Het is bijna zo ver! Met dank aan jullie hulp heb ik nu de carbs netjes af kunnen stellen! Gister nog even de kleine roestplekjes op te tanks bijgewerkt met Owatrol, nieuwe brandstofleidingen, koppelstuk geplaatst en toch net iets grotere hoofdsproeiers gemonteerd. Vandaag (na het werk) gaan de tanks er weer op en dan kan ik eindelijk langere stukken gaan rijden!
Ik heb nu de volgende sproeierbezetting:
*Stationairsproeier 47,5 met schroef 2 slagen uit
*Hoofdsproeier 160
*Gasnaald een tandje omhoog
K&n luchtfilter, grote Honda (een of andere racer) uitlaat en 36mm carbs.
Vind het vergeleken met het lijstje met sproeierbezettingen van de mensen hier erg rijk afgesteld staan, maar ik kwam nou eenmaal zo uit. Loopt als een zonnetje nu. Als ik naar de bougies kijk wel een klein beetje zwart maar dat komt denk ik vooral door dat ik genoodzaakt ben heel kleine stukjes te rijden (straat op en neer) vanwege de 250ml tijdelijke tank. Na een langer stuk rijden nog maar eens kijken en misschien dat ik donderdag wel even langs een tuner rij om de boel op te laten meten.
Nu alleen nog een paar kleinigheden. Passagiersstepjes enzo, telefoonhouder, hitteschild voor Giant loop tas, valbeugels, carterbeschermer.
Wat ik ook nog even moet doen is het afstellen van de vering en hier heb ik een vraag over.
Stel: preload moet 45mm zijn en die is nu bijvoorbeeld 35mm. Betekend dit nou dat er 10mm van de afstandbussen af moet in de voorvork of werkt dat anders omdat die veer onder spanning staat?
Gister ook een begin gemaakt aan de trailer waar de 3 motoren op moeten komen. We hebben een (normale) trailer geleend waar we niet in mogen boren of lassen dus zijn we een frame aan het maken waar we de motoren in kunnen zetten en aan vast kunnen sjorren. Over twee dagen gaan we op vakantie!
