folie schreef:
Aan het veldwerk van WP hebben we het derde lager in de eerste plaats te danken. Oorspronkelijk is de vork met 2 lagers ontworpen. In 2003 en 2004 zitten er plots 3 in, in 2005 is dat derde lager weer verdwenen.
Leek een goed idee, geprobeerd, viel tegen, weg ermee. Moet kunnen.
3 bussen is niet principieel verkeerd, maar bij de WP geeft het problemen vanwege de verschillende buigstijfheid tussen binnen- en buitenpoot.
Ik denk dat ze dachten, omdat ohlins het gebruikt en die vorken zijn goed, waarom doen wij het ook niet. Is dus eigenlijk meer een sales praatje geworden als dat ze het werkelijk hebben getest imo.
Ik moet altijd lachen om die specificatie praatjes van de jappanners. Elk jaar hebben ze wel een as of een boutje(meestal de voorwielas of iets dergelijks) ietsje groter gemaakt zodat de specificatielijst indruk kan maken op de potentiele kopers.
Ik heb trouwens zojuist even test gereden met die mix van dunne vorkolie, en hij is zeer duidelijk soepeler geworden in zijn geheel. Een stuk kapot gereden talud(langs de snelweg) gaf bij de oude situatie altijd schokken door aan de polsen, maar met verbazing reed ik hier bijna neutraal overheen.
Een snel stuk met speedhobbels daarin, gaf echter bij accelaratie wat stuurslaan te zien/voelen, maar doordat ik geen schroevedraaier bij me had, kon ik dat niet via de klikkers proberen uit vlakken.
Al met al, verbazing en voldoening.
Met hard remmen echter wel duiken, meer dan anders, maar zoals ik al zei, ik moet nog met de klikkers stoeien.
Ik durf echter al wel te stellen: ga je naar harde ondergrond toe, gooi sae 2,5 even tijdelijk in je vork en rij je tochtje. Zandbanen..... sae 7,5 of 10.
Probeer het eens uit, het is een fluitje van een cent werk.
ps folie, dit geldt natuurlijk voor de niet sleutelaars