Hornet,
Hoe zit dat dan in België met een leuk georganiseerd enduroritje?
Wij hebben het roadbook wel eens verkeerd geïnterpreteerd (wie niet) en kwamen op hele leuke klimmetjes terecht, alwaar de plaatselijke bevoling erg ruw in de mond werd.
Klopt ook wel, we waren ondanks een georganiseerde rit goed fout gereden.
Kan je dan alsnog je motor kwijt raken, ook al heeft de organisator ontheffingen e.d. pico bello in orde?
En zijn er manieren om je motor sneller terug te krijgen dan twee jaar en 1.600 Euro boete?
Noppy
Politiecontrole in Oirschot?
Moderator: ghulst
moest ik zo een lint zien, ff koppeling knijpen en wat gas bij op het achterwiel, is kijken of ze men motor ook kunnen tegenhouden.
en in belgie durven de boeren zondagsmorgen gewoon een ijzerdraad van 6mm over de weg spannen.
en groep endurositen die ik ken hebben 2 dingen mee, een tang voor ijzerdraad te knippen en een buizensnijder voor onaangevraagde borden. graag zou ik er wel niet mee gepakt worden.
greetz
en in belgie durven de boeren zondagsmorgen gewoon een ijzerdraad van 6mm over de weg spannen.
en groep endurositen die ik ken hebben 2 dingen mee, een tang voor ijzerdraad te knippen en een buizensnijder voor onaangevraagde borden. graag zou ik er wel niet mee gepakt worden.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Tot op heden heb ik nooit georganiseerde ritten gedaan.... Altijd met vrienden in de buurt gaan rijden....Of het buitenland...Noppy schreef:Hornet,
Hoe zit dat dan in België met een leuk georganiseerd enduroritje?
Wij hebben het roadbook wel eens verkeerd geïnterpreteerd (wie niet) en kwamen op hele leuke klimmetjes terecht, alwaar de plaatselijke bevoling erg ruw in de mond werd.
Klopt ook wel, we waren ondanks een georganiseerde rit goed fout gereden.
Kan je dan alsnog je motor kwijt raken, ook al heeft de organisator ontheffingen e.d. pico bello in orde?
En zijn er manieren om je motor sneller terug te krijgen dan twee jaar en 1.600 Euro boete?
Noppy
Als je motor in orde is kan de politie u alleen een boete geven ....

Ik heb niet zo'n schrik voor de politie, maar meer voor de boswachters of groene kabouters.
Van een vriend hoorde ik dat ze zich gecamoufleerd (zoals in 'Daar komen de schutters') tussen de bosjes hadden verscholen met 15 man en de voorste rijder aanhielden.
Deze werd gedwongen te knielen maar werkte niet mee. Daardoor kon de rest van de groep gelukkig ontsnappen!
Deze rijder is, als ik het goed heb, twee jaar zijn motor kwijt geweest...
...en een heel forse boete!
Noppy
Van een vriend hoorde ik dat ze zich gecamoufleerd (zoals in 'Daar komen de schutters') tussen de bosjes hadden verscholen met 15 man en de voorste rijder aanhielden.
Deze werd gedwongen te knielen maar werkte niet mee. Daardoor kon de rest van de groep gelukkig ontsnappen!
Deze rijder is, als ik het goed heb, twee jaar zijn motor kwijt geweest...
...en een heel forse boete!
Noppy

Even ter verduidelijking Ad, KTM werd niet in beslag genomen maar clublid X had alleen zijn papieren afgegeven en moest te voet naar de eerstvolgende boerderij, waar zijn brommert zou worden opgeladen door de locale genDARMEN.Ad Ketelaars schreef:Bij een clublid (Taludrijders) werd onlangs een KTM in beslag genomen. Ik ga het voorval niet helemaal omschrijven, maar nadat ik hem enkele goede tips gegeven had, heeft hij vorige week twee officiele excuusbrieven van de politie gehad, motor is niet meer verbeurd verklaard en de betreffende "pakkeman" moet binnenkort op gedragscursus![]()
![]()
![]()
Dus je hoeft niet altijd te wannhopen.............Als ze met touw werken, dan hangen daar duidelijke linten aan. Zodat de rijder tijdig kan zien dat hij moet stoppen. Blaren op de handen van een diender worden dus veroorzaakt doordat betreffende rijder probeert alsnog te ontkomen.
Aldaar aangekomen stonden wij hem op te wachten en gaven hem het advies to Fuck the Window (lees : naaideruit

Papieren kon hij een dag later ophalen op het bureau.
De staatsboskabouter (we noemen hem voor het gemak even Paulus) had al meer van die mensonvriendelijke taal uitgeslagen (ook bij hondenuitlatende oude vrouwtjes) met als gevolg dat hij een cursus gedragstherapie aan zijn broek heeft. Uiteindelijke uitslag van de officier van Justitie inzake het vluchtgedrag (onttrekken van het voertuig aan de rechtsgang) volgt nog, mocht dit negatief aflopen dan laat hij het voorkomen met het excuusbriefje van de politie in zijn kontzak.
Moraal van het verhaal : Als ze je niet normaal aanspreken aanklacht indienen dat je jezelf bedreigd voelde !
Zo, de schaft is weer voorbij

Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Tijdens de endurorit Berismenil van 26 juni jl. starte ik als een van de eerste deelnemers. Voor mij waren 2 bekenden al van start gegaan. Op een hoger gelegen plateau kwamen ze me tegemoet gereden met een flink stuk touw in de handen, deze was net na een bocht op nekhoogte over het pad gespannen!!!! Gelukkig konden zij net op tijd met de kop op de tank onder 't touw door, geen letsel of schade dus, oeffffff. De route aanwijzingen (op het plateau) waren verwijderd (rood / wit lint en kalksporen) zodat er een opstopping kwam. We zijn met een paar man elk een richting op gereden (waren vele mogelijkheden) en uiteindelijk had ik de juiste route zodat ik de rest ben gaan waarschuwen. Ondertussen hadden deelnemers de verwijderde linten gevonden, deze waren verstopt in het groen. Een legaal georganiseerde rit (waar ik me op een of andere reden toch relaxter bij voel) en nog kan het je letterlijk de kop kosten, hier wordt je niet vrolijk van. 

Die rit stuiitte op het laatste moment dan ook nog op problemen met de gemeentes Manhay en Houffalize, waardoor de rit ingekort werd van ca. 100 km. naar 65 km.
't Wordt er in de Ardennen ook niet makkelijker op denk ik
't Wordt er in de Ardennen ook niet makkelijker op denk ik

Sjokske wat hedde gij het toch goed met zulke lange pauzes.
Pas maar op dat ze voor jou geen touwke spannen.
Pas maar op dat ze voor jou geen touwke spannen.
Woestijn is fijn !!!
Valt wel mee, schaft begint om 12.30 uur.
Ben dan ook geen eigen baas, zodat pauzes waar ik recht op heb dan ook strikt nageleefd worden
met de diverse bezoeken aan Hét Forum 
Ben dan ook geen eigen baas, zodat pauzes waar ik recht op heb dan ook strikt nageleefd worden