Balansas ketting vervangen.

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

De nokkenas en lagers voor het "zwaard" van de achterschok en de limapakking liggen klaar , als ik die ga ophalen moet ik nog een balansasketten bestellen , zal ook een paar dagen duren, dan met mijn laatste centjes zal ik dan wat benzine in de auto kunnen gooien en richting utrecht kunnen komen .

Welke dag komt het beste uit Zappa, ik regel denk ik een aanhanger om de big in zijn geheel mee te nemen , kan men met een ritje horen welke rammel er nou naast die van onder de kleppendeksel ik bedoel, .

Stationair rammelt er namelijk niks , vooral met terugschakelen hoor ik het en het komt van links :mrgreen:

Ooff ik kom met een blok , of ik ga op de Big. wit no nie :roll:
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heb het liefst de hele motor en pik maar een dag vanaf de 10e door de weeks.

Heb diegene al ge PB die mn rotor trekker heeft maar nog geen reactie terug, zal m nog s PBen..

Weet je wat ik wel vervelend vind, je blok is gereviseerd door andere maar is niet goed, normaal garantie maar dan ben je hem weer lang kwijt :roll:

Je beschrijft de klachten ook niet echt best, je beschrijft nu pas je rammel duidelijk, versleten balansasketting hoor je stationaire het meest, als jij hem hoort bij terug schakelen ben ik bang dat het niet de ketting is..
En mischien valt het mee en is het een kettinggeleiderwiel van de ketting maar bij pech een lager in het blok :shock:

Vind het erg rot wat er nu aan de hand is en help je maar als het het blok is is er wat mis gegaan in DE
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3442
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

ja Zap dat is idd kl*te als je helemaal niet weet wat je moet verwachtten.................
zo'n rollrtje van de ketting is wel goed bedacht overigens, stukkie rijden is 9 van de 10 keer direct de diagnose toch....
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Als het een lager in het blok is krijgen ze hem terug ja. die ketting roller , ik had al eerder die tip gekregen dat dat het kon zijn, ik moet hem op een bok zetten en het achterwiel laten draaien met terugschakelen om dat uit te sluiten of onderkennen .
Ik had al andere rollers voor in de plaats maar dat zegt niks , die kunnen ook lawaai maken natuurlijk.

Ik dacht aan vrijdag de 13de , mooie datum :) ik zal een aanhangert voor die datum regelen.
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

De 13e is prima, zie je dan.

En je kan ook gewoon kijken of je rollers er nog zitten om te beginnen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ok dan pm ik je nog wat betreft tijd.

De rollers zitten er op, ook heb ik ze al vervangen voor andere tweedehands schoongemaakt en ingevet.
Als de ketting te strak staat of te los zou dat misschien ook een ding zijn die de rollers meer lawaai laten maken ?, probeer ik dat ook wel .
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ketting minimaal 4cm omhoog en omlaag als ie op de zijstandaard staat.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Dan staat hij iets te strak :mrgreen: ik dacht 2 cm :oops:

Zo nu 5 cm omhoog en naar beneden, 4 lukt niet maar is dan denk ik beter dan te strak.
Laatst gewijzigd door kantelaar op do nov 28, 2013 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

In totaal dus 4cm speling voor de duidelijkheid
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

ik snap het maar het afstellen is beperkt , 1 kartel van de halve maantjes van de achterbrug terug gezet en nu is ie iets te los . 1 kartel verder en hij is te strak. :roll:
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Beter te los dan te strak :wink:

tenzij je met vorst bevroren sporen gaat rijden, dan beter iets te strak :roll:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

:lol:
Assumption is the mother of all fuck ups
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

heb het liever te strak :D te los komt vanzelf :twisted:
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Te strak is toch slecht voor de tandwiel as , kan toch zijn dat het gaat lekken en dan moet het blok gesplitst worden om er bij te kunnen ?
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Denk dat Loek het nu ff ergens anders over heeft :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Oh, tjongejonge zo bezig met kettingkjes dat ik het niet eens door heb :lol:
Zandprutser 1e klas.
Plaats reactie