Jij bent niet de enige die met zijn vering problemen heeft.

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

speedphreax

O ja... ik ben trouwens ook om. Gisteren een stukje gereden op die oude 2003 525 van een maat van me en die was aangepast op (ongeveer) mijn gewicht. Was ie zelf vergeten. Ik merkte het eigenlijk meteen maar het was nou ook weer niet zo'n wereld van verschil als veringfreaks vaak zeggen. Het reed wel iets makkelijker. Vooral soepeler.

Nu is de vraag waar ik dit goed kan laten doen. Ik heb er zelf geen zin in dus ik wil het laten doen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
gassen

speedphreax schreef:O ja... ik ben trouwens ook om. Gisteren een stukje gereden op die oude 2003 525 van een maat van me en die was aangepast op (ongeveer) mijn gewicht. Was ie zelf vergeten. Ik merkte het eigenlijk meteen maar het was nou ook weer niet zo'n wereld van verschil als veringfreaks vaak zeggen. Het reed wel iets makkelijker. Vooral soepeler.

Nu is de vraag waar ik dit goed kan laten doen. Ik heb er zelf geen zin in dus ik wil het laten doen.
Waar ligt jouw probleem met de vering? Ps ik ben 80kg (netto :wink: ).
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
speedphreax

Ik weeg 92... Dat is het probleem :D
huskie

speedphreax schreef:Ik weeg 92... Dat is het probleem :D
Waarom ligt daar het probleem, denk je :?

enne tralala, wat heb je allemaal zelf al kunnen vinden, aangaande je vragen over olie, veren ed? Al wat verder gekomen met het een en ander?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
traalala

Heb her en der wel wat handleidingen en dergelijke kunnen vinden en het eventueel vervangen van veren enz moet wel gaan lukken. Maar dacht misschien weet iemand hier hoeveel cc olie er standaard ingaat, maar je schijnt het op te moeten meten.

Zal er van de week eens mee aan de slag gaan.

Maar huskie, heb jij een idee welke oliedikte ik er het beste in kan gooien, want heb geen idee van wat er nu in zit.

Weeg gewoon 86 en met kleren enz 90,91 ofzo.

Alvast bedankt!
gassen

winter 5w ,zomer 7,5.
EXC450-R / KLX250
huskie

gassen schreef:winter 5w ,zomer 7,5.
Dat kan, ja, maar beter is om te kijken welk visco nr er bij de 40 graden index staat. Dat zegt alles over de vloeibaarheid en dat zeggen de sae 5 en 7,5 nbrs niet.
Een Sae 5 van x kan veel dunner zijn dan van y. etc.
Om te zeggen wat voor jouw perfect zou zijn...... ligt aan waar je rijdt en hoe snel je bent. Een sae 7,5 zou perfect kunnen zijn, maar als die "packing" geeft op de remknippen zul je bevoorbeeld dunner moeten, om je rebound sneller te maken. Rij je op zondag een rondje en kom je geen remknippen tegen. No sweat. :)
Misschien kun je een vergelijkbare rijder vragen om jouw vering te testen waarvan je weet dat die zelf goede vering heeft. Dat zou jouw een perfect indicatie geven, waar jouw probleem zou kunnen liggen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
folie

speedphreax schreef:O ja... ik ben trouwens ook om. Gisteren een stukje gereden op die oude 2003 525 van een maat van me en die was aangepast op (ongeveer) mijn gewicht. Was ie zelf vergeten. Ik merkte het eigenlijk meteen maar het was nou ook weer niet zo'n wereld van verschil als veringfreaks vaak zeggen. Het reed wel iets makkelijker. Vooral soepeler.

Bijvoorbeeld bij:
http://www.hksuspension.nl

In Uden. Oud WP werknemers, met zo te zien veel kennis en ervaring.
De K staat voor Jos v Keulen, een broer van Bert v Keulen, ook een bekende in de veringwereld. Te vinden onder http://www.shocktherapy.nl
Mijn aanbeveling voor HK is omdat ze me er altijd goed helpen, en ook nog wat willen vertellen, terwijl ik zo'n klojo ben die alles zelf wil doen, en liefst zelfs z'n eigen shims lasert. Doe ze maar de groeten van die prullert uit Ehv.
speedphreax

folie schreef: Bijvoorbeeld bij:
HK is inderdaad wel de eerste waar ik aan zat te denken... Maar ja... Die hebben alleen mijn SM destijds gedaan toen ze nog WP waren. Daar was ik eigenlijk niet zo heel tevreden over. Ik had het idee dat ze niet eens wilden horen wat mijn wensen waren. Het enige wat ze eigenlijk wilden weten is dat hij naar SM geconverteerd moest worden. En vervolgens was hij voor mijn gevoel veel te hard en stug in de offroad secties bij SM wedstrijden.

Maar misschien was dat een toevallige slechte ervaring. Ze zullen daar heus wel een hoop goeds doen. Daar twijfel ik eigenlijk niet aan want er zijn een hoop mensen die er bij zweren.

Misschien eens Reiger proberen. Ik had destijds een YZF750 met door Reiger aangepaste demping en vering en daar was ik wel tevreden over.
Zot
Contacteer:

speedphreax schreef:
HK is inderdaad wel de eerste waar ik aan zat te denken... Maar ja... Die hebben alleen mijn SM destijds gedaan toen ze nog WP waren. Daar was ik eigenlijk niet zo heel tevreden over. Ik had het idee dat ze niet eens wilden horen wat mijn wensen waren. Het enige wat ze eigenlijk wilden weten is dat hij naar SM geconverteerd moest worden. En vervolgens was hij voor mijn gevoel veel te hard en stug in de offroad secties bij SM wedstrijden.

Maar misschien was dat een toevallige slechte ervaring. Ze zullen daar heus wel een hoop goeds doen. Daar twijfel ik eigenlijk niet aan want er zijn een hoop mensen die er bij zweren.

Misschien eens Reiger proberen. Ik had destijds een YZF750 met door Reiger aangepaste demping en vering en daar was ik wel tevreden over.
www.promax-racing.nl

De uitvinder van de high en low speed ingaande demping (harry van technoflex is gescheiden van zijn vrouw. Zijn vrouw heeft technoflex gehouden en naar zijn klote geholpen en Harry is Promax-racing begonnen en snapt het echt. Geen verkoop/ marketing geleuter, maar een echte techneut)
Afbeelding
huskie

Zot schreef:harry van technoflex is gescheiden van zijn vrouw. Zijn vrouw heeft technoflex gehouden en naar zijn klote geholpen en Harry is Promax-racing begonnen en snapt het echt. Geen verkoop/ marketing geleuter, maar een echte techneut)
:) heerlijk die sappige achtergrond verhalen :)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
folie

speedphreax schreef:

H&K zijn niet voor niks opgestapt bij WP.
Bij HK kun je uitgebreid je wensen op tafel leggen en vast terugkomen als je niet meteen tevreden mocht zijn. Is denk ik heel normaal en geldt waarschijnlijk ook wel voor de andere genoemde tuners. Maar wed mar dat je blij bent met je motorke als ie maar een beetje fijn is afgesteld. Vergeet nou dat SM verhaal. Niet relevant.
gassen

Ik weet niet wat voor een veersterkte er bij mij in zit maar kwa demping staat die van mij achter standaard en sag ed volgens het boekje
Voor : ben ik gestart vanuit de standaard posities maar tijdens het rijden de onderstaande aanpassingen gedaan (omdat dit de eerste rit was met deze motor).
Veervoorspanning 2 omwentelingen (standaard gebleven)
Ingaande demping 23 klikken
Uitgaande demping 17 klikken
In het begin had ik namelijk nogal wat last van slaan in het stuur op de remknippen en de korte bochten liepen niet zo als ik wilde.
Na deze kleine aanpassing ; geweldig. En minder vermoeiend in de handen/onderarmen.

Ik had in Handel een Yzf450 voor me rijden op een redelijk snel (70-80km/h) knippenpad die zijn motor , volgens mij, niet had afgeveerd. Het ding begon me een partij heen en weer te slaan op die knippen ! Ik dacht nog die gaat, en ik in de remmen. Normaliter ging ik dan ook meteen of onderuit of de struiken in, maar mijn motor gaf geen krimp en bleef gewoon recht :!: Dat was voor mij weer een hele nieuwe ervaring 8)
Die yzf had alle geluk van de wereld dat dat nog goed kwam. Ben hem maar rap voorbij gereden. :roll:
EXC450-R / KLX250
Plaats reactie