Nah koppelingsdeksel eraf, en de hele koppelingskorf eruit getrokken.
Er zit speling op de koppelingskorf maar toen ik de korf van zijn as af had en de as zelf probeerde te bewegen zat daar ook iets speling op links rechts omhoog naar beneden, en ik kan de as heeeel iets uit trekken en induwen , dat zal 10den van een mm zijn denk ik.
Ik heb een compleet andere koppelingskorf met alles erop en eraan terug geplaatst en de deksel er weer op geschroeft ivm een tochtige schuur en het kontweer.
ik probeerde de koppeling beneden af te stellen maar wat ik ook probeer in de versnelling loopt hij enorm zwaar met koppeling ingeknepen , klevende platen ?
In iedergeval hoort er volgens mij geen speling op de koppelings korf te zitten en zeker niet op de as waar hij om heen zit ,
Und jetzt ?
Weer een euvel.
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ziet de andere koppelingskorf er ook zo uit toevallig (zie rode pijlen) ?kantelaar schreef:Ik heb een compleet andere koppelingskorf met alles erop en eraan terug geplaatst en de deksel er weer op geschroefd
Dan komt dat de lossing van de platen niet ten goede vrees ik.
Of lijkt het op de foto erger dan het is
Ik ga nu weer alles opengooien en de platen die er in zaten er weer in stoppen.
Net weer laten lopen op een bok , en ik zie gewoon het koppelingskabel knietje bewegen als de motor in een versnelling hoger dan de 1 staat en loopt .
Met de bijbehorende uitval verschijnselen , gewoon met 5000 toeren in de 3 pof ! uit.
Zal de lager van de as zijn waar de koppelingskorf op zit of zo ? In iedergeval blokken splitsen is niet mijn ding
Net weer laten lopen op een bok , en ik zie gewoon het koppelingskabel knietje bewegen als de motor in een versnelling hoger dan de 1 staat en loopt .
Met de bijbehorende uitval verschijnselen , gewoon met 5000 toeren in de 3 pof ! uit.
Zal de lager van de as zijn waar de koppelingskorf op zit of zo ? In iedergeval blokken splitsen is niet mijn ding

Zandprutser 1e klas.
Klaar mee.
Morgen haal ik het blok onder de motor vandaan en die gaat maandag naar sleutelmannen die in Duitsland wonen.
En dan zie ik wel wanneer ik met een met nieuwe onderdelen gevuld blok weer kan raggen.
Morgen haal ik het blok onder de motor vandaan en die gaat maandag naar sleutelmannen die in Duitsland wonen.
En dan zie ik wel wanneer ik met een met nieuwe onderdelen gevuld blok weer kan raggen.
Zandprutser 1e klas.
De alcohol begin nu pas (laat) te werken merk ik. Foto van koppelingskorf is van mijn '93 BIGZiet de andere koppelingskorf er ook zo uit toevallig (zie rode pijlen) ?
Dan komt dat de lossing van de platen niet ten goede vrees ik.
Of lijkt het op de foto erger dan het is

Als je alles hebt gedaan binnen jouw mogelijkheden, moet je idd hulptroepen inschakelen. Waar stuur je jou blok naar toe? Vrienden van de Duitse Big Club?sleutelmannen die in Duitsland wonen
En laat je de boel gewoon herstellen of eerst onderzoeken (ivm de c€nt€n)?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
ja, die C€nt€n
tandwiel DR bak vanaf € 60,=
lagers vanaf € 45,=
asje € 100 en meer
pakking set € 85,=
telt gauw op tot veel meer dan een goed 2e hands blok
futurist
tandwiel DR bak vanaf € 60,=
lagers vanaf € 45,=
asje € 100 en meer
pakking set € 85,=
telt gauw op tot veel meer dan een goed 2e hands blok
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik ken een paar Duitsers die een motorzaak/werkplaats runnen Het zijn geen Biggers de Duitse club.futurist schreef:waarom zo ver weg
Futurist
Een maat van mij woont er vlakbij en moet toevallig in Nederland zijn maandag en komt langs Assen , die geef ik het blok mee + een aantal nieuwe onderdelen en pakkingen zodat die ook er op worden gemeubelt.
Ik zal wel eerst te horen krijgen wat het kost maar het zal zeker veel minder zijn dan bij de motorzaken in mijn buurt

Zandprutser 1e klas.
Als je alles hebt gedaan binnen jouw mogelijkheden, moet je idd hulptroepen inschakelen. Waar stuur je jou blok naar toe? Vrienden van de Duitse Big Club?sleutelmannen die in Duitsland wonen
En laat je de boel gewoon herstellen of eerst onderzoeken (ivm de c€nt€n)?[/quote]
Ik kan ze wel meteen vertellen wat het probleem is want ik ben wel overtuigd dat het de as/lager van de koppelingskorf is maar misschien is er meer mis in die buurt, Ze mogen het maken want ik wil eigenlijk gewoon weer snel rijden + ik het gevoel heb dat als ik zelf verder ga sommige dingen alleen maar erger maak .

Ik heb wel enorm veel geleerd de laatste maanden met het zoeken naar het probleem

Zandprutser 1e klas.
- de antrapper

krijgen, na 3 keer de boel bijna helemaal uit elkaar en in elkaar gezet te hebben
was ik het zat, heb het ding bij Gaartman neergezet en gezegd datie weer moest lopen.
Koste me toen al 350 gulden, en 2 maanden geduld maar daarna heeft het ding 2 jaar zonder probelemen
gelopen.
HansD
Laatst gewijzigd door de antrapper op zo feb 17, 2013 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Big Bigger Tiger en weer Big 

Zo na een paar uur schelden en sleutelen in me eentje het blok eronder uit gehaald.
Morgen blok richting BRD voor;
Nieuwe nokkenasketting , nokkenaskettingspanner met geleider, Nieuwe balans as ketting.
En het koppelings as speling ellende.
En op mijn blote knieen hopen dat dat het is want mijn balhoofdlagers zijn ook op samen met de tandwielen en ketting.
Niet te geloven dat Zo'n ouwe bak zoveel kan kosten.
Morgen blok richting BRD voor;
Nieuwe nokkenasketting , nokkenaskettingspanner met geleider, Nieuwe balans as ketting.
En het koppelings as speling ellende.
En op mijn blote knieen hopen dat dat het is want mijn balhoofdlagers zijn ook op samen met de tandwielen en ketting.
Niet te geloven dat Zo'n ouwe bak zoveel kan kosten.

Zandprutser 1e klas.
-
Je hebt idd veel pech!
maar soms valt t mee, laatst mn balansasketting gebroken, koste veel zweet en gevloek en hulp van hele beste kerels en e17.50 aan olie
maar soms valt t mee, laatst mn balansasketting gebroken, koste veel zweet en gevloek en hulp van hele beste kerels en e17.50 aan olie

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Tja , de motor werd ook wel goed gebruikt moet ik zeggen , misschien een grens overschreden met frequent over zware mulle tankbanen rijden wat ik nog het meeste deed aan het eind van vorig jaar.
Ik ben benieuwd als men het gerepareerd heeft me ook kunnen vertellen waardoor het zou kunnen komen want met 50.000 op de teller lijkt dit me een zware slijtage .
Ik ben benieuwd als men het gerepareerd heeft me ook kunnen vertellen waardoor het zou kunnen komen want met 50.000 op de teller lijkt dit me een zware slijtage .
Zandprutser 1e klas.
Voor de mensen die het interessant vinden wat er met mijn sr-43 blok aan de hand is ,
De speling op de as van de koppelingskorf mocht ie volgens de Duitse monteurs hebben.
De speling van de krukaslagers en de krukas niet dus die worden vervangen .
De krukas word vervangen door een "snelle" ? in iedergeval 100 euro goedkoper en ik schijn er een paar pk's meer door te krijgen
,of ik het ga merken weet ik niet maar het is goeikoper .
Verder heb ik een nieuwe nokkenasketting en spanner mee gegeven en komt er een nieuwe balansasketting op.
Ik gok na deze ingrijpende ellende dat ik in iedergeval de komende 30.000 km weinig problemen ga krijgen afgezien van na de eerste paarduizend ff de balansketting te spannen maar ik hou nu rekening met alles
.
Heel snel volgt een update en misschien heb ik het blok binnen 14 dagen weer onder de DR hangen en dan kan ik em eens goed testen 23 maart
De speling op de as van de koppelingskorf mocht ie volgens de Duitse monteurs hebben.
De speling van de krukaslagers en de krukas niet dus die worden vervangen .
De krukas word vervangen door een "snelle" ? in iedergeval 100 euro goedkoper en ik schijn er een paar pk's meer door te krijgen
,of ik het ga merken weet ik niet maar het is goeikoper .
Verder heb ik een nieuwe nokkenasketting en spanner mee gegeven en komt er een nieuwe balansasketting op.
Ik gok na deze ingrijpende ellende dat ik in iedergeval de komende 30.000 km weinig problemen ga krijgen afgezien van na de eerste paarduizend ff de balansketting te spannen maar ik hou nu rekening met alles

Heel snel volgt een update en misschien heb ik het blok binnen 14 dagen weer onder de DR hangen en dan kan ik em eens goed testen 23 maart

Zandprutser 1e klas.
- Edwin
- Contacteer:
Komt goed als ik dit allemaal lees. Alleen heb ik nog niet gehoord van een snelle krukas, wel van een snelle nokkenas. Met die laatste heeft Zappa ervaring 

Assumption is the mother of all fuck ups
mijn intresse is ook gewekt, snelle krukas.................
kan je eens informeren wat dat nou inhoud snelle krukas, lichter, andere lagers, één van aluminium of....
futurist
kan je eens informeren wat dat nou inhoud snelle krukas, lichter, andere lagers, één van aluminium of....
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper

moetie stationait een paar toertjes sneller draaien, om niet af te slaan,
maar misschien betekend het heel wat anders

Hoofdzaak is dat het ding lekker gaat rijden, voorjaar komt eraan.

Maar eh 23 maart?

HansD

Yep de krukas is lichter , de zogenaamde sport kurbelwelle
Maar ja wel slechter nieuws , een lichte vorm van een kolbefresser heb ik ook kwamen ze vandaag achter
, die zooi is ook niet meer te gebruiken dus gaarne zou ik mijn cilinder, kop en zuiger weer asap terug hebben zodat ze dat op mijn motorblok kunnen bouwen .
Enne 23 maart was er toch een klein sjoko ritje ?
Maar als dit gelul doorgaat rij ik voorlopig niet.

Maar ja wel slechter nieuws , een lichte vorm van een kolbefresser heb ik ook kwamen ze vandaag achter

Enne 23 maart was er toch een klein sjoko ritje ?
Maar als dit gelul doorgaat rij ik voorlopig niet.

Zandprutser 1e klas.
- de antrapper

Mijn route is; 11 maart ophalen en 20 maart ben ik voor het eerst in Assen,
maar tijd voor een noodplan dus

je hebt mail

HansD

- de antrapper
je doet er ook alles aan mij te ontlopenLeo schreef:Noodplan loopt al maar betrokkene zitten waarschijnlijk aan de choco en vergeten hun mail te checken