
Zo ondertussen dit weekeind toch een mooie 350km gereden op de Dr dus we kunnen we al iets meer over vertellen, de zithouding is prima al moet ik even wennen aan het stuur wat iets geknikt naar mij toe staat gericht, ook de sta-houding is prima al zou een recht stuur verbetering brengen maar aan 1 van de balken hier hangt nog een mooie rode Renthal dus wie weet monteren we die. Het blok draait zeker heel soepel en pakt direkt op vanaf de lage toeren, koppel is er zat en zelfs meer dan ik verwachte, een wheelie is dus niet uitgesloten. Qwa techniek lijkt het blok redelijk simpel, zie er wat lomp uit net als de rest van de motor, evengoed is er leuk aan te sleutelen maar als ik zo het blokkie voel en hoor dan is er niet meer werk aan dan de kleppen stellen, de koppeling gaat verrassend licht maar pakt heel goed en slipt niet door. De veerring valt niet tegen, achter redelijk stug en dus laat ik de demping en veervoorspanning zo staan, voor voelt deze wat slapper aan en ik had wat deining op Veere maar aan de voorkant kun je niet instellen dus doen we het ermee, of ik moet de WP uit de KTM slopen Het frame voelt stevig en geeft geen krimp, ik heb hem toch wel redelijk uitgeprobeerd De achterrem is prima, de voorrem remt redelijk goed maar kan nog wat verbeteren, voelt wat sponzig aan, de remolie is helder de plunjer werkt naar behoren dus zal de remslang tot aan de ijzeren remleiding wel wat uitzetten tijdens het gebruik. Al met al geen verkeerde keuze, de koppeling, nokkenstok met tuimelaars, de bobines en de carbs zijn wel aandachtspunten van de BIG als ik hier en daar verhalen/ervaringen lees maar bij deze werkt het prima