Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

zappa.suzuki schreef: welke lampen zijn dat?

En heb je de regelaar al geprobeerd die ik je mee gegeven heb?
Jouw spanningsregelaar nog niet geprobeerd, kreeg de bouten niet los (staan nu in de kruipolie). Wel de stekkerverbinding schoongemaakt, was heel erg vervuild! Merkte dat starten met de lampen geen goed idee was, dus start nu bewust zonder licht en rij alleen met de koplampen (2x 55/60W) aan als dat nodig is. Een dubbele koplamp staat wel leuk, maar de dynamo levert maximaal maar 200W @5000rpm, dus snap nou wel waarom de startmotor soms weinig zin heeft. Rij nu alleen met dagrijverlichting, ga de koplampen afzonderlijk schakelen net als de twee extra (zuinige) lampies.
$_12lamppie.jpg
$_12lamppie.jpg (26.65 KiB) 1692 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Mooi dat je lage stepjes erop zitten, wat betreft dat trillen...................... daar wen je erg snel aan.

SPGD / Leo hebben ze tijdens de Lap vakantie ook geprobeerd en waren er tevreden over, als er iemand de tekeningen wil hebben, geef maar een gil. Kan ze ook op bestelling maken.

Gr

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

De dagrijverlichting verplaatst. Zat op een aluminum strip gemonteerd, tussen de tank(zij)kappen en elke keer stoeien om deze los te halen. De hele handel nu op de crashbars, en een stuk verder uit elkaar en hopelijk nog beter zichtbaar gemonteerd. En een stekkertje van de gewone verlichting nageknepen, had af en toe last van een slecht contact. De extra LED "koplampen" geprobeerd te monteren, maar past niet bovenop de crashbars, en ga nu iets bedenken om deze fatsoenlijk naast de gewone koplampen te monteren. Zit te denken aan een subframe dat gemonteerd wordt op de bevestiging van de snavel (bij gebrek aan laskunsten zal dat wel een 10-jaren project worden). Oh ja, ook nog ff heel snel een db-killer geprobeerd in de ProDuro. Geen gehoor, net een fluitketel. Maar ja, handig om bij je te hebben voor het geval Duitsland onder de wielen terechtkomt.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ouwe Reus schreef: extra lampen op valbeugel en een fluisterstille uitlaat
Je begint al aardig richting de buren te neigen........

Afbeelding

Kom er gewoon voor uit dat het toch de fiets is die je het liefst wilt rijden , maakt het leven zoveel makkelijker
:mrgreen:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Leo schreef:
Ouwe Reus schreef: extra lampen op valbeugel en een fluisterstille uitlaat
Je begint al aardig richting de buren te neigen........

Afbeelding

Kom er gewoon voor uit dat het toch de fiets is die je het liefst wilt rijden , maakt het leven zoveel makkelijker
:mrgreen:
Alles wat u post in DRBIG club holland forum wordt volledig VeRdRaAid en zal als bewijs tegen u gebruikt worden.

Wees gerust Leo, ik zit echt niet in de ontkenningsfase hoor, maar mijn hartje gaat niet sneller kloppen van een Beemer.

Kweet inmiddels wel dat áls er ooit een opvolger zou komen, mijn 8elijk lange stelten uiteindelijk mede bepalend zijn. Het eerste wat in mij opkomt en qua zithoogte in de buurt zou komen is een Afbeelding.
Zo gek is die Antrapper nog niet :toost:.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ouwe Reus schreef: Zo gek is die Antrapper nog niet :toost:
Das toch die man die :shock: in een caravan :shock: door de franse alpen trekt op dit moment ?
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Bijna, woensdag pas,
eerst morgen van zutphen tot kampen over de dijk vegen op mijn Triumpff :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

de antrapper schreef:Bijna, woensdag pas,
Schiet toch eens op man.
:wink:
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Moet nog ff wat nachtdienstjes wegwerken :roll:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Ouwe Reus schreef: Kweet inmiddels wel dat áls er ooit een opvolger zou komen, mijn 8elijk lange stelten uiteindelijk mede bepalend zijn. Het eerste wat in mij opkomt en qua zithoogte in de buurt zou komen is een Afbeelding.
Zo gek is die Antrapper nog niet :toost:.
:verliefd:
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Tja, wat moet ik er nog aan toevoegen.......
Afbeelding

Afbeelding
...spannend dagje vandaag in ieder geval :wink:.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ouwe Reus schreef:Tja, wat moet ik er nog aan toevoegen.......
Blijft altijd een k.. werkje hè dat kleppen stellen.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Petje af om voor het eerst zelf een blok te wisselen. Ben benieuwd of je HRT nok je bevalt.

Suc6

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Leo schreef:
Ouwe Reus schreef:Tja, wat moet ik er nog aan toevoegen.......
Blijft altijd een k.. werkje hè dat kleppen stellen.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

was ie dat aan t doen?
dacht gewoon eens een beetje de motor schoonmaken... doe ik elke week zo..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Jammer genoeg helemaal niets. Ik ging vol plannen naar de sleutelruimte, want ik wilde mij start afstellen en ik wilde mijn motor laten afslaan en dan de bobines doormeten. Maar mijn laptop wilde geen verbinding maken met de ecu en toen ik bezig was met proberen de big warm te laten lopen kwam ik er achter dat de batterijen van de multimeter leeg waren...
Dus het enige wat ik vandaag gedaan heb is mijn uitlaat vast draaien...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Keb vandaag de BIG op de aanhanger geduwd en 10km verder er weer afgeladen koffie gedronken alle nogablokken opgevreten en in de skuur op een kruk gezeten stuur vastgehouden overdruk ventiel een paar keer zijn werk laten doen deur open gezet voor frisse lucht slappe klets verkocht hond geklierd 3 streepjes met een merkstift gezet vingers in mijn oren geduwd bij het slijpen en toen was mijn uitlaat voorbocht aan de demper gekoppeld.
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Mocht je niet zelf slijpen? :mrgreen:

:toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Vandaag eens geprobeerd wat de nieuwe Laser doet als ik hem op de oude Laser verbindingsbuis vast maak. Gaat netjes passen maar oei oei lijkt wel meer geluid als de oude(illegale) Laser zonder E-keur. Stationair lekker vet geluid maar bij gas geven............ Die e4 keur is duidelijk voor een 250cc all road met niet al te grote longen. Wordt dus alsnog een db killer knutselen want dit is een beetje te veel van het goede, vette klappen, dat wel maar iets te vet voor fatsoenlijk en-of Duitsland
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Leo schreef:Keb vandaag de BIG op de aanhanger geduwd en 10km verder er weer afgeladen koffie gedronken alle nogablokken opgevreten en in de skuur op een kruk gezeten stuur vastgehouden overdruk ventiel een paar keer zijn werk laten doen deur open gezet voor frisse lucht slappe klets verkocht hond geklierd 3 streepjes met een merkstift gezet vingers in mijn oren geduwd bij het slijpen en toen was mijn uitlaat voorbocht aan de demper gekoppeld.

Ik heb beeld :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef: Die e4 keur is duidelijk voor een 250cc all road met niet al te grote longen.
Dan ben ik al een stuk minder nieuwsgierig naar het eerste geluid van de vlaflip :(
IMGP7343.JPG
Kan ik me inschrijven op jouw DBkillerproject ?
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

word gefrustreerd van de KTM,

Vorige week maandag mn roadbook setup er op gezet om volgende week de hip rit te controleren [ staat geheel los van de bedrading behalve de stroom die direct van de accu komt]

Wil een test rit maken maar start niet, gaat prima rond maar geen broemmmm.

dus rest van de dag;
-gekeken of er benzine in de carb komt.. ja
-of er een vonk is.. ja maar lijkt zwak
-andere bougie dop.. blijft naar mijn idee wat zwak springt wel een centimeter als je hem niet direct aard
-carb uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.. bougie word idd wat nat
-stekkers na gelopen en in gespoten met contact-spray
-proberen te starten met wat remreiniger.. gaat mooi rond en af en toe een plof
-aarding CDI en bobine los gehaald en met kopervet vast gezet.. heeft al een extra aarding sub-frame en frame

heb hem een paar weken terug rijdend weg gezet enige wat overblijft is een zwake vonk maar geen idee hoe vel hij moet zijn?

vandaag:

Snap er niks van, andere bobine, bougie en kap.. start niet
Afstand pick-up op spoel na gelopen en iets korter gezet.. start niet
carb weer uit elkaar en vlotter nivo gecontroleerd, was prima.. start niet
Vonk is goed, springt rustig een centimeter
bougie is niet nat na een startpoging dus verzuipt niet
zware accu van de DR 800 er op.. start niet

Klepspeling is ok, kleppen gaan goed op en neer
geen zuiger/cilinder schade te zien door bougie gat
andere benzine geprobeerd

Iemand nog een idee?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Luchtfilter verstopt, uitlaat dicht?

Suc6 Zap!
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Ruik je benzine in de uilaat na een paar keer starten?
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Schoon luchtfilter geplaatst en carb er uit gehad, lucht inlaat traject zeker vrij.. uitlaat puft er rustig op los..

Zou je benzine moeten ruiken? rook deze 2 dagen een heleboel benzine maar dat was van verspilde benzine door het cheken of de carb door liep en demontage vand carb en het vullen van een crosstank.

Snap er echt niks van, rijdend weg gezet en er is een vonk, ook met een bougie in de cilinder en 1 in de dop en springt rustig een cm.

als ie vonkt in het ritme van het starten doet de CDI het toch?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie