Alle fam. leden Gecondoleerdzappa.suzuki schreef:3 weken geleden is mn schoonvader na een lang ziekbed toch vrij onverwachts overleden, .

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Rammelbak schreef: De komende tijd zit ik even niet thuis. Op het moment zit ik in Sheffield, Engeland. Hier help ik met het opstarten van een oud fabriekje waar men met de hand scharen maakte. Het duurt nog even voor alles weer "up and running" is. Er is me gevraagd of ik daarna de komende tijd het fabriekje wil blijven runnen en verbeteren. Ik heb er veel plezier in en zie er een leuke uitdaging in, dus waarschijnlijk ben ik de komende tijd weinig in Nederland
Heb een paar maanden geleden de balansasketting gespannen, als ik hem te strak heb gespannen zou ik hem dan niet meteen of eerder gehoord moeten hebben?futurist schreef:recent onderhoud gedaan daar? Zo ja dan heb je het kettinkje te strak gespannen
futurist
Hoi Bart,Bame75 schreef:Even voorstellen, Ik ben Bart, Belg en sinds kort terug rijdend op Big 800 '94.
Ik had er ongeveer 20 jaar terug ook eentje, hélaas geen goede motorshop en na een routine onderhoud onderweg naar verlof is de motor met 40000km compleet de soep ingedraaid. Na démontage bleek dat er zeker slecht was gewerkt, kettingen in de motor te strak, klepopening niet goed enz. Restwaarde van de motor en onderhoud werden me terugbetaald maar daarna had Ik er even genoeg van. Tot nunette machine gevonden voor een OK prijs, nu nog goed adres vinden om het blok een na te kijken en de juiste handelingen te verrichten kleppen en alle afstelbare kettingen in het blok om te beginner.
Allereerst welkom hier, slim van je om hier eens langs te komen in ons café. Hier zit me een beetje vrolijk gestoord volk bijeen en die hebben samen echt een hoop kennis. Ook eens door oude draadjes scrollen is een echte avondvullende en soms hilarische bezigheid. 2, dan zou je best eens de eerste bIgger hier kunnen zijn. (ik hoop niet dat ik nu mensen beledig) ik heb er één vanaf 1999 maar die eerste heeft eerst 3 jaar in onderdelen in de schuur gelegen. Toen i rond 2001 er mee ben gaan rijden ben ik er prettig verslaafd aan geraakt en heb er nu 4 en voor nog zeker 3 stuks onderdelen.Bame75 schreef:Even voorstellen, Ik ben Bart, Belg en sinds kort terug rijdend op Big 800 '94.
Ik had er ongeveer 20 jaar terug ook eentje, hélaas geen goede motorshop en na een routine onderhoud onderweg naar verlof is de motor met 40000km compleet de soep ingedraaid. Na démontage bleek dat er zeker slecht was gewerkt, kettingen in de motor te strak, klepopening niet goed enz. Restwaarde van de motor en onderhoud werden me terugbetaald maar daarna had Ik er even genoeg van. Tot nunette machine gevonden voor een OK prijs, nu nog goed adres vinden om het blok een na te kijken en de juiste handelingen te verrichten kleppen en alle afstelbare kettingen in het blok om te beginner.
Groeten uit Tien en.