Als upperclass pedopauze wilde moet ik toch ff reageren.
Ben blij dat er zoveel upperclas pedopauze wilden zijn zodat een merk met het geld wat ze daaraan verdien dingen proberen te ontwerpen waar misschien inde toekomst de niet upperclaspedopauze wilden van kunnen genieten.
Denk dan nog eens goed na...... een moderne 4t enduro kost rond de 9500
(ongeacht welk merk) das erg veel geld om in de nederlandsche blub te rijden, een slijtage slag, wat kost dat aan onderhoud om een jaar enduro/offroad te rijden. Dat is eigen erg decadent.
Maar even terug op dit onderwerp.
De 450x is met name ontworpen voor de amerikaanse markt crosscountry, lange afstanden met meestal droog weer. In nederland is het meestal vies en blub en dan is die tankdop idd niet de handigste plek.
Laten we het eerst in het echt zien.
30 kw op papier en 38 kw met racemapping.
Met de akra en race mapping zal ie niet meer euro 3 zijn neem ik aan want de kat zat in de uitlaat. Dat is jammer/raar want ze beweren 50pk uit het blok met euro 3 norm te leveren? Had gehoopt dat het 50 pk met orgineel zou zijn en met akra en andere mapping agresivere gasrespons.
Aan de andere kant als ik een ktm exc koop dan staat ie op papier op hoeveel kw? IK schrok laatst bij het kijken van een exc hoe beperkt de gashendel was en welke restrictie eruit moeten en andere sproeiers om normaal vermogen te krijgen.
Wat is trouwens normaal voor een 450cc 4t om aan vermogen te hebben? Niet dat dat nou erg belangrijk is want het is de manier hoe dat vermogen eruit komt dat naar mijn mening belangrijk is.
Vindt het altijd wel jammer dat merken gezever. Laat een merk zij eigen enduro maken , als het wat is dan wordt het een succes is het niks dan wordt het niks zo simpel is het. Valt me altijd op dat op internet forums dat aanwezig is. Als je mensen in het echt ziet dan hoor je nooit iemand over het merk, dan wordt er lekker gereden.
Dat ze het blok ergens in taiwan of china laten maken.....Denk dat er meer merken zijn die hun blokken ergens anders laten maken dan het land van oorsprong

.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar de bmw 450. Hoop dan ook dat Jo een proefrit kan maken en zijn ervaringen kan vertellen(of een ander onafhankelijk persoon, want van sommige motorbladen denk ik wel eens...........). Want nu zitten we alleen te vissen over hoe dit of hoe dat.
http://www.racerpress.com/newsmanager/t ... ?a=212&z=5
een interview, maar ook niet geheel onafhankelijk deze man werkt voor bmw racing (maar heeft wel 20 jaar bij honda gewerkt)
PS: ik denk dat bmw heel erg hard zijn best doet om een goede motor neer te zetten want de rest van de offroad wereld denkt allemaal het zelfde als de meeste hier, dus als het een slechte brommer is dat is het in een keer afgelopen voor bmw, dan worden ze natuurlijk aan alle kanten uitgelachen. Dus ze hebben
1 kans en die moeten ze dus niet verpesten. (om een echte enduro te maken, de ander öff the road motoren zoals de hp2 en 650xch zijn toch voor andere doeleinde gemaakt dan een 450 cc enduro, en de GS 1150 etc zijn natuurlijk geen enduro hoe graag bmw dat imago ook wil geven aan deze motoren, het zijn reis motoren die ook een stukje van de weg af kunnen en over wel doorheen komen maar dan niet op de manier zoals de mensen op dit forum het willen.)
Denk dat ze daarom ook zoveel bekende en beroemde namen hebben ingehuurt als test rijder en ook zijn begonnen met wedstrijden om hun motor te testen en afwerken.