BIG project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
frankn schreef: Maar wat heb je voor zadel?
Ik begin met het standaardzadel zodat ik kan rijden maar ik heb een modificatie in mijn hoofd die ik nu eens door een deskundige laat uitvoeren.
De basis van mijn project is een enduro en ik wil mijn zadel op den duur wel meer laten gelijken op dit:
Mooi, begint nu eindelijk weer op een BIG te lijken .
Afgezien van de USD-voorvork is 'ie nog standaard (zo te zien, maar ben ook geen 18 meer).
Mogen wij wat spannends verwachten qua tupperware en uitlaatdemper?
Afgezien van de USD-voorvork is 'ie nog standaard (zo te zien, maar ben ook geen 18 meer).
Mogen wij wat spannends verwachten qua tupperware en uitlaatdemper?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Zeg Leo, bende gij nou al wir ut ouw sleutelhok, zo wor t nie wha mee oau jonghe..............
Wel un verrekt skon stuur is die van ouwe step
*( en woar blijve de foto's van dieje bakkert uit uje )
Wel un verrekt skon stuur is die van ouwe step
*( en woar blijve de foto's van dieje bakkert uit uje )
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Klopt. Alle wilde plannen zijn er nog maar even in de kast gelegd want ik wil zsm weer het zand in.Ouwe Reus schreef: Afgezien van de USD-voorvork is 'ie nog standaard ?
Als i dan eenmaal rijdt gaat er stukje bij beetje dingen veranderen.
Ik heb van Noppy een berg RMZ plastic gekregen waar ik het mee ga proberen te maken en ik zit te denken aan een endurodemper @JB ik doe maar een uurtje per avond. Dan blijft het nog leuk.Ouwe Reus schreef: Mogen wij wat spannends verwachten qua tupperware en uitlaatdemper?
Die uit Uje is weer met zijn luchtfilter en accu aan het stoeien samen met Dabit dus foto`s verwacht ik de komende tijd niet veel meer van diejun kant.
Stuurke staat veur mergu op de agenda.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Goddomme ben ik trots op je jonge!
Je leert nog wel sleutelen!
Je leert nog wel sleutelen!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
voor je t weet zit de vorst in de grondAlle wilde plannen zijn er nog maar even in de kast gelegd want ik wil zsm weer het zand in.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Goed opletten als "de meesters" aan het sleutelen zijn scheelt zo veel hè .zappa.suzuki schreef:Goddomme ben ik trots op je jonge!
Je leert nog wel sleutelen!
Zo komt binnenkort weer het klusje : staalomvlochtte remleidingen plaatsen en nieuwe remvloeistof er doorheen pompen aan de orde
Moet jou toch bekend voor komen
Waar ik zeker de deskundigen er bij roep is als de nieuwe draadboom light version gemaakt gaat worden.
Welke electronica ga je allemaal weggooien dan? Dat je er een nieuwe draadboom voor moet maken...Leo schreef:Goed opletten als "de meesters" aan het sleutelen zijn scheelt zo veel hè .zappa.suzuki schreef:Goddomme ben ik trots op je jonge!
Je leert nog wel sleutelen!
Zo komt binnenkort weer het klusje : staalomvlochtte remleidingen plaatsen en nieuwe remvloeistof er doorheen pompen aan de orde
Moet jou toch bekend voor komen
Waar ik zeker de deskundigen er bij roep is als de nieuwe draadboom light version gemaakt gaat worden.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
vroeg ik me eigenlijk ook af wat bedrading light nu eigenlijk betekend, volgens mij om straatwaardig te blijven kan je niet echt veel missen, alleen problemen in de toekomst voor zijn denk ik.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
De meeste poep die aan de accubak hangt ga ik aan het balhoofd plaatsen ( ivm toekomstige achterkant modificatie ) zodat de draden korter worden.
Daarna vond ik op de site van Lars een tekening van een "light versie" kabelboom SR43 ab 91 en die heb ik vandaag op A3 gezet en daar gaan we mee spelen.
Daarna vond ik op de site van Lars een tekening van een "light versie" kabelboom SR43 ab 91 en die heb ik vandaag op A3 gezet en daar gaan we mee spelen.
weet je dan ook waar je al die poep moet plaatsen in functie van die kabelboom? want de cdi bij jouw links aan het balhoofd geeft toch een probleem als Lars die kabelboom zo heeft ontworpen/gemaakt dat de cdi rechts naast het balhoofd moet. Heb je bv een foto van hem gekregen?
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
te vroeg geroepen, na pb gezien te hebben lijkt er veel minder aan te zitten, zoals alles voor de tellerunit, ga je er niks aan bouwen van zoiets dan? (vergeet niet dat er bv voor de permanente eisen een snelheidsmeter op moet zitten die verlicht is). Ook de foto is natuurlijk handig om te zien waar de componenten moeten komen of je moet de kabelboom op de motor "bouwen".
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik heb ooit een fietstellertje gezien bij een crosser die naar enduro omgebouwd was ( Jos v Vugt motoren bouw ) en daar zat een plastic beugeltje boven met een ledlampje die de verlichting verzorgde van de fietsteller en die wilde ik erop gaan zetten.futurist schreef: ga je er niks aan bouwen van zoiets dan? (vergeet niet dat er bv voor de permanente eisen een snelheidsmeter op moet zitten die verlicht is).
Ik heb de light versie op A3 als backup geleverd en als ze ( Joe bar en Spgoesdakar ) gaan beginnen hou ik me voornamelijk bezig met koffie / koeken / broodjes frikandel / slappe klets en ik laat me verder geheel verrassenfuturist schreef: Ook de foto is natuurlijk handig om te zien waar de componenten moeten komen of je moet de kabelboom op de motor "bouwen".
fiets tellertje met lampje heb ik ook jaren gebruikt, is overigens alleen met een batterijtje maar voor de wet vodoende en was volgens mij van sigma
futurist
PS je hebt overigens niks aan het lampje want op de motor is het onvoldoende om het tellertje af te lezen.
je kan ook "tellerhuisje" (zoals een conventionele snelheidsmeter vroeger op fietsen) kopen met daarin vier controlelampjes.
futurist
PS je hebt overigens niks aan het lampje want op de motor is het onvoldoende om het tellertje af te lezen.
je kan ook "tellerhuisje" (zoals een conventionele snelheidsmeter vroeger op fietsen) kopen met daarin vier controlelampjes.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aangezien het project ook als woonwerkfiets kan gaan dienen als de GS verkocht is moet ik wel goed verlichting boven de teller hebben dus dan valt mijn plan A af. We gaan eens verder zoeken naar een tellerhuisje zoals je beschrijft.futurist schreef: PS je hebt overigens niks aan het lampje want op de motor is het onvoldoende om het tellertje af te lezen.
je kan ook "tellerhuisje" (zoals een conventionele snelheidsmeter vroeger op fietsen) kopen met daarin vier controlelampjes.
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Dan slingert die vetsmelterij in de peel mar us vast an oja en schultenbrau en bbq, of erwtensoep & roggebrood meh spekLeo schreef: Ik heb de light versie op A3 als backup geleverd en als ze ( Joe bar en Spgoesdakar ) gaan beginnen hou ik me voornamelijk bezig met koffie / koeken / broodjes frikandel / slappe klets en ik laat me verder geheel verrassen
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Wacht even, geef even een seintje als de vetput aan gaat, dan komen we langs voor
OJ
OJ
Vandaag lekker van het zonnetje genoten in de achtertuin en aan mijn tan gewerkt .........dus niet echt veel ondernomen anders dan beetje aanklooien aan het project en ondertussen met mans grootste vriend schultenbrau kletsen.
Echt stuurtje met 5 cm verhogers erop gezet om te kijken of ik dan weg kom met de gaskabels.
Project op niveau gezet om mijn rug te sparen. En alle varianten van de gaskabel looprichting geprobeerd en kijken of i nergens klemt bij het stuurdraaien tot er ineens piepgeluiden uit de carb kwamen als ik aan de gaskabel draaide Stoppen met testen en contact opnemen met de carb deskundige te Uje.
Ben toen maar verder gegaan met de middenbok in de grondlak te zetten
Echt stuurtje met 5 cm verhogers erop gezet om te kijken of ik dan weg kom met de gaskabels.
Project op niveau gezet om mijn rug te sparen. En alle varianten van de gaskabel looprichting geprobeerd en kijken of i nergens klemt bij het stuurdraaien tot er ineens piepgeluiden uit de carb kwamen als ik aan de gaskabel draaide Stoppen met testen en contact opnemen met de carb deskundige te Uje.
Ben toen maar verder gegaan met de middenbok in de grondlak te zetten
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
wat moet je nou met een middenbok, volgens de experts rij je die er zo onderuit
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
loek de kort schreef:wat moet je nou met een middenbok, volgens de experts rij je die er zo onderuit
nn...wat weegt zo'n ding, dit in het kader van jouw beoogde gewichts-reductie?!
Op een van jouw foto's is een transparante slang te zien, bovenop de luchtfilter.....waar dient deze voor ?
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op zo okt 20, 2013 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Daarom komt i er weer onder.loek de kort schreef:wat moet je nou met een middenbok, volgens de experts rij je die er zo onderuit
@ Jonge Reus : dat slangetje is van de filter van het aquarium wat in de luchtfilterbak komt.
Is een op dit moment nog veel te lang slangetje voor de carbontluchting
Jouw Filter, is dat een K&N of heeft het originele BIG ook zo'n metalen ding aan de bovenkant? Want anders heb ik vorig weekend een K&N weggegooid
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Origineel staal met 2 gaten, K&N zwart plastic met 1 groot gat.. zou maar ff je vuilnisbak induiken
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997