Jouw spanningsregelaar nog niet geprobeerd, kreeg de bouten niet los (staan nu in de kruipolie). Wel de stekkerverbinding schoongemaakt, was heel erg vervuild! Merkte dat starten met de lampen geen goed idee was, dus start nu bewust zonder licht en rij alleen met de koplampen (2x 55/60W) aan als dat nodig is. Een dubbele koplamp staat wel leuk, maar de dynamo levert maximaal maar 200W @5000rpm, dus snap nou wel waarom de startmotor soms weinig zin heeft. Rij nu alleen met dagrijverlichting, ga de koplampen afzonderlijk schakelen net als de twee extra (zuinige) lampies.zappa.suzuki schreef: welke lampen zijn dat?
En heb je de regelaar al geprobeerd die ik je mee gegeven heb?
Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Mooi dat je lage stepjes erop zitten, wat betreft dat trillen...................... daar wen je erg snel aan.
SPGD / Leo hebben ze tijdens de Lap vakantie ook geprobeerd en waren er tevreden over, als er iemand de tekeningen wil hebben, geef maar een gil. Kan ze ook op bestelling maken.
Gr
R
SPGD / Leo hebben ze tijdens de Lap vakantie ook geprobeerd en waren er tevreden over, als er iemand de tekeningen wil hebben, geef maar een gil. Kan ze ook op bestelling maken.
Gr
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
De dagrijverlichting verplaatst. Zat op een aluminum strip gemonteerd, tussen de tank(zij)kappen en elke keer stoeien om deze los te halen. De hele handel nu op de crashbars, en een stuk verder uit elkaar en hopelijk nog beter zichtbaar gemonteerd. En een stekkertje van de gewone verlichting nageknepen, had af en toe last van een slecht contact. De extra LED "koplampen" geprobeerd te monteren, maar past niet bovenop de crashbars, en ga nu iets bedenken om deze fatsoenlijk naast de gewone koplampen te monteren. Zit te denken aan een subframe dat gemonteerd wordt op de bevestiging van de snavel (bij gebrek aan laskunsten zal dat wel een 10-jaren project worden). Oh ja, ook nog ff heel snel een db-killer geprobeerd in de ProDuro. Geen gehoor, net een fluitketel. Maar ja, handig om bij je te hebben voor het geval Duitsland onder de wielen terechtkomt.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Je begint al aardig richting de buren te neigen........Ouwe Reus schreef: extra lampen op valbeugel en een fluisterstille uitlaat
Kom er gewoon voor uit dat het toch de fiets is die je het liefst wilt rijden , maakt het leven zoveel makkelijker
Alles wat u post in DRBIG club holland forum wordt volledig VeRdRaAid en zal als bewijs tegen u gebruikt worden.Leo schreef:Je begint al aardig richting de buren te neigen........Ouwe Reus schreef: extra lampen op valbeugel en een fluisterstille uitlaat
Kom er gewoon voor uit dat het toch de fiets is die je het liefst wilt rijden , maakt het leven zoveel makkelijker
Wees gerust Leo, ik zit echt niet in de ontkenningsfase hoor, maar mijn hartje gaat niet sneller kloppen van een Beemer.
Kweet inmiddels wel dat áls er ooit een opvolger zou komen, mijn 8elijk lange stelten uiteindelijk mede bepalend zijn. Het eerste wat in mij opkomt en qua zithoogte in de buurt zou komen is een .
Zo gek is die Antrapper nog niet .
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Bijna, woensdag pas,
eerst morgen van zutphen tot kampen over de dijk vegen op mijn Triumpff
eerst morgen van zutphen tot kampen over de dijk vegen op mijn Triumpff
Big Bigger Tiger en weer Big
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Moet nog ff wat nachtdienstjes wegwerken
Big Bigger Tiger en weer Big
Ouwe Reus schreef: Kweet inmiddels wel dat áls er ooit een opvolger zou komen, mijn 8elijk lange stelten uiteindelijk mede bepalend zijn. Het eerste wat in mij opkomt en qua zithoogte in de buurt zou komen is een .
Zo gek is die Antrapper nog niet .
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
was ie dat aan t doen?
dacht gewoon eens een beetje de motor schoonmaken... doe ik elke week zo..
dacht gewoon eens een beetje de motor schoonmaken... doe ik elke week zo..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Jammer genoeg helemaal niets. Ik ging vol plannen naar de sleutelruimte, want ik wilde mij start afstellen en ik wilde mijn motor laten afslaan en dan de bobines doormeten. Maar mijn laptop wilde geen verbinding maken met de ecu en toen ik bezig was met proberen de big warm te laten lopen kwam ik er achter dat de batterijen van de multimeter leeg waren...
Dus het enige wat ik vandaag gedaan heb is mijn uitlaat vast draaien...
Dus het enige wat ik vandaag gedaan heb is mijn uitlaat vast draaien...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Keb vandaag de BIG op de aanhanger geduwd en 10km verder er weer afgeladen koffie gedronken alle nogablokken opgevreten en in de skuur op een kruk gezeten stuur vastgehouden overdruk ventiel een paar keer zijn werk laten doen deur open gezet voor frisse lucht slappe klets verkocht hond geklierd 3 streepjes met een merkstift gezet vingers in mijn oren geduwd bij het slijpen en toen was mijn uitlaat voorbocht aan de demper gekoppeld.
Vandaag eens geprobeerd wat de nieuwe Laser doet als ik hem op de oude Laser verbindingsbuis vast maak. Gaat netjes passen maar oei oei lijkt wel meer geluid als de oude(illegale) Laser zonder E-keur. Stationair lekker vet geluid maar bij gas geven............ Die e4 keur is duidelijk voor een 250cc all road met niet al te grote longen. Wordt dus alsnog een db killer knutselen want dit is een beetje te veel van het goede, vette klappen, dat wel maar iets te vet voor fatsoenlijk en-of Duitsland
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Leo schreef:Keb vandaag de BIG op de aanhanger geduwd en 10km verder er weer afgeladen koffie gedronken alle nogablokken opgevreten en in de skuur op een kruk gezeten stuur vastgehouden overdruk ventiel een paar keer zijn werk laten doen deur open gezet voor frisse lucht slappe klets verkocht hond geklierd 3 streepjes met een merkstift gezet vingers in mijn oren geduwd bij het slijpen en toen was mijn uitlaat voorbocht aan de demper gekoppeld.
Ik heb beeld
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
word gefrustreerd van de KTM,
Vorige week maandag mn roadbook setup er op gezet om volgende week de hip rit te controleren [ staat geheel los van de bedrading behalve de stroom die direct van de accu komt]
Wil een test rit maken maar start niet, gaat prima rond maar geen broemmmm.
dus rest van de dag;
-gekeken of er benzine in de carb komt.. ja
-of er een vonk is.. ja maar lijkt zwak
-andere bougie dop.. blijft naar mijn idee wat zwak springt wel een centimeter als je hem niet direct aard
-carb uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.. bougie word idd wat nat
-stekkers na gelopen en in gespoten met contact-spray
-proberen te starten met wat remreiniger.. gaat mooi rond en af en toe een plof
-aarding CDI en bobine los gehaald en met kopervet vast gezet.. heeft al een extra aarding sub-frame en frame
heb hem een paar weken terug rijdend weg gezet enige wat overblijft is een zwake vonk maar geen idee hoe vel hij moet zijn?
vandaag:
Snap er niks van, andere bobine, bougie en kap.. start niet
Afstand pick-up op spoel na gelopen en iets korter gezet.. start niet
carb weer uit elkaar en vlotter nivo gecontroleerd, was prima.. start niet
Vonk is goed, springt rustig een centimeter
bougie is niet nat na een startpoging dus verzuipt niet
zware accu van de DR 800 er op.. start niet
Klepspeling is ok, kleppen gaan goed op en neer
geen zuiger/cilinder schade te zien door bougie gat
andere benzine geprobeerd
Iemand nog een idee?
Vorige week maandag mn roadbook setup er op gezet om volgende week de hip rit te controleren [ staat geheel los van de bedrading behalve de stroom die direct van de accu komt]
Wil een test rit maken maar start niet, gaat prima rond maar geen broemmmm.
dus rest van de dag;
-gekeken of er benzine in de carb komt.. ja
-of er een vonk is.. ja maar lijkt zwak
-andere bougie dop.. blijft naar mijn idee wat zwak springt wel een centimeter als je hem niet direct aard
-carb uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.. bougie word idd wat nat
-stekkers na gelopen en in gespoten met contact-spray
-proberen te starten met wat remreiniger.. gaat mooi rond en af en toe een plof
-aarding CDI en bobine los gehaald en met kopervet vast gezet.. heeft al een extra aarding sub-frame en frame
heb hem een paar weken terug rijdend weg gezet enige wat overblijft is een zwake vonk maar geen idee hoe vel hij moet zijn?
vandaag:
Snap er niks van, andere bobine, bougie en kap.. start niet
Afstand pick-up op spoel na gelopen en iets korter gezet.. start niet
carb weer uit elkaar en vlotter nivo gecontroleerd, was prima.. start niet
Vonk is goed, springt rustig een centimeter
bougie is niet nat na een startpoging dus verzuipt niet
zware accu van de DR 800 er op.. start niet
Klepspeling is ok, kleppen gaan goed op en neer
geen zuiger/cilinder schade te zien door bougie gat
andere benzine geprobeerd
Iemand nog een idee?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ruik je benzine in de uilaat na een paar keer starten?
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Schoon luchtfilter geplaatst en carb er uit gehad, lucht inlaat traject zeker vrij.. uitlaat puft er rustig op los..
Zou je benzine moeten ruiken? rook deze 2 dagen een heleboel benzine maar dat was van verspilde benzine door het cheken of de carb door liep en demontage vand carb en het vullen van een crosstank.
Snap er echt niks van, rijdend weg gezet en er is een vonk, ook met een bougie in de cilinder en 1 in de dop en springt rustig een cm.
als ie vonkt in het ritme van het starten doet de CDI het toch?
Zou je benzine moeten ruiken? rook deze 2 dagen een heleboel benzine maar dat was van verspilde benzine door het cheken of de carb door liep en demontage vand carb en het vullen van een crosstank.
Snap er echt niks van, rijdend weg gezet en er is een vonk, ook met een bougie in de cilinder en 1 in de dop en springt rustig een cm.
als ie vonkt in het ritme van het starten doet de CDI het toch?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997