Speedphreax,
ik maak het elke dag mee, dat talenten om me heen rijden met standaard spul of slechter

, en die zullen wij, de minder getalenteerde, zelfs met het beste van het beste niet bijhouden.
Maar moet ik me door hun laten tegenhouden om mijn vering te verbeteren?
Dat is ook niet mijn aanzet tot dit stukje.
Daarbij komt nog, als je altijd op je eigen motor rijdt, wie niet

, dan weet je natuurlijk ook niet of het beter kan, en wanneer je je vering weg hebt gebracht of zelf hebt verandert, moet je ook kunnen beoordelen of het daarmee beter is geworden
Ik ben een "tweaker". Ik hou ervan om mijn motor uit elkaar te slopen, zowel mechanisch als de vering, en dan hoeft die niet eens kapot te zijn
Veringsfabrikanten voorzien af fabriek voor de eenvoud iedere vork met hetzelfde shim-pakket. Geschikt voor iemand van 80kg, zwaar zand, maar niet voor 65kg en boomwortels.
Voor de mensen die het leuk vinden om hun motoren te optimaliseren, ik heb het dus niet over opvoeren of iets dergelijks, is het leuk te weten dat zelfs David Knight(wereld extreme rijder no1), met zijn veringsgoeroe, het verkeerd kan hebben. Dat geeft "ons tweakers" moed.
Blijft de vraag staan, wat stuurt WP, Uden naar David toe, om zijn vering voor de harde ondergrond te optimaliseren? Nieuwe zuigertjes? Anders gevormde shims? Of een komplete voorvork met de laatste high tech aan boord?