Ok dan,
Ons "team" bestond uit 4 personen. Lucas, Paul, Erik en ik
Allen op een BMW GS (100,1100 *2,1150) waarmee we gelijk het zwaarste team waren (1000kg aan motorfiets)
Lucas heeft foto's op het forum gezet
http://www.noppenforum.messageboard.nl/ ... php?t=1097
en op
http://luckyluke.smugmug.com/gallery/10299/1/335354
Vrijdagavond vast naar Freek gereden,
Na een praatje en biertje m'n slaapzak uitgerold in de blokhut. De rest had een tent meegenomen, zeker bang dat ik snurk...
IIIII, IIIIII, IIIIII ...de wekker...
Het is 4.30 uur en stap m'n slaapzak uit om het langzame proces van wakkerworden op te starten.
Buiten was het al een aardige drukte, in 4 pannen werden er uitsmijters gebakken en de koffie automaat was ook erg populair.
Nog even staan knoeien om tracklogs in een streetpilot te laden, iets wat we niet voor elkaar kregen.
Lullig, want dat was de enige GPS voor het Yami team, Deze hebben toen aangehaakt bij de Transalp rijders.
we moesten om 5.17 starten, maar door het GPS verhaal werd dat 5.30.
Erik navigeerde als eerste, en zetten er een beheerst tempo in om op gang te komen.
Na een 15 Minuten was mens en machine warm gedraaid en het tempo werd opgevoerd naar een stevig gangetje
(voor GS begrippen) dat betekende van 2de versnelling werk voor de lastige stukken (de GS is erg slecht in knippen)
tot over de 100 op de overzichtelijke zandwegen. Op asvalt normale snelheid gereden, kan je even rusten en drinken (iedereen had cammelbag bij zich)
Deze tactiek was al van te voren doorgesproken, stevig doorrijden maar niet racen. Zo loop je weinig risico op schade of valpartij en put je jezelf niet uit.
Na een uurtje of anderhalf kwamen we bij een diepe plas waar iedereen mooi omheen stuurde maar waar Paul natuurlijk weer door moest. (zie foto's) Als laatste rijder had hij natuurlijk de minste tijd om te reageren (tuurlijk Paul...)
Hier maar direct een korte pauze ingelast van een paar minuten. Even een broodje eten, aftappen (je blijft plassen als je aan een cammelbak lurkt) en weer verder. Dit zouden we de hele dag herhalen, korte pauze na een km of 80-100.
Later zou ik de enige val maken die ons team heeft gehad, dit op de voor mijn standaard manier.
Dat wil zeggen, goed door de lastigst passages rijden, maar (door gebrek aan concentratie ?) op het makkelijke stuk langzaam rijdend onderuit gaan. Brommer opgeraapt, graspol tussen de cilinder en valbeugen wegtrokken en rijden weer.
Rond 11.00 hadden we het eerste deel er Opzitten (230Km) en kwamen na een tankstop weer bij Freek aan om het tweede deel van de route in de GPSII te laden, cammelbag af te vullen, en dankbaar gebruik maken van de koffie automaat.
Na een half uurtje zijn we weer te paard gegaan om met volle tank aan deel twee te beginnen.
In de middag had iedereen wel even een half uurtje dat het niet zo lekker meer ging, maar dat beperkte zich in het wat rustiger nemen van de bochten en wat minder "spelen" onderweg
Het ging in een goed tempo door met af en toe de bekende 5 min. broodje/plas stop. Na 280 km voor de zekerheid nog even getankt omdat we niet meer zeker wisten hoe lang de tocht was.
Rond 19.00 reden we bij Freek het erf op, zeer voldaan, zeer hard aan een biertje toe!
Score: 574km, in 10,44 uur. Niet slecht vonden we zelf, zeker nadat we begrepen hadden dat de helft eerder afgehaakt was
Na een hardnodige wasbeurt onder freeks buitenkraantje aangeschoven aan de BBQ,
Moet zeggen dat ik erg goed geslapen heb die nacht erna.
Zondag om 9.30 wakker geschrokken van een wekker van een mede blokhut bewoner, mmmm, mooie tijd om op te staan.
Rustig spullen weer op de brommer geladen (zonder spierpijn) en rustig de 130 km naar huis getuft.
Freek, volgend jaar weer?