blaast dus ipv zuigt.

dus hoeft niet het filter vervuiling vd carbs te voorkomen, wel vervuiling vh milieu
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
dan hoeven er dus ook eigenlijk helemaal geen slangetjes op te zitten maar waarom zitten die er dan toch op ?loek de kort schreef:Allemaal leuk die theorie: maar die tuutjes bovenop doen helemaal niks anders dan zorgen dat de membramen van de gasschuif vrij kunnen bewegen.
Aan elkaar koppelen is slecht omdat de vrijheid van bewegen iets wordt vertraagd.
Er kan in theorie iets stof op het membraam komen te liggen, geeft niks want dat kan nooit nar binnen komen tenzij t membraam scheurt maar dat merk je wel aan t lopen.
Milieu is ook onzin omdat er boven het membraam geen gassen of oliedampen kunnen komen.
.
Welke schuimrubberrand ?loek de kort schreef:Wat wel een serieus probleem is bij deze motoren is het feit dat de schuimrubber afdichting van het luchtfilter brak is
Ik moet binnenkort iedere zondag een 450Husabeer zien bij te houden met dit pakhuis dus alle opties voor meer powerrrrrrrrrrr worden uitvoerig bekeken.joebar2dakar schreef: maar ook meer geluid ...............En ik weet niet of JIJ daar op zit te wachten
Eh Leo last van dementie light?Leo schreef:Welke schuimrubberrand ?loek de kort schreef:Wat wel een serieus probleem is bij deze motoren is het feit dat de schuimrubber afdichting van het luchtfilter brak isHek niet gezien net. Kzal er dus wat kit tegenaan mikken binnenkort.
Btw van mijn endurootjes weet ik dat: meer lucht > meer benzine > opener uitlaatlijn => extra power
Als ik dan naar stap 1 kijk in die rij : de luchtfilter wordt ik er niet echt vrolijk van.
Ding is in mijn ogen behoorlijk geknepen met zijn kleine doorgangen en zijn rubberen buisjes. De serieuze modificatie van het luchtfilter naar crossfilter staat pas veel later op de planning dus ik vroeg me af of er al iemand rondrijdt met een gemodificeerd orgie luchtfilter van een SR43 en wat i dan veranderd heeft aan de bovenkant en daarna aan de sproeierbezetting.
roept u maar
Heb hem net eraf geschroefd om te bewijzen dat................ik idd dat miniscule randje niet had zien zitten.zappa.suzuki schreef: Eh Leo last van dementie light? Luchtfilter heeft een schuimrubber rand, die lekt, laag vet er op smeren.
€ 70 euro excl. 17 euro verzendkosten is stevig . Als de BIG eenmaal rijdt gaan we versneld over naar een crossfilter.zappa.suzuki schreef:En meer lucht krijg je met een K&N luchtfilter, die ook minder stof doorlaat dan origineel
.
Ik hoef bij mijn project niet op orgineel te letten en kan ( laten ) maken wat ik wil.futurist schreef:ik heb al heel wat gegoogled naar filters maar er wordt niet veel aangeboden, dan wordt het knutselen en dat wilde ik eigenlijk niet doen met mijn nieuwe bigje, beetje nieuw en origineel laten.
futurist
Volgens mij ga je in z'n achteruit....we houden het gas erop
Die mailtjes heb ik idd al een partij binnen nav deze advertentieloek de kort schreef: Volgens mij ga je in z'n achteruit....
THX. Warm water verkies ik dan toch boven een verfstripper.dhc6 schreef:Gewoon het rubber een tijdje in warm water leggen, dan krijg je ze er makkelijk op, beetje glij t'een of 't ander in het inlaatrubber helpt ook..
Gaat helaas niet meer, is aan de rubbers vastgekit.dhc6 schreef:Maar die inlaatkast zou ik er zo snel mogelijk af smijten, wat een gepiel...
Vertel eens. De goedkoopste die wij gevonden hebben is die bij Stefan Hessler en die vraagt € 100.dhc6 schreef: Heb hier voor 54 Euro een Li-Ion accuutje gekocht, weegt nog geen 600 gram, kan de accubak ook vervallen (weegt 730 gram) minus 4 kg accu..
We komen de donkere winteravonden wel door zodhc6 schreef: Suc6 , echt goed bezig.
Zo`n Santé heb ik op den duur ook in gedachte maar ik ga eerst voor orgineel om zsm weer het zand in te kunnen. Als i dan eenmaal goed rijdt wordt het een on going project.dhc6 schreef:Zelfbouw filter, met aluminium airbox. Ben niet helemaal tevreden over het filter want denk dat ie erg fijn stof niet goed tegenhoud en weegt 250 gram. Ouwe Reus heeft een mooie K&N gevonden en is bezig die aan te passen. Als dat lukt wil ik die ook proberen.
Santé