Vandaag heb ik geleerd dat bij een SR42 (en dus vast ook een SR41) de kop niet gelicht kan worden terwijl het blok nog in het frame zit. Hij loopt vast tegen het frame

Morgen maar weer verder. Nu eerst wat andere zaken afronden

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
De mixture screw van de rechter carburateur is volgens mij origineel "afgedopt", maar bij het schoonmaken/ afstellen kan het zijn dat deze schroef gangbaar moet worden gemaakt. Onze carburateurs hoeven niet gesynchroniseerd te worden, anders had deze er zeker uit gemoeten. Ik heb toevallig een set carburateurs liggen waar er een ook nog is afgedopt met een messing busje. Het busje zit er ingeperst tot aan de rand van de "hals" waar de mixture screw in zit. Zat deze bij jou ook tot de 'hals" of ergens "halverwege"? De mixture screw moet een heel eind in de carburateurs worden gedraaid, en als je al na een millimeter in de mixture screw zou borenRammelbak schreef:Volgens mij heb ik een stomme fout gemaaktIk was met de carbs bezig. Die zijn weer schon en voorzien van een nieuwe naald en gasnaaldbuis. De originele hadden slijtageplekken waar met de nagel zelfs een overgang te voelen was. Niet zo goed meer dus. De schroeven waren allemaal kapot en alle rubbers waren hard. Dat is allemaal vervangen dus als het goed is loopt alles straks weer fatsoenlijk. Tenminste...
Op één carb zit een afgeblinde luchtmengselschroef. Ik dacht dat dat gewoon een soort dekseltje was waar onder een echte mengselschroef zou zitten. Ik wilde dus het dekseltje even uitboren, de schroef er uit halen om daar ook het zaakje goed schoon te kunnen. Na een milimeter diep boren, realiseerde ik me dat er geen schroef onder zit maar dat het koperen dingetje met gaatje het 'schroefje' is![]()
![]()
![]()
Ik heb nu het koperen dingetje (jaja dat klintk lekker vaag) dus voor ongeveer de helft uitgeboord. Ben ik nu de zak, of is daar nog mee te rijden? Heeft iemand anders nog ervaring met deze stomiteit?