Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

zappa.suzuki schreef:3 weken geleden is mn schoonvader na een lang ziekbed toch vrij onverwachts overleden, .
Alle fam. leden Gecondoleerd :(
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Zappa gecondoleerd. Brenge je ook mijn condoleances over aan je meissie en wens haar sterkte.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Gecondoleerd Zappa...
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Bedankt jongens!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Jij en je meisje gecondoleerd Zappa.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Een beetje laat, maar nog sterkte met jullie verlies Zappa en wederhelft.






De komende tijd zit ik even niet thuis. Op het moment zit ik in Sheffield, Engeland. Hier help ik met het opstarten van een oud fabriekje waar men met de hand scharen maakte. Het duurt nog even voor alles weer "up and running" is. Er is me gevraagd of ik daarna de komende tijd het fabriekje wil blijven runnen en verbeteren. Ik heb er veel plezier in en zie er een leuke uitdaging in, dus waarschijnlijk ben ik de komende tijd weinig in Nederland :zwaaien:
:zwaaien:
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Rammelbak schreef: De komende tijd zit ik even niet thuis. Op het moment zit ik in Sheffield, Engeland. Hier help ik met het opstarten van een oud fabriekje waar men met de hand scharen maakte. Het duurt nog even voor alles weer "up and running" is. Er is me gevraagd of ik daarna de komende tijd het fabriekje wil blijven runnen en verbeteren. Ik heb er veel plezier in en zie er een leuke uitdaging in, dus waarschijnlijk ben ik de komende tijd weinig in Nederland :zwaaien:

Leuk man!
Succes.

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Stel dat je er net een zoekt of iemand weet in je omgeving die er een zoekt . Moeder de vrouw heeft haar motorscooter te koop staan : klikkerdeklik

Is ECHT van oud ( :lol: laat het haar maar niet horen ) vrouwtje geweest en alleen buiten bij mooi weer vandaar de lage km stand.
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Iemand al eens last gehad van een soort van slepend/rammelend bijgeluid?
Denk zelf aan de NAKS, hoor het geluid het sterkts t.h.v. de startmotorvrijloop.
Heb een filmpje gemaakt maar daar is het niet zo heel duidelijk in te horen.

https://youtu.be/R5WfYhKUuKA
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

recent onderhoud gedaan daar? Zo ja dan heb je het kettinkje te strak gespannen

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

futurist schreef:recent onderhoud gedaan daar? Zo ja dan heb je het kettinkje te strak gespannen

futurist
Heb een paar maanden geleden de balansasketting gespannen, als ik hem te strak heb gespannen zou ik hem dan niet meteen of eerder gehoord moeten hebben?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Dat zou logisch klinken, maar ik denk het geluidje toch te herkennen. De eerste keer dat ik het kettinkje had gespannen merkte ik het ook niet direct meen ik me te herinneren. Das al wel heel lang geleden. Ik had iig zelf de link toen niet gelegd dus ben ik naar mijn vrienden van Motorhius Seppe geweest en daar zei de monteur die hem alleen in de verte had horen lopen toen ik aankwam direkt "ketting gespannen zeker"?
Vandaar dat ik het me zo goed herinner, hij had het blijkbaar ook al (vaak?) verkeerd gedaan blijkbaar. Toen ik slim opmerkte dat ie dan vanzelf wel weer op goede spanning zou komen kreeg ik te horren dat dat niet zo slim was........Ook dat had ie blijkbaar ondervonden!

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Ok bedankt voor de tip tot zover, zaterdag ga ik even achter het deksel neuzen :toost:
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Bame75
Berichten: 16
Lid geworden op: ma sep 03, 2018 21:24
Locatie: Zetrud-Lumay

Even voorstellen, Ik ben Bart, Belg en sinds kort terug rijdend op Big 800 '94.
Ik had er ongeveer 20 jaar terug ook eentje, hélaas geen goede motorshop en na een routine onderhoud onderweg naar verlof is de motor met 40000km compleet de soep ingedraaid. Na démontage bleek dat er zeker slecht was gewerkt, kettingen in de motor te strak, klepopening niet goed enz. Restwaarde van de motor en onderhoud werden me terugbetaald maar daarna had Ik er even genoeg van. Tot nu :D nette machine gevonden voor een OK prijs, nu nog goed adres vinden om het blok een na te kijken en de juiste handelingen te verrichten kleppen en alle afstelbare kettingen in het blok om te beginner.
Groeten uit Tien en.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Bame75 schreef:Even voorstellen, Ik ben Bart, Belg en sinds kort terug rijdend op Big 800 '94.
Ik had er ongeveer 20 jaar terug ook eentje, hélaas geen goede motorshop en na een routine onderhoud onderweg naar verlof is de motor met 40000km compleet de soep ingedraaid. Na démontage bleek dat er zeker slecht was gewerkt, kettingen in de motor te strak, klepopening niet goed enz. Restwaarde van de motor en onderhoud werden me terugbetaald maar daarna had Ik er even genoeg van. Tot nu :D nette machine gevonden voor een OK prijs, nu nog goed adres vinden om het blok een na te kijken en de juiste handelingen te verrichten kleppen en alle afstelbare kettingen in het blok om te beginner.
Hoi Bart,
Onderhoud van de BIG "moet" je gewoon zelf doen. Is echt goed te doen. De nokkenasketting kan je niet te strak spannen, aangezien deze voortdurend wordt gespannen door een spanner. De kans dat de spanning te laag wordt door een oude/ uitgerekte ketting/ gebroken spannerveertje is echter wel aanwezig. De balansasketting kan wél te strak gespannen worden, dan hoor je een geluid wat lijkt op een slijpschijf of zo. Zelf onderhoud doen aan je BIG = je eigen motor beter leren kennen :wink:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Bame75 schreef:Even voorstellen, Ik ben Bart, Belg en sinds kort terug rijdend op Big 800 '94.
Ik had er ongeveer 20 jaar terug ook eentje, hélaas geen goede motorshop en na een routine onderhoud onderweg naar verlof is de motor met 40000km compleet de soep ingedraaid. Na démontage bleek dat er zeker slecht was gewerkt, kettingen in de motor te strak, klepopening niet goed enz. Restwaarde van de motor en onderhoud werden me terugbetaald maar daarna had Ik er even genoeg van. Tot nu :D nette machine gevonden voor een OK prijs, nu nog goed adres vinden om het blok een na te kijken en de juiste handelingen te verrichten kleppen en alle afstelbare kettingen in het blok om te beginner.
Groeten uit Tien en.
Allereerst welkom hier, slim van je om hier eens langs te komen in ons café. Hier zit me een beetje vrolijk gestoord volk bijeen en die hebben samen echt een hoop kennis. Ook eens door oude draadjes scrollen is een echte avondvullende en soms hilarische bezigheid. 2, dan zou je best eens de eerste bIgger hier kunnen zijn. (ik hoop niet dat ik nu mensen beledig) ik heb er één vanaf 1999 maar die eerste heeft eerst 3 jaar in onderdelen in de schuur gelegen. Toen i rond 2001 er mee ben gaan rijden ben ik er prettig verslaafd aan geraakt en heb er nu 4 en voor nog zeker 3 stuks onderdelen.
Ik zou je best willen helpen, woon ook in België en heb zelfs 2 maanden erg dicht bij je gewoond, UZ Leuven :shock: , maar nu ik weer thuis woon is het niet naast de deur. Als we zorgen dat alles in huis is (eigenlijk heb ik altijd alles liggen) moet het wel op één dag kunnen. We moeten alleen geen onverwachtte dingen tegen komen. Gelijk een dagje zelf leren te doen voor een volgende keer.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Bame75
Berichten: 16
Lid geworden op: ma sep 03, 2018 21:24
Locatie: Zetrud-Lumay

Beste Futurist,
Bedankt voor het warm onthaal Ik heb al heel wat post gelezen :D
Ik ben redelijk handig en heb sleutel ruimte en best wel wat material en zou idd op 1 dag heel veel kunnen opsteken, zou me het ritje zeker waard zijn.
Hij heeft op 21000 km net nieuwe koppeling+kabel en nieuwe banden Scorpion v+à.en remblokjes v+a Voor 850 euri kon Ik deze echt niet laten staan. Meneer had hem zelf nieuw gekocht en heeft denk Ik nooit moder of zand gezien. Was er nu tweemaal op korte tijd mee omgevallen aan de lichen en ging gezien zijn leeftijd {68}nu toch wat lagers zoeken.
Ik herriner me van de vorig wel wat geluid uit het vooronder maar lijkt me toch eens nuttig dat iemand met kennersoog en oor hem eens évalueert.
Mvg bart
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

:( mn vakantie zit er op :cry: morgen na 3 weken weer aan het werk :(

Maar was een lekkere vakantie, ivm de operatie aan de pols van mn meissie dachten we niet veel te kunnen doen dus maar een fiets vakantie in NL, als we alleen korte afstanden konden fietsen stikt het hier van de campings en als het helemaal niet ging waren we snel terug thuis en de auto.
Maar ging heel goed dus toch een end gekomen, met de trein naar het meest zuidelijke punt van NL onder Maastricht, op de fiets via de delta werken in zeeland naar Rotterdam, toen met de trein naar den helder, 5 dagen op Texel en Vlieland gebleven en toen met de trein naar Groningen en toen naar huis gefietst. Toch nog dik 800km gefietst met veel mooi weer.

Afgelopen donderdag thuis gekomen, KTM voorzien van zn roadbook set en zaterdag de hard van Brabant rit van Ad Ketelaar gedaan, nam roadbook nr 8 richting den Bosch en Oss, erg veel navigatie, ongeveer elke 400 meter een plaatje.
Was wat roestig en reed af en toe een stukje verkeerd en in Best na 190km de weg echt kwijt, was tijd om terug te gaan naar Ad dus op de GPS terug.

En vandaag de Big gepakt en langs de Waal en Lek 165km gereden, soms rustig pruttelend door dorpjes en soms vol gas over de lege en bochtige dijkjes 8)
Was een lekkere vakantie, ook leuk eens NL door te fietsen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Lekker stukkie gefietst dus Zappa. Weer helemaal fris en fruitig om je baas weer blij te maken met je aanwezigheid morgen :lol:
Jammer dat die speed pedelec zo duur zijn, dat lijkt mij wel wat...beetje opvoeren nog...en gaaaaaannn. Ik heb altijd het gevoel als ik aan het fietsen ben dat ik wind tegen hebt...ben er maar mee gestopt. Als ik zo vorige week naar de Vuelta kijk dan heb ik wel mega groot respect voor die gasten, gewoon bizar hoe snel die omhoog gaan.

:toost:
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heb geen zin :|

Meissie had een foutje gemaakt, had een track gemaakt voor de 1e dag, zijn net de trein uit en begonnen met fietsen in Limburg op dag 1 toen ze zei o sorry dat had ik ff niet door, ik ken deze heg... gingen we de keutenberg op, kennelijk de meest gevreesde berg daar.. was idd gelijk erg steil en mn nog koude longen klapte idd al snel... die van mn meissie ook, toen maar ff een korte pauze om de longen op rust te krijgen en toen verder en hup naar boven.. had je die wielrenners moeten zien kijken toen we boven kwamen met volle bepakking :lol:

In drente vond ik die platte polders maar niks, hou toch meer van bos, heuvels en bochtige wegen en nauwe paden en onverhard.
En ben het na 4 uur op het zadel ook wel zat :wink:

Je kan ook een gewone elo fiets nemen en vrij makkelijk opvoeren, rijd ie ook zo 40 a 50.. neem er dan wel een met goede remmen :wink: en je accu is dan wel vrij snel leeg :wink:
En die pro wielrenners zijn idd wel beesten!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

We hebben gezinsuitbreiding vandaag, thx Marco.
Toms Bigs.jpg
Toms Bigs.jpg (91.16 KiB) 1785 keer bekeken
Kunnen de boys tzt samen Biggen.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Ik zie dat StoeiSoez een goed tehuis heeft gekregen!
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Sterkte met je verlies Marco!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Vandaag het blok van Frankie gedemonteerd en vroeg me af of iemand hier wel eens zo'n kettinggeleider in z'n blok heeft gevonden.

Afbeelding

Op de plaats waar de spanner er tegenaan drukt is de geleider helemaal ingedrukt.
Het plastic is ook vrij zacht ter plaatse van de verdikking.

Rij met Castrol 10w40 speciaal voor motorfiets gebruik dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Afbeelding

Cilinder is helaas wel klaar, had dit blok ooit ergens in een sjofel schuurtje gekocht niet wetende wat de staat ervan was.
Denk dat er water in is gekomen tijdens de opslag, toen ik het ophaalde zaten er geen uitlaat en carb's op.
NAK en BAK zijn ook buiten de fabriekstolerantie's getreden dus die ga ik ook vervangen tesamen met het veertje van de spanner door een exemplaar van Hebster en dan monteer ik meteen de NAKS upgrade van René
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Late reactie :oops: maar is de standaard ketting geleider..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie