Pagina 2 van 3

Geplaatst: do jan 02, 2003 12:26
door fireboomer
Uuuhg, ergens heb ik gelezen dat een winkel GPS toestellen kon verhuren. En ik meende daar ook gelezen te hebben dat ze de route in de GSP zouden kunnen inladen.
Maar.... kan het begod nie meer terugvinden boehoe....
Kan zijn dat mijn getergde hersenkronkels (laatste dagen zijn nogal zwaar geweest) me iets aan het wijsmaken zijn.

Maar omdat ik het zelf niet kan, routes direct inladen, leek het me wel leuk om eens te zien hoe het ging.

Sorry als ik een misverstand de lucht in heb geschoten.

Allee, CU all there.

Geplaatst: do jan 02, 2003 14:16
door Freek
Met de Garmin-software en een PC-kabeltje, kun je de routes in je GPS laden.

Voor deze lange rit kun je vooraf bij mijn huis het eerste deel van de route laden. Na 220 km kom je weer langs mijn huis en dan kun je het 2e deel van de route laden. Het volgende (en laatste) oplaadpunt is dan bij de GPS-shop in Notter.

Geplaatst: do jan 02, 2003 15:42
door henry
Hoi Freek,

Uit hoeveel waypoints bestaat de route dan? Dat uploaden 2 keer nodig is
de oudere Garmins kunnen al 10 routes aan van 30 waypoints
Niet voldoende?

Of zijn het tracklogs? Ik wil anders best een avondje puzzelen om de
tracklogs uit te kleden (bv alle onnodige punten er uit halen op een rechte weg)
En er evt ook routes van maken.

Laat maar weten

Geplaatst: do jan 02, 2003 16:40
door Freek
Het zijn tracklogs. En waypoints om tankstations aan te geven.

Ik heb het aantal trackpunten handmatig al behoorlijk teruggebracht.

Ik wil de routes nog een keer vastleggen met de lage resolutie instelling.

Een 2+ kan 1025 punten aan, dus hier wil ik onderblijven.

Als ik de Balkbrugroute (140km) op normale resolutie vastleg, dan heb ik al 1500 trackpunten.

Waarom zou ik er routes van maken ?

Een track met uitgeschakelde kaart(=overbodige info) is prima na te rijden.

Geplaatst: do jan 02, 2003 16:55
door henry
Freek schreef:Een track met uitgeschakelde kaart(=overbodige info) is prima na te rijden.
Eens,
Je kan alleen niet achter je pijlje aanrijden. en je moet even weten waar het begin is (om hem niet achterstevoren te rijden)
Maar dat mag echt geen naam hebben.

Geplaatst: do jan 02, 2003 20:21
door Zot
Dat wordt een hele grote club kampeerders in je achtertuin Freek.

Ro, die maar stiekum aan het trainen is geslagen.

Geplaatst: do jan 02, 2003 21:18
door Freek
In de blokhut ( http://home.planet.nl/~freekkno/page8.html )kunnen ong. 8 man liggen, en als ze elkaar aardig vinden ook wel 10. :wink:
verder kan ik wel een stuk of 15 kleine tentjes hebben.

Alleen het parkeren wordt moeilijk als er teveel met de auto komen.
Maar even met de buren praten.

Geplaatst: za jan 04, 2003 01:21
door Gast
Deze info interesseert me echt wel. En als dit een pos ervaring wordt zal ik me die kabeltjes en software zo goed als zeker aanschaffen.
Enige puntje: heeft er 1 van jullie een macintosh?

Freek, begrijp ik het goed dat ik dus terecht zou kunnen in een oplaadpunt om die route in mijn GPS te steken?

Groetjes,

Pieter.

Geplaatst: za jan 04, 2003 11:36
door Freek
Ja, als je een Garmin hebt is het zeker geen probleem.

De route is in 3 delen opgedeeld. Voor de start laad je hier het eerste deel van de route, na 220 km laad je weer hier het 2e deel en het derde deel laad je bij de GPS-shop in Notter.

Geplaatst: za jan 04, 2003 12:01
door Freek
Het max. aantal deelnemers is bereikt, dus in principe is het niet meer mogelijk om in te schrijven.
Het is wel mogelijk om op een reservelijst geplaatst te worden.

tanken

Geplaatst: vr jan 10, 2003 21:22
door henk-v
freek bij nader inzien hoeft tanken geen probleem te zijn , bij alle grotere tankstations kun je tanken met je pinpas
Het zal alleen uitgezocht moeten worden waar de tankstations zijn en eventueel met de gps coordinaten ideetje?

Geplaatst: za jan 11, 2003 01:02
door Freek
20 km na vertrek, kom je inderdaad een tankstation tegen waar je met een bankpas kunt tanken, maar dat is een beetje vroeg.
De noordelijke route moet ik nog rijden dus ik weet nog niet hoe de situatie daar is.
Maar ik heb al eventueel al een vrijwilliger, die met benzine op pad wil.

Komt wel goed dus. :wink:

Geplaatst: zo mar 23, 2003 17:04
door Zot
ghe ghe.

Net ff de adventure voor het eerst dit jaar de sporen gegeven.
Nog wat kleine aanpassingen aan de motor en hij is er klaar voor :lol: .
Nu de berijder nog :?
6 april de eerste oefendag. Een 150 km odiliapeel route.

Ik verheug me echt op die 500 km. :mrgreen:

Geplaatst: zo mar 23, 2003 20:06
door Freek
Vandaag het laatste gat in de route gesloten. (de gaten in de wegen zitten er gelukkig nog in).

Het wordt zo'n 584 km :shock: :twisted:

Geplaatst: za mei 10, 2003 19:40
door Freek
er is nog een plaats vrij.

Bij voorkeur iemand met GPS

mail me maar bij interesse

Geplaatst: di mei 13, 2003 18:59
door Zot
N!co vond het heel jammer dat ie niet meekon.
Misschien dat ie nu wel meekan.

Geplaatst: di mei 13, 2003 19:10
door N!co
Freek hep meel.

Geplaatst: di mei 13, 2003 22:55
door appie
freek zet mij maar op de lijst ik rij ktm 640 samen met rob veth

groetjes ap

Geplaatst: ma mei 19, 2003 12:57
door Dirtmaster
Nou ik ben er ook bij hoor! Fantastisch evenement 8) Ik heb me aangesloten bij de GS-rijders en ik voorzie een zware dag 8)

Tot de 21ste!
Afbeelding

Cheers,

Rene

Geplaatst: wo mei 21, 2003 17:49
door henry
Dirtmaster schreef:Nou ik ben er ook bij hoor! Fantastisch evenement 8) Ik heb me aangesloten bij de GS-rijders en ik voorzie een zware dag 8)
Euh... Is dat door de GS commissie goedgekeurd? :wink:

hee bikkels!

Geplaatst: vr jun 20, 2003 21:15
door Dare Devillin
Veel plezier tijdens de komende 600km+ !! Eerst nog een slaapfeestje :toost: en om 05:00 gaan de eerste er tegenaan. Ik kijk uit naar de eerste stoere verhalen hier! En hopelijk -als de organisatie besluit tot een vervolg- kan ik volgend jaar ook mee!
Groetjes DareDevillin :zwaaien:

Geplaatst: zo jun 22, 2003 10:55
door Freek
Het is volbracht.

De laatste deelnemers zijn net weer vertrokken naar huis.

Alle 25 deelnemers zijn op komen dagen en de helft heeft de 600 km volgemaakt.

Op een enkele schaafplek na(op mens en machine) , zijn er geen rare dingen gebeurd.

De uitgebreidere verhalen zullen nog wel komen.

Geplaatst: zo jun 22, 2003 17:13
door Fr@venture
Freek,
Ik kan niet wachten tot ik de eerste verslagen zie.
Baal verschrikkelijk dat ik er niet bij kon zijn.
600 km off-road in Nederland is echt uniek!!
De volgende keer ben ik er bij.

Groeten,

Fr@venture

die nog aan het bijkomen is van een liesbreukoperatie :-(

Kom op met die verhalen/foto's!

Geplaatst: zo jun 22, 2003 21:32
door Dare Devillin
Zo jongens, morgen zijn jullie wel weer genoeg bijgekomen hè? We (thuusblijvers) lezen hier graag jullie belevingen!
Dare Devillin

Geplaatst: zo jun 22, 2003 22:53
door henry
Ok dan,

Ons "team" bestond uit 4 personen. Lucas, Paul, Erik en ik
Allen op een BMW GS (100,1100 *2,1150) waarmee we gelijk het zwaarste team waren (1000kg aan motorfiets)

Lucas heeft foto's op het forum gezet
http://www.noppenforum.messageboard.nl/ ... php?t=1097
en op
http://luckyluke.smugmug.com/gallery/10299/1/335354

Vrijdagavond vast naar Freek gereden,
Na een praatje en biertje m'n slaapzak uitgerold in de blokhut. De rest had een tent meegenomen, zeker bang dat ik snurk...

IIIII, IIIIII, IIIIII ...de wekker...
Het is 4.30 uur en stap m'n slaapzak uit om het langzame proces van wakkerworden op te starten.
Buiten was het al een aardige drukte, in 4 pannen werden er uitsmijters gebakken en de koffie automaat was ook erg populair.
Nog even staan knoeien om tracklogs in een streetpilot te laden, iets wat we niet voor elkaar kregen.
Lullig, want dat was de enige GPS voor het Yami team, Deze hebben toen aangehaakt bij de Transalp rijders.

we moesten om 5.17 starten, maar door het GPS verhaal werd dat 5.30.

Erik navigeerde als eerste, en zetten er een beheerst tempo in om op gang te komen.
Na een 15 Minuten was mens en machine warm gedraaid en het tempo werd opgevoerd naar een stevig gangetje
(voor GS begrippen) dat betekende van 2de versnelling werk voor de lastige stukken (de GS is erg slecht in knippen)
tot over de 100 op de overzichtelijke zandwegen. Op asvalt normale snelheid gereden, kan je even rusten en drinken (iedereen had cammelbag bij zich)
Deze tactiek was al van te voren doorgesproken, stevig doorrijden maar niet racen. Zo loop je weinig risico op schade of valpartij en put je jezelf niet uit.

Na een uurtje of anderhalf kwamen we bij een diepe plas waar iedereen mooi omheen stuurde maar waar Paul natuurlijk weer door moest. (zie foto's) Als laatste rijder had hij natuurlijk de minste tijd om te reageren (tuurlijk Paul...)
Afbeelding
Hier maar direct een korte pauze ingelast van een paar minuten. Even een broodje eten, aftappen (je blijft plassen als je aan een cammelbak lurkt) en weer verder. Dit zouden we de hele dag herhalen, korte pauze na een km of 80-100.

Later zou ik de enige val maken die ons team heeft gehad, dit op de voor mijn standaard manier.
Dat wil zeggen, goed door de lastigst passages rijden, maar (door gebrek aan concentratie ?) op het makkelijke stuk langzaam rijdend onderuit gaan. Brommer opgeraapt, graspol tussen de cilinder en valbeugen wegtrokken en rijden weer.

Rond 11.00 hadden we het eerste deel er Opzitten (230Km) en kwamen na een tankstop weer bij Freek aan om het tweede deel van de route in de GPSII te laden, cammelbag af te vullen, en dankbaar gebruik maken van de koffie automaat.
Na een half uurtje zijn we weer te paard gegaan om met volle tank aan deel twee te beginnen.

In de middag had iedereen wel even een half uurtje dat het niet zo lekker meer ging, maar dat beperkte zich in het wat rustiger nemen van de bochten en wat minder "spelen" onderweg
Het ging in een goed tempo door met af en toe de bekende 5 min. broodje/plas stop. Na 280 km voor de zekerheid nog even getankt omdat we niet meer zeker wisten hoe lang de tocht was.

Rond 19.00 reden we bij Freek het erf op, zeer voldaan, zeer hard aan een biertje toe!
Score: 574km, in 10,44 uur. Niet slecht vonden we zelf, zeker nadat we begrepen hadden dat de helft eerder afgehaakt was
Afbeelding
Na een hardnodige wasbeurt onder freeks buitenkraantje aangeschoven aan de BBQ,
Moet zeggen dat ik erg goed geslapen heb die nacht erna.

Zondag om 9.30 wakker geschrokken van een wekker van een mede blokhut bewoner, mmmm, mooie tijd om op te staan.
Rustig spullen weer op de brommer geladen (zonder spierpijn) en rustig de 130 km naar huis getuft.

Freek, volgend jaar weer?