idd de peilstok laten rusten op de draad en dan peilen, vandaag gelezen ergens op het grote www
Zo ondertussen dit weekeind toch een mooie 350km gereden op de Dr dus we kunnen we al iets meer over vertellen, de zithouding is prima al moet ik even wennen aan het stuur wat iets geknikt naar mij toe staat gericht, ook de sta-houding is prima al zou een recht stuur verbetering brengen maar aan 1 van de balken hier hangt nog een mooie rode Renthal dus wie weet monteren we die. Het blok draait zeker heel soepel en pakt direkt op vanaf de lage toeren, koppel is er zat en zelfs meer dan ik verwachte, een wheelie is dus niet uitgesloten. Qwa techniek lijkt het blok redelijk simpel, zie er wat lomp uit net als de rest van de motor, evengoed is er leuk aan te sleutelen maar als ik zo het blokkie voel en hoor dan is er niet meer werk aan dan de kleppen stellen, de koppeling gaat verrassend licht maar pakt heel goed en slipt niet door. De veerring valt niet tegen, achter redelijk stug en dus laat ik de demping en veervoorspanning zo staan, voor voelt deze wat slapper aan en ik had wat deining op Veere maar aan de voorkant kun je niet instellen dus doen we het ermee, of ik moet de WP uit de KTM slopen Het frame voelt stevig en geeft geen krimp, ik heb hem toch wel redelijk uitgeprobeerd De achterrem is prima, de voorrem remt redelijk goed maar kan nog wat verbeteren, voelt wat sponzig aan, de remolie is helder de plunjer werkt naar behoren dus zal de remslang tot aan de ijzeren remleiding wel wat uitzetten tijdens het gebruik. Al met al geen verkeerde keuze, de koppeling, nokkenstok met tuimelaars, de bobines en de carbs zijn wel aandachtspunten van de BIG als ik hier en daar verhalen/ervaringen lees maar bij deze werkt het prima
ff voorstellen.....
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
-
het is een lekker ding die big
toevalig vandaag een stahlflex remleiding gemonteerd op de voorem,
als de plunjer de zuiger in de remgreep is zat die van mij redelijk vast, heb lang moeten klooien om deze soepel te krijgen en de rem te onluchten [rubber beschermhoesje kapot] en de oude olie was wat troebel
maar... remt nu een stuk directer,
je voelt de druk een stuk beter toe nemen, moet mischien wel een beetje opletten als het nat is
m'n big is uit '93 denk dat de rubbere rem leiding nooit vervangen is geweest en 13 jaar is mischien wel een beetje lang voor zo'n leiding..
is een aanrader zo'n stahlflex leiding,
heb hem ook voor achter, ga ik binnen kort vervangen.. gevonden op ebay, setje E65, zie ze wel vaker.
heb m'n big nu 15 maanden en 22.000 km heb de kleppen elke 6000km gecontroleerd maar niet bij hoeven te stellen,
wel de balansasketting
zie http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=6513, deze laatste keer zo gespanen en dat scheelde wel in herrie en koppel, rij ook op half synth.
hou hem heel zappa
toevalig vandaag een stahlflex remleiding gemonteerd op de voorem,
als de plunjer de zuiger in de remgreep is zat die van mij redelijk vast, heb lang moeten klooien om deze soepel te krijgen en de rem te onluchten [rubber beschermhoesje kapot] en de oude olie was wat troebel
maar... remt nu een stuk directer,
je voelt de druk een stuk beter toe nemen, moet mischien wel een beetje opletten als het nat is
m'n big is uit '93 denk dat de rubbere rem leiding nooit vervangen is geweest en 13 jaar is mischien wel een beetje lang voor zo'n leiding..
is een aanrader zo'n stahlflex leiding,
heb hem ook voor achter, ga ik binnen kort vervangen.. gevonden op ebay, setje E65, zie ze wel vaker.
heb m'n big nu 15 maanden en 22.000 km heb de kleppen elke 6000km gecontroleerd maar niet bij hoeven te stellen,
wel de balansasketting
zie http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=6513, deze laatste keer zo gespanen en dat scheelde wel in herrie en koppel, rij ook op half synth.
hou hem heel zappa
-
Heel houden doen we altijd ons best voor, voorlopig valt het me niet tegen die BIG en zijn we aan het denken om het een en ander te verbouwen, iets als deze lijkt wel heel tof
http://www.hessler-motorsport.de/images ... fault.html
http://www.hessler-motorsport.de/images ... fault.html
BIG88 schreef:het eerste wat er bij mij altijd af gaat is dat vreselijke stuur
cross stuur er op zit veel beter
Zit daar veel verschil tussen dan???
veni,vidi,vaginalis (ik kwam en zag dat het kut was)
-
ja dat vindt ik dus ook, mijn KTM 640 heeft wat dat betreft een veel beter stuur zeker voor staand rijden, ach binnenkort de renthal er eens op monteren
Dus dan zit je met zo'n cross stuur iets breder met je armen?BIG88 schreef:wat mij betreft zijn de uiteinden van het origineel te veel naar binnen gebogen
veni,vidi,vaginalis (ik kwam en zag dat het kut was)
-
-
welkom terug man.. blij dat je weer rijd