren. Over twee dagen gaan we op vakantie!
Ik heb nu de volgende sproeierbezetting:
*Stationairsproeier 47,5 met schroef 2 slagen uit
*Hoofdsproeier 160
*Gasnaald een tandje omhoog
K&n luchtfilter, grote Honda (een of andere racer) uitlaat en 36mm carbs.
Vind het vergeleken met het lijstje met sproeierbezettingen van de mensen hier erg rijk afgesteld staan, maar ik kwam nou eenmaal zo uit. Loopt als een zonnetje nu. Als ik naar de bougies kijk wel een klein beetje zwart maar dat komt denk ik vooral door dat ik genoodzaakt ben heel kleine stukjes te rijden (straat op en neer) vanwege de 250ml tijdelijke tank. Na een langer stuk rijden nog maar eens kijken en misschien dat ik donderdag wel even langs een tuner rij om de boel op te laten meten.
Nu alleen nog een paar kleinigheden. Passagiersstepjes enzo, telefoonhouder, hitteschild voor Giant loop tas, valbeugels, carterbeschermer.
Wat ik ook nog even moet doen is het afstellen van de vering en hier heb ik een vraag over.
Stel: preload moet 45mm zijn en die is nu bijvoorbeeld 35mm. Betekend dit nou dat er 10mm van de afstandbussen af moet in de voorvork of werkt dat anders omdat die veer onder spanning staat?
Gister ook een begin gemaakt aan de trailer waar de 3 motoren op moeten komen. We hebben een (normale) trailer geleend waar we niet in mogen boren of lassen dus zijn we een frame aan het maken waar we de motoren in kunnen zetten en aan vast kunnen sjorren. Over twee dagen gaan we op vakantie!
De lijst met sproeierbezetting is eigenlijk niet compleet. Sec de hoofdsproeier vergelijken zegt niet zoveel omdat de 3 typen BIG van origine elk een andere gasbuis hebben. De gasbuis van de SR42 is standaard het rijkste, en die van de SR43 het armste. Voor de hoofdsproeiers geldt precies het omgekeerde. En de 33mm vergelijken met een 36mm gaat helemaal scheef.
Zelf rij ik met in de basis een GSX750 carburateur, waarin nog steeds een afwijkende maat lucht sproeiers in is geperst. Mijn stationair sproeiers zijn #35, de hoofdsproeiers #135 en gasbuis O5. Zoals je weet was ik van plan om luchtsproeiers zoals bij de 33mm te monteren maar deze setup doet het gewoon erg lekker en uiteindelijk zo gelaten.
Maar ook conditie van de motor en zelfs het vlotterniveau heeft invloed op de sproeierbezetting.
Veel plezier op de je vakantie met je gereviseerde BIG!
Zelf rij ik met in de basis een GSX750 carburateur, waarin nog steeds een afwijkende maat lucht sproeiers in is geperst. Mijn stationair sproeiers zijn #35, de hoofdsproeiers #135 en gasbuis O5. Zoals je weet was ik van plan om luchtsproeiers zoals bij de 33mm te monteren maar deze setup doet het gewoon erg lekker en uiteindelijk zo gelaten.
Maar ook conditie van de motor en zelfs het vlotterniveau heeft invloed op de sproeierbezetting.
Veel plezier op de je vakantie met je gereviseerde BIG!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Eigenlijk geen post meer gezien of het allemaal gelukt is?
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ja, allemaal gelukt. Afstelling is nog niet 100%. Loopt wat te rijk en houd een beetje on bij net-geen-volgas in de 5e versnelling. Prima wel. Verbruik is erg hoog (1 op 11,5).
We zijn inmiddels al op vakantie en zitten in de pyreneeën. Fotos komen nog wel!
Een dingetje: heb een hoop donker gruis gevonden in de vlotterbakken. Kan maar van een ding afkomstig zijn en dat is de brandstofpomp wa t die zit als enige na het filter en het filter is nog helemaal schoon. Vandaag viel tijdens een stukje hardrijden de motor uit en lieptoen10minuten heel beroerd. Moet dus wel eenvan de vuiltjes zijn. Vraagje: kan ikde brandstofpomp zomaar openschroeven voor inspectie zonder het membraam en/of de pakkingen te verzieken?
We zijn inmiddels al op vakantie en zitten in de pyreneeën. Fotos komen nog wel!
Een dingetje: heb een hoop donker gruis gevonden in de vlotterbakken. Kan maar van een ding afkomstig zijn en dat is de brandstofpomp wa t die zit als enige na het filter en het filter is nog helemaal schoon. Vandaag viel tijdens een stukje hardrijden de motor uit en lieptoen10minuten heel beroerd. Moet dus wel eenvan de vuiltjes zijn. Vraagje: kan ikde brandstofpomp zomaar openschroeven voor inspectie zonder het membraam en/of de pakkingen te verzieken?
Voor de opbouw van de brandstofpomp zie: http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... lit=mikuni
Bevat 4 transparante membranen en 4 zwarte pakkingen. De pakkingen kunnen nogal vastgeplakt zitten en kunnen bij forceren scheuren (maar eventueel zelf te snijden).
Je kan ook eerst de pomp loshalen en (door) spoelen, zonder de boel uit elkaar te halen
In geval van nood kan je een alternatieve mechanische brandstofpomp gebruiken van bv een kart, zolang deze maar werkt dmv vacuümpuls
Bevat 4 transparante membranen en 4 zwarte pakkingen. De pakkingen kunnen nogal vastgeplakt zitten en kunnen bij forceren scheuren (maar eventueel zelf te snijden).
Je kan ook eerst de pomp loshalen en (door) spoelen, zonder de boel uit elkaar te halen
In geval van nood kan je een alternatieve mechanische brandstofpomp gebruiken van bv een kart, zolang deze maar werkt dmv vacuümpuls
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Of gewoon de pomp er tussen uit, zorg er dan wel voor dat er [ ik gok] 6 liter minimaal in de tank blijft, de pomp is alleen nodig voor de laatste paar liter.
Maar er is ook een kans dat het wel door het filter komt.
Maar er is ook een kans dat het wel door het filter komt.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Heb je de vacuümslang er wel eens afgetrokken? dan loopt die gelijk voor geen meter meer. Misschien moet de aansluiting op de carb afgedopt worden?de pomp is alleen nodig voor de laatste paar liter
1 op 11,5 is wel heel erg rijk zeg. Misschien even wat kleinere sproeiers erin zetten. Met flink doorscheuren moet die toch wel ergens rond de 1 op 15 kunnen lopen.
Veel plezier verder, en we zien de foto's en filmpjes wel tegemoet!
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dat heb ik nooit gedaan, maar zou die ook laten zitten en de slang van af het benzine filter van de pomp af halen en op de carb zetten als dat gaat en de pomp problemen geeft. [maar dat heb ik ook nooit gedaan ]
Die van mij loopt idd ook rond de 1 op 16km
Die van mij loopt idd ook rond de 1 op 16km
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Inmiddels al weer een paar daagjes thuis. Was echt te gek. We hebben twee routes van Vibraction gecombineerd, min of meer van kust tot kust, van west naar oost door de zuidkant van de pyreneeen. In eerste instantie het platte land wat zuidelijker en daarna de koelte opgezocht in het gebergte rond Andorra. Ook hebben we nog een half weekje in de Ardeche rondgehangen voordat we naar huis zijn gegaan.
Motor heeft het lekker uitgehouden al bleef het verbruik rond de 1 op 12 hangen (zelfs bij asfalt en met 145 sproeiers). Wel twee keer een lege accu gehad (beiden na rijden met verlichting) en aanduwen met de 800cc eencilinder is niet echt een pretje (al heb je geluk als het je eigen motor is want dan mogen de anderen duwen ).
Verder erg veel lol gehad. Regio is zeker een aanrader om te crossen. Wel viel het tegen dat iedereen daar in noord spanje binnen zit vanwege de hitte en dat leuke terrasjes ver te zoeken zijn. wbt warmte hebben we geluk gehad want het was niet al te heet toen wij daar waren (rond de 32 graden).
Zie hier wat foto's
Koplamp is gesneuveld tijdens de vakantie en moet nog wat kleine dingen fixen, resetknopje van tripmeter is afgebroken .
Ik denk dat ik de carbs even goed wil laten afstellen door een deskundige en ik ga nog is even kijken waar dat gruis in de carbs vandaan komt (heb er uiteindelijk geen last meer van gehad). Ik ga inderdaad nog is even kijken wat er gebeurd als ik die vacuumaansluiting op het inlaatspruitsuk even afdicht want stationair lijkt soms wel of hij valse lucht zuigt.
Wat ik echt bizar vond was het tempo waarin de banden sleten. 'T zal wel aan ons rijgedrag hebben gelegen (veel gas in de bochten en uitbreken) maar na 1500km offroad waren ze eigenlijk al helemaal op!
Misschien dat ik wel naar die BRABO 600 rit ga, even afhankelijk of het uitkomt met de tentamens die ik dan heb.
Motor heeft het lekker uitgehouden al bleef het verbruik rond de 1 op 12 hangen (zelfs bij asfalt en met 145 sproeiers). Wel twee keer een lege accu gehad (beiden na rijden met verlichting) en aanduwen met de 800cc eencilinder is niet echt een pretje (al heb je geluk als het je eigen motor is want dan mogen de anderen duwen ).
Verder erg veel lol gehad. Regio is zeker een aanrader om te crossen. Wel viel het tegen dat iedereen daar in noord spanje binnen zit vanwege de hitte en dat leuke terrasjes ver te zoeken zijn. wbt warmte hebben we geluk gehad want het was niet al te heet toen wij daar waren (rond de 32 graden).
Zie hier wat foto's
Koplamp is gesneuveld tijdens de vakantie en moet nog wat kleine dingen fixen, resetknopje van tripmeter is afgebroken .
Ik denk dat ik de carbs even goed wil laten afstellen door een deskundige en ik ga nog is even kijken waar dat gruis in de carbs vandaan komt (heb er uiteindelijk geen last meer van gehad). Ik ga inderdaad nog is even kijken wat er gebeurd als ik die vacuumaansluiting op het inlaatspruitsuk even afdicht want stationair lijkt soms wel of hij valse lucht zuigt.
Wat ik echt bizar vond was het tempo waarin de banden sleten. 'T zal wel aan ons rijgedrag hebben gelegen (veel gas in de bochten en uitbreken) maar na 1500km offroad waren ze eigenlijk al helemaal op!
Misschien dat ik wel naar die BRABO 600 rit ga, even afhankelijk of het uitkomt met de tentamens die ik dan heb.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Mooie platen, is zeker een prachtige regio alleen zo'n schijteind hier vandaan
Dat uitgestrektheid moet mooi zijn om lekker rond te zwerven
Dat uitgestrektheid moet mooi zijn om lekker rond te zwerven
Big Bigger Tiger en weer Big
Geweldig dat je vakantie zo goed is gegaan, ook fijn voor je vrienden dat de accu maar 2 x leeg was. Editje.......
Als je bij het aanduwen op het moment van koppeling op komen even de startknop tegelijk even in duwt gaat ie een stuk gemakkelijker door de eerste compressie en duwt het iets duwer vriendelijk dat aanduwen. Hopenlijk een tip die je nooit meer nodig hebt.
[quote="Commuter"]
Ik denk dat ik de carbs even goed wil laten afstellen door een deskundige en ik ga nog is even kijken waar dat gruis in de carbs vandaan komt (heb er uiteindelijk geen last meer van gehad). Ik ga inderdaad nog is even kijken wat er gebeurd als ik die vacuumaansluiting op het inlaatspruitsuk even afdicht want stationair lijkt soms wel of hij valse lucht zuigt.
quote]
Ik heb al 250 km op een tank gedaan (nog niet bijgetankt) met een set 36ers geprepareerd door een zeker persoon uit Spike City. Dus zal het verbruik bij mij mee vallen (hoop ik, miss is mijn kraan wel kapot en rij ik al op reserve)
En al zou het verbruik hoger zijn het zal nooit op wegen tegen de verandering van mij SR43. GEWELDIG ik heb een 10 dagen terug voor het eerst weer gereden in ruim een jaar en ondanks veel pijn (sukkel dat ik ben om ineens 200+km te gaan rijden) heb ik heel de rit met een smile van oor tot oor gereden zo is de Big verandert na de montage van een half setje Bandit 1200 carb's. Echt de motor is ineens weer helemaal up to date qua motor karakter en driveabillity aan de moderne tijden. Helpt ook het geluid van mijn zelf er aan gefabriekte Laser Pro Duro's new generation ook niet bepaald om rustiger te gaan rijden dus ook dan gaat bij mij het verbruik zeker mee vallen.
Misschien heeft de man uit Spike City nog adviezen ivm sproeiers als hij eens een stukkie op je Dr heeft gereden. Altijd stukken goedkoper als een prof de setting te laten uit zoeken. Gelijk de waarde van je Big verdubbelt
futurist
Als je bij het aanduwen op het moment van koppeling op komen even de startknop tegelijk even in duwt gaat ie een stuk gemakkelijker door de eerste compressie en duwt het iets duwer vriendelijk dat aanduwen. Hopenlijk een tip die je nooit meer nodig hebt.
[quote="Commuter"]
Ik denk dat ik de carbs even goed wil laten afstellen door een deskundige en ik ga nog is even kijken waar dat gruis in de carbs vandaan komt (heb er uiteindelijk geen last meer van gehad). Ik ga inderdaad nog is even kijken wat er gebeurd als ik die vacuumaansluiting op het inlaatspruitsuk even afdicht want stationair lijkt soms wel of hij valse lucht zuigt.
quote]
Ik heb al 250 km op een tank gedaan (nog niet bijgetankt) met een set 36ers geprepareerd door een zeker persoon uit Spike City. Dus zal het verbruik bij mij mee vallen (hoop ik, miss is mijn kraan wel kapot en rij ik al op reserve)
En al zou het verbruik hoger zijn het zal nooit op wegen tegen de verandering van mij SR43. GEWELDIG ik heb een 10 dagen terug voor het eerst weer gereden in ruim een jaar en ondanks veel pijn (sukkel dat ik ben om ineens 200+km te gaan rijden) heb ik heel de rit met een smile van oor tot oor gereden zo is de Big verandert na de montage van een half setje Bandit 1200 carb's. Echt de motor is ineens weer helemaal up to date qua motor karakter en driveabillity aan de moderne tijden. Helpt ook het geluid van mijn zelf er aan gefabriekte Laser Pro Duro's new generation ook niet bepaald om rustiger te gaan rijden dus ook dan gaat bij mij het verbruik zeker mee vallen.
Misschien heeft de man uit Spike City nog adviezen ivm sproeiers als hij eens een stukkie op je Dr heeft gereden. Altijd stukken goedkoper als een prof de setting te laten uit zoeken. Gelijk de waarde van je Big verdubbelt
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Zo te zien een hele mooie reis achter de rug!
Verbruik is wel hoog idd, maar moet je op zich niet wakker van liggen. Hoe zien je bougies eruit?
De oorzaak van het gruis.....interessant. En kan zeker effect hebben op sproeiers en gasbuizen.
Valse lucht verstoort de werking van de carbs, maar zal mengsel eerder armer maken dan te rijker (dit irt vebruik).
Zou direct het benzinefilter vervangen voor eentje die beter filtert. En met een endoscoop eens goed in de tank kijken!
Verbruik is wel hoog idd, maar moet je op zich niet wakker van liggen. Hoe zien je bougies eruit?
De oorzaak van het gruis.....interessant. En kan zeker effect hebben op sproeiers en gasbuizen.
Valse lucht verstoort de werking van de carbs, maar zal mengsel eerder armer maken dan te rijker (dit irt vebruik).
Zou direct het benzinefilter vervangen voor eentje die beter filtert. En met een endoscoop eens goed in de tank kijken!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Welkom terug! Mooie reis gehad lees ik zonder al te veel problemen. Helemaal geen problemen is niet leuk voor later aan de keukentafel als de sterke verhalen de ronde doen. Zo te lezen nog wat kleine probleempjes om op te lossen, maar dat gaat wel goed komen...toch? See you around!
Assumption is the mother of all fuck ups