Hoe klinkt dat
plan; de allroad routes van Emmen(van Jos Peters), Balkbrug en Goor(van Eelco Rem) koppelen (+600 KM ) en op 1 dag proberen te rijden.
Per groep moet er wel iemand bij zijn met gps en roadbook(groep zelf vooraf samenstellen)
Ook een beetje tankinhoud is mooi meegenomen.
Ik denk dat de groepen ook bij elkaar moeten passen; De lichtgewicht jongens(m/v) zullen sneller rijden, maar moeten vaak tanken, terwijl de KTM adventures en Tenere's daar niet op zitten te wachten.
Voor de 'rustig aan' tourrijder zal de route te lang zijn.
Start 21 juni 5.00 uur bij mijn huis.
Overnachten in blokhut of tent is mogelijk.
Midsummer Sunrisetour 600km
Moderator: ghulst
dit lijkt mij een waanzinnig goed idee wij gaan met minimaal 3 man mee!!
nu als k nu es wat ofroadbandjes onderm n Pa's XR350 zou zetten, we hebben toch net een reserve xr gekocht, zou wel es leuk kunnen zijn
Super!!! Ik (+ 3 man) doen zeker mee
-
- Site Admin
- Contacteer:
Liefst zou ik'm zelf met een kleine groep (3-4) adventures rijden. Dus Ro en Fr@ ?Freek schreef: Ik denk dat de groepen ook bij elkaar moeten passen; De lichtgewicht jongens(m/v) zullen sneller rijden, maar moeten vaak tanken, terwijl de KTM adventures en Tenere's daar niet op zitten te wachten.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
-
Hee Freek, dat vind ik nou echt een heel leuk plan!
De kans is echter wel heeeel groot dat ik dan het Groot Klub Treffen van de Yamaha 650 twin klub heb. Zoniet, doe ik met je mee!
De kans is echter wel heeeel groot dat ik dan het Groot Klub Treffen van de Yamaha 650 twin klub heb. Zoniet, doe ik met je mee!
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
Hallo Freek en andere enthousiasten,
Lijkt me een goed plan dus zal ik er bij zijn! Inderdaad wel wat vroeg qua starttijd dus ik vertrouw er maar op dat de plaatselijke benzinehandel ook vroeg uit de veren zal zijn. Ik beschik niet over GPS apparatuur op de motor en ik hoop dat er voldoende mensen zijn die dit wel hebben zodat er voldoende voorrijders zijn.
Groet van Frans
Lijkt me een goed plan dus zal ik er bij zijn! Inderdaad wel wat vroeg qua starttijd dus ik vertrouw er maar op dat de plaatselijke benzinehandel ook vroeg uit de veren zal zijn. Ik beschik niet over GPS apparatuur op de motor en ik hoop dat er voldoende mensen zijn die dit wel hebben zodat er voldoende voorrijders zijn.
Groet van Frans
-
- Site Admin
- Contacteer:
De Goor-route en de Balkbrug route is samen (zonder verbindingsroute)250 km. Daar doe ik in een normaal tempo 5 uur (echte rijtijd)over.
met de verbindingsroutes en de Emmen route zal het samen zo'n 540 km zijn. dat is 11 uur rijtijd. tel daarbij op tanken en eten, ben je toch gauw 13 uur onderweg. Met deze vroege starttijd kun je je dan ook nog een lekke band veroorloven.
Daarom kun je hier overnachten (kost nix).
Overigens bepaal je zelf ( in overleg met je groep)hoe laat je start.
Wat betreft de benzine heb je wel een punt.
De meeste tankstations zijn om 7 uur open, wat voor de kleine tanks te laat is. Dat wordt dus een vrijwilliger op pad sturen met benzine.
met de verbindingsroutes en de Emmen route zal het samen zo'n 540 km zijn. dat is 11 uur rijtijd. tel daarbij op tanken en eten, ben je toch gauw 13 uur onderweg. Met deze vroege starttijd kun je je dan ook nog een lekke band veroorloven.
Daarom kun je hier overnachten (kost nix).
Overigens bepaal je zelf ( in overleg met je groep)hoe laat je start.
Wat betreft de benzine heb je wel een punt.
De meeste tankstations zijn om 7 uur open, wat voor de kleine tanks te laat is. Dat wordt dus een vrijwilliger op pad sturen met benzine.
Freek
Klinkt errrug gaaf!
Maar zeg nog geen ja of nee,
Wil geen blok aan iemands been zijn met m'n tempo
Eerst de moto beter aanpassen voor het echte werk (ben bezig met een 21" voorwiel conversie) en eens Elco route rijden om te zien hoe lang ik er over doe.
Ik had een maand geleden moeite genoeg met Odilliapeel 200km in de maximale prut (vrijdag+zaterdag route) merk je het gewicht van een GS best wel.....
Maar zeg nog geen ja of nee,
Wil geen blok aan iemands been zijn met m'n tempo
Eerst de moto beter aanpassen voor het echte werk (ben bezig met een 21" voorwiel conversie) en eens Elco route rijden om te zien hoe lang ik er over doe.
Ik had een maand geleden moeite genoeg met Odilliapeel 200km in de maximale prut (vrijdag+zaterdag route) merk je het gewicht van een GS best wel.....
Greetz
Henry
Henry
Erg goed plan 21 juni is nog ver weg maar als het uitkomt met mijn vakantie wil ik zeker mee !!! Een grotere tank staat ook tot mijn beschikking dus dat moet geen probleem zijn, misschien is het een idee dat de jongens die met een busje komen een voorraad benzine meenemen zodat iedereen om 5 uur met een volle tank weg kan ?
Ik rij ook in een rustig tempo dus misschien is een groep(je) voor rustige rijders, ouwe lullen en all roads geen gek idee.
500 km ? Ik heb de aambeienzalf al vast klaar gelegd ! Maar ik heb er zin in !!!!
Ik rij ook in een rustig tempo dus misschien is een groep(je) voor rustige rijders, ouwe lullen en all roads geen gek idee.
500 km ? Ik heb de aambeienzalf al vast klaar gelegd ! Maar ik heb er zin in !!!!
-
- Site Admin
- Contacteer:
Als je hier overnacht en 's avonds je tank volgooit, kun je starten met een volle tank. Alleen voor de kleine tanks moet dan iets worden geregeld dat ze tussen 6 en 7 uur ergens kunnen tanken.
De GPS-shop in Notter heeft 2 a 3 verhuur-GPSen(incl bevestiging) beschikbaar.
Ook willen zij die dag dienst doen als oplaadpunt voor GPS-tracks.
Voor de start kan dan de verbindingsroute naar de Emmen-route(30 km) en de Emmen-route(160 km) in de GPS geladen worden. Als deze vereden is ben je weer dicht bij mijn huis en kan het grootste deel (120 km)van de Balkbrug-route en de verbindings-route (40 km)naar Notter worden geladen.
In Notter kan dan de Goor-route (110km), de verbindingsroute(40km) naar Balkbrug en het restant van de Balkbrug-route(20km) worden geladen.
De GPS-shop in Notter heeft 2 a 3 verhuur-GPSen(incl bevestiging) beschikbaar.
Ook willen zij die dag dienst doen als oplaadpunt voor GPS-tracks.
Voor de start kan dan de verbindingsroute naar de Emmen-route(30 km) en de Emmen-route(160 km) in de GPS geladen worden. Als deze vereden is ben je weer dicht bij mijn huis en kan het grootste deel (120 km)van de Balkbrug-route en de verbindings-route (40 km)naar Notter worden geladen.
In Notter kan dan de Goor-route (110km), de verbindingsroute(40km) naar Balkbrug en het restant van de Balkbrug-route(20km) worden geladen.
Freek
Freek, ik denk dat er ook wel een afvaardiging van de DR-Big club zal komen.
Gaaf idee, gaat een beetje lijken op een Dutch Rally Raid. Moet toch mogelijk zijn om van Noord naar Zuid een 1000 km in een paar dagen te kunnen rijden! Met bivaks zoals een P-D. Maar dan in de Hollandse polder!
Gaaf idee, gaat een beetje lijken op een Dutch Rally Raid. Moet toch mogelijk zijn om van Noord naar Zuid een 1000 km in een paar dagen te kunnen rijden! Met bivaks zoals een P-D. Maar dan in de Hollandse polder!
-
- Site Admin
- Contacteer:
Vlak bij de Goor-route van Eelco Rem staan nog 2 routes in de startblokken.(o.a. van Louise)
In het zuiden bestaan ook al een paar routes, dus wellicht moet op termijn Groningen-Maastricht toch mogelijk zijn.
In het zuiden bestaan ook al een paar routes, dus wellicht moet op termijn Groningen-Maastricht toch mogelijk zijn.
Freek
Hoi Freek,
Heb je nog plaats voor twee rijders (KTM620 en TT600R)?
Beide met grote tanks (20 liter) en voorzien van roadbookkastjes en tripmeters. We houden ons aanbevolen voor het huren van de GPS (leuk om gelijk een keer te proberen).
Enne, alswe ook nog een tentje ergens op kunnen zetten of een andere plek waar we onze slaapzak kunnen uitrollen, dan maak je ons helemaal blij.
Groets,
Enrico
Heb je nog plaats voor twee rijders (KTM620 en TT600R)?
Beide met grote tanks (20 liter) en voorzien van roadbookkastjes en tripmeters. We houden ons aanbevolen voor het huren van de GPS (leuk om gelijk een keer te proberen).
Enne, alswe ook nog een tentje ergens op kunnen zetten of een andere plek waar we onze slaapzak kunnen uitrollen, dan maak je ons helemaal blij.
Groets,
Enrico
-
- Contacteer:
Hey Freek,
Kijk er al naar uit!!!
Vooreerst zal de delegatie al zo goed als zeker uit 2 deelnemers bestaan. Dus kun je er nog eentje toevoegen? Kristoff Vaes zal met mij meerijden, waarschijnljk op een Transalp. Standaard tank enzo. Dus een actiradius van zo'n 250km. Geen GPS, tempo laten we zeggen toeristisch.
Zijn er eigenlijk nog Belgen die plannen deel te nemen aan deze rit? Ik vertrek de 20ste vanuit Leuven. De noppenbanden achterop, met de bedoeling ze er ergens in de buurt van de start te laten opleggen. Iemand die will meerijden?
Ander vraagje. Ik heb een GPSIII+ Gebruik het ding constant, maar heb nog nooit routes gedownload of ge'uploaded'. Zou die winkel dat kunnen zelf zonder dat ik er iets van weet?
En als het systeem dat ze gebruiken ook werkt voor een Macintosh niet te duur is en vlotjes werkt, kunnen ze er dan een setje voor me klaarleggen?
Ander vraagje: blijkbaar bestaan er in Nederland routes voor moto's op grint, zand en veldwegen? En nog leuk lang ook (200km en meer). Voor zover ik weet hebben we dit in België niet (meer).
Waar kan ik info vinden over deze routes met als het kan de waypoints enzo? Lijkt me leuk om uitstapjes van te maken.
Groetjes
Fireboomer.
Kijk er al naar uit!!!
Vooreerst zal de delegatie al zo goed als zeker uit 2 deelnemers bestaan. Dus kun je er nog eentje toevoegen? Kristoff Vaes zal met mij meerijden, waarschijnljk op een Transalp. Standaard tank enzo. Dus een actiradius van zo'n 250km. Geen GPS, tempo laten we zeggen toeristisch.
Zijn er eigenlijk nog Belgen die plannen deel te nemen aan deze rit? Ik vertrek de 20ste vanuit Leuven. De noppenbanden achterop, met de bedoeling ze er ergens in de buurt van de start te laten opleggen. Iemand die will meerijden?
Ander vraagje. Ik heb een GPSIII+ Gebruik het ding constant, maar heb nog nooit routes gedownload of ge'uploaded'. Zou die winkel dat kunnen zelf zonder dat ik er iets van weet?
En als het systeem dat ze gebruiken ook werkt voor een Macintosh niet te duur is en vlotjes werkt, kunnen ze er dan een setje voor me klaarleggen?
Ander vraagje: blijkbaar bestaan er in Nederland routes voor moto's op grint, zand en veldwegen? En nog leuk lang ook (200km en meer). Voor zover ik weet hebben we dit in België niet (meer).
Waar kan ik info vinden over deze routes met als het kan de waypoints enzo? Lijkt me leuk om uitstapjes van te maken.
Groetjes
Fireboomer.
Freek,
Bij deze schrijf ik me in, denk dat ik een man of 3 meesleep
Gereedschap: BMW R 1150/1100/100 GS-en (met noppies)
Tank: +22 liter, goed voor over de 300 km
Gps: Jep, een III+ en waarschijnlijk gasten met een II+ en V
Bij deze schrijf ik me in, denk dat ik een man of 3 meesleep
Gereedschap: BMW R 1150/1100/100 GS-en (met noppies)
Tank: +22 liter, goed voor over de 300 km
Gps: Jep, een III+ en waarschijnlijk gasten met een II+ en V
Greetz
Henry
Henry
Sluit me bij Henry aan. GPS III+ op de 1150 (met 21" voorwiel) of de R 80 GS in Rallye trim als die de Alto Turia Rallye overleeft.
-
- Site Admin
- Contacteer:
Welke winkel ? Ik begrijp de vraag niet helemaal.fireboomer schreef: Ander vraagje. Ik heb een GPSIII+ Gebruik het ding constant, maar heb nog nooit routes gedownload of ge'uploaded'. Zou die winkel dat kunnen zelf zonder dat ik er iets van weet?
Freek