
En de aluminium tank krijgt ook een aanpassing.
Er ziijn er maar een paar van gemaakt overigens. TEC-576 en TEC-400
Moderator: ghulst
close ratio bak heeft te maken dat je de motor in zijn ideale toerengebied kunt houden, door middlel van een vrij korte bak met op elkaar aansluitende versnellingenHuskyGirl schreef:close-ratio betekend letterlijk dat de versnellingen dichter op elkaar zitten (kortere versnellingen).
Dit zorgt ervoor dat je in iedere versnelling de beschikking hebt over het volle vermogen van de motorfiets.
Dit maakt rijden in het mulle zand als een ritje door het park.
En nee, heb standaard maatje 39
nu je dat zo zeg: mijn motor heeft echt een vrouw op gereden ( ze reed bij de knmv trouwens) k heb het al van meerdere mensen gehoord dus zal wel waar wezenFreek schreef:of; altijd een oud vrouwtje meegereden
zou best graag een keertje op zon dikke 4-takt willen rijden maar voorlopig komt daar zowizo niks van, en voordat ik dat zowizo zou willen moet het rijden op mijn 125je eerst goedgaan (geen zin om met iemand anders motor onderuit te gaan)TEC-576 schreef:Hoi Rudy,
De 500 of superklasse is niet zo spannend als je misschien denkt.
Wij (de superklasse rijders) weten niet beter.
Een 500 of hoger moet je met een ander gevoel rijden.
De motor het werk laten doen en zelf soepel meegaan, niet als een gek lopen rukken trekken aan de motor (zoals bij de 125 en 250).
Daarnaast is het ook goedkoper.
De slijtage is minder (in het blok) en je krijgt misschien iets meer spieren.
Neem de moeite eens om op zo'n fiets te rijden (in het zand, niet op de weg) en het zal je zeker bevallen.
De Husky's zijn nauurlijk het summum maar ook andere (vreemde) merken hebben best grappige fietsen in die klasse.
Als je echt serieus bent mag je best eens op mijn TEC 576 rijden.
Standaard bestaat de TE-570 of de TC-570 respectievelijk enduro en cross.
Ik heb zelf de fabrieksuitvoering die is geschikt voor beide.