En nog steeds niet betaaldad f. schreef: 220 EURO BOETE
wat mag nu wel/niet in belgie
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid, anders snapt niemand het meer. Die 220 euro waren voor het rijden in een bosperceel.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Ga je zondag naar Libin ? dan kijk maar uit dat ze je in Belgie niet controlerenSjokske schreef:En nog steeds niet betaaldad f. schreef: 220 EURO BOETE
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Pfft, ik ben murwgesurfd.
Enerzijds is er het Belgisch (federaal dus) Verkeersreglement. Daarin spreekt men in de definities onder meer ook van paden en aardewegen. Die maken ook deel uit van de "openbare weg". Daar geldt (als ik het juist begrepen heb) dat je er mag rijden tenzij er een verbodsbord staat voor moto's.
Anderzijds is er de Code forestier (officieuze gecoördineerde tekst), oorspronkelijk van 1854, en nadien een aantal keren aangepast, onder meer door het beruchte decreet Lutgen. Voor ons van belang is:
Article 194.
L'accès des véhicules à moteur est interdit en dehors des routes ou des aires balisées à cet effet.
L'accès des véhicules à moteur aux chemins, sentiers et aires non visées à l'alinéa 1er peut être autorisé par le Gouvernement aux conditions qu'il détermine pour des raisons médicales, pédagogiques, scientifiques, culturelles et de protection de la nature ou pour permettre l'accès aux propriétés privées.
Les infractions au présent article sont punies d'une amende de 50 à 200 francs.
L'amende est portée de 500 à 5000 francs à l'égard de l'organisateur d'une activité de groupe exercée en infraction au présent article.
Vrij vertaald is dit:
Toegang voor motorvoertuigen is verboden buiten de wegen (definitie van "route" = waar een gewone auto kan rijden) of afgebakende plaatsen (definitie van "balisé" moet je zelf maar eens lezen). De toegang tot weggetjes, paadjes ... voor motorvoertuigen kan wel toegestaan worden door de Regering in bepaalde gevallen (medisch, wetenschappelijk...) )...
Inbreuk op dit artikel wordt bestraft met een boete van 50 à 200 frank. (Georganiseerd in groep van 500 tot 5000 frank)
We zijn er helaas niet vanaf met een boete van 50 frank (dan zouden we er nog mee kunnen lachen ). Voor de eenzame overtreder moet een boete van "50 à 200 francs " nu gelezen worden als "50 à 200 EUR vermenigvuldigd met een factor 5", dus 250 à 1000 EUR, dus ongeveer 10.000 à 40.000 Bef. Da's al minder leuk.
Hierbij een oproep aan de juristen-noppenforumaars om deze knoop te ontwarren!!!
Enerzijds is er het Belgisch (federaal dus) Verkeersreglement. Daarin spreekt men in de definities onder meer ook van paden en aardewegen. Die maken ook deel uit van de "openbare weg". Daar geldt (als ik het juist begrepen heb) dat je er mag rijden tenzij er een verbodsbord staat voor moto's.
Anderzijds is er de Code forestier (officieuze gecoördineerde tekst), oorspronkelijk van 1854, en nadien een aantal keren aangepast, onder meer door het beruchte decreet Lutgen. Voor ons van belang is:
Article 194.
L'accès des véhicules à moteur est interdit en dehors des routes ou des aires balisées à cet effet.
L'accès des véhicules à moteur aux chemins, sentiers et aires non visées à l'alinéa 1er peut être autorisé par le Gouvernement aux conditions qu'il détermine pour des raisons médicales, pédagogiques, scientifiques, culturelles et de protection de la nature ou pour permettre l'accès aux propriétés privées.
Les infractions au présent article sont punies d'une amende de 50 à 200 francs.
L'amende est portée de 500 à 5000 francs à l'égard de l'organisateur d'une activité de groupe exercée en infraction au présent article.
Vrij vertaald is dit:
Toegang voor motorvoertuigen is verboden buiten de wegen (definitie van "route" = waar een gewone auto kan rijden) of afgebakende plaatsen (definitie van "balisé" moet je zelf maar eens lezen). De toegang tot weggetjes, paadjes ... voor motorvoertuigen kan wel toegestaan worden door de Regering in bepaalde gevallen (medisch, wetenschappelijk...) )...
Inbreuk op dit artikel wordt bestraft met een boete van 50 à 200 frank. (Georganiseerd in groep van 500 tot 5000 frank)
We zijn er helaas niet vanaf met een boete van 50 frank (dan zouden we er nog mee kunnen lachen ). Voor de eenzame overtreder moet een boete van "50 à 200 francs " nu gelezen worden als "50 à 200 EUR vermenigvuldigd met een factor 5", dus 250 à 1000 EUR, dus ongeveer 10.000 à 40.000 Bef. Da's al minder leuk.
Hierbij een oproep aan de juristen-noppenforumaars om deze knoop te ontwarren!!!
Beter een slecht karakter dan geen karakter
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: zo feb 15, 2004 22:45
- Locatie: Limburgs Haspengouw (B)
- Contacteer:
Oef, dan heb ik veel geluk gehad. Ben onlangs in de Ardennen uit dit bos gestuurd door een boze man in burger, die beweerde mij te kunnen opschrijven maar het om één of andere reden niet deed
Ik had dat bord niet gezien (heb altiijd geleerd dat borden aan de rechterkant tellen) en de slagboom had ik ook niet gezien want die stond open.
Toen ik wegreed was die dicht.
Als ik dit verkeersbord nu aan me voorbij zie flitsen zal ik wel wakker worden
http://image.pbase.com/u45/lienne/uploa ... barier.jpg
Ik had dat bord niet gezien (heb altiijd geleerd dat borden aan de rechterkant tellen) en de slagboom had ik ook niet gezien want die stond open.
Toen ik wegreed was die dicht.
Als ik dit verkeersbord nu aan me voorbij zie flitsen zal ik wel wakker worden
http://image.pbase.com/u45/lienne/uploa ... barier.jpg
Just for fun! Linus Torvalds
Ondertussen antwoord gehad van Codever op mijn vraag hoe het nu zit met offroadrijden in Wallonië en welk reglement nu telt.
Het bevestigt zo ongeveer mijn vermoedens.
In 't kort schrijven ze dat het decreet Lutgen een hoop andere
reglementeringen teniet doet, waaronder bijvoorbeeld de gewone federale
wegcode. Codever heeft al geprotesteerd bij het arbitragehof, maar
tevergeefs. Volgens het decreet Lutgen is het voor motorvoertuigen verboden te rijden in het bos buiten de "wegen" (en weg = waar gewoon verkeer kan rijden). Boete minimum 250 EUR.
Rijden op de veldwegen valt niet onder het decreet Lutgen en blijft
toegelaten, tenzij er een bord C3 staat (rond wit bord met rode rand)
Het decreet Lutgen is dus nog steeds van toepassing in de Waalse bossen.
Poging van minister Happart om het te hervormen is afgeketst, maar zijn
voorstel zal nog wel eens bovenkomen.
Voor degenen die het Frans meester zijn, hieronder het enige echte originele antwoord van Codever:
-----Original Message-----
From: Daniel Naveau
Sent: Friday, July 09, 2004 12:11 AM
To: Helen Van der Spiegel
Subject: Re: Réglementation pour les motos verts en Wallonie ?
Bonjour Helen,
Excusez nous d'abord de ne pas vous avoir répondu plus tôt. Mais nous sommes
fort sollicités (1429 mails dans la boîte à messages)
Le décret Lutgen a écrasé beaucoup d'autres législations ( voiries
vicinales, compétences fédérales et locales, code de la route)
Nous nous sommes insurgés contre devant la Cour d'arbitrage, mais en vain.
Il interdit aux véhicules à moteur de rouler en dehors des routes en forêt.
(Amende: minimum 250 euros)
Suivant ce décret, une route est une voie de circulation aménagée pour la
circulation des véhicules en général.
La circulation sur les chemins de campagne n'est pas concernée par ce décret
et reste autorisée, sauf si un signal C3 (disque blanc cerclé de rouge) en
restreint l'accès.
Le décret Lutgen est toujours d'application en Wallonie. Le Ministre Happart
a tenté de le réformer. Son projet a avorté, mais reviendra bientôt sur le
tapis.
Avec nos sentiments les meilleurs
Pour Codever Belgium
Le Président,
Daniel Naveau
Het bevestigt zo ongeveer mijn vermoedens.
In 't kort schrijven ze dat het decreet Lutgen een hoop andere
reglementeringen teniet doet, waaronder bijvoorbeeld de gewone federale
wegcode. Codever heeft al geprotesteerd bij het arbitragehof, maar
tevergeefs. Volgens het decreet Lutgen is het voor motorvoertuigen verboden te rijden in het bos buiten de "wegen" (en weg = waar gewoon verkeer kan rijden). Boete minimum 250 EUR.
Rijden op de veldwegen valt niet onder het decreet Lutgen en blijft
toegelaten, tenzij er een bord C3 staat (rond wit bord met rode rand)
Het decreet Lutgen is dus nog steeds van toepassing in de Waalse bossen.
Poging van minister Happart om het te hervormen is afgeketst, maar zijn
voorstel zal nog wel eens bovenkomen.
Voor degenen die het Frans meester zijn, hieronder het enige echte originele antwoord van Codever:
-----Original Message-----
From: Daniel Naveau
Sent: Friday, July 09, 2004 12:11 AM
To: Helen Van der Spiegel
Subject: Re: Réglementation pour les motos verts en Wallonie ?
Bonjour Helen,
Excusez nous d'abord de ne pas vous avoir répondu plus tôt. Mais nous sommes
fort sollicités (1429 mails dans la boîte à messages)
Le décret Lutgen a écrasé beaucoup d'autres législations ( voiries
vicinales, compétences fédérales et locales, code de la route)
Nous nous sommes insurgés contre devant la Cour d'arbitrage, mais en vain.
Il interdit aux véhicules à moteur de rouler en dehors des routes en forêt.
(Amende: minimum 250 euros)
Suivant ce décret, une route est une voie de circulation aménagée pour la
circulation des véhicules en général.
La circulation sur les chemins de campagne n'est pas concernée par ce décret
et reste autorisée, sauf si un signal C3 (disque blanc cerclé de rouge) en
restreint l'accès.
Le décret Lutgen est toujours d'application en Wallonie. Le Ministre Happart
a tenté de le réformer. Son projet a avorté, mais reviendra bientôt sur le
tapis.
Avec nos sentiments les meilleurs
Pour Codever Belgium
Le Président,
Daniel Naveau
Bedankt voor het mooie werk Helen!
Kan er iemand me nog een definitie geven van een "veldweg"? Zijn dat die onverharde stukken waar landbouwvoertuigen gebruik van maken om tot aan hun wei te geraken? Of is dat alles wat maar op een weg trekt (onverhard weliswaar), en waar niet te veel bomen staan (want dan is het een bos, niet?)
Ik vraag me soms wel af hoe ruim de interpretatie is. Als je via een "veldweg" in een boomrijke omgeving komt, ben je dan plots in een bos aan het rijden? En als een weg breed genoeg is om een auto door te laten, maar de sporen zijn zo diep dat er geen doorkomen aan is met een gewone auto, is het dan nog een weg (want: waar gewoon verkeer kan rijden). Volgens mij blijft het toch altijd een beetje gevaarlijk met zo'n dingen...
Kan er iemand me nog een definitie geven van een "veldweg"? Zijn dat die onverharde stukken waar landbouwvoertuigen gebruik van maken om tot aan hun wei te geraken? Of is dat alles wat maar op een weg trekt (onverhard weliswaar), en waar niet te veel bomen staan (want dan is het een bos, niet?)
Ik vraag me soms wel af hoe ruim de interpretatie is. Als je via een "veldweg" in een boomrijke omgeving komt, ben je dan plots in een bos aan het rijden? En als een weg breed genoeg is om een auto door te laten, maar de sporen zijn zo diep dat er geen doorkomen aan is met een gewone auto, is het dan nog een weg (want: waar gewoon verkeer kan rijden). Volgens mij blijft het toch altijd een beetje gevaarlijk met zo'n dingen...
Tja. Al deze grijze zones geven ons tenminste de mogelijkheid om ons te verdedigen he!
Als er al "sporen" zijn, is de weg zeker niet voorzien voor het gewone verkeer, daarvoor moet ie denkelijk toch wel verhard zijn.
Voor de paadjes die echt in het bos liggen weet je dus dat het niet toegelaten is om daar te rijden. Dan is de beste keuze doorgaans om te ontsnappen als je kan.
Voor de paadjes en weggetjes in de grijze zone (bv. aan de rand van het bos?) kan je, als je toch wordt tegengehouden, misschien beginnen discussieren over de aard van de weg om aan de boete te ontsnappen.
Of al die andere truuks toepassen die hier al de revue zijn gepasseerd natuurlijk!
Als er al "sporen" zijn, is de weg zeker niet voorzien voor het gewone verkeer, daarvoor moet ie denkelijk toch wel verhard zijn.
Voor de paadjes die echt in het bos liggen weet je dus dat het niet toegelaten is om daar te rijden. Dan is de beste keuze doorgaans om te ontsnappen als je kan.
Voor de paadjes en weggetjes in de grijze zone (bv. aan de rand van het bos?) kan je, als je toch wordt tegengehouden, misschien beginnen discussieren over de aard van de weg om aan de boete te ontsnappen.
Of al die andere truuks toepassen die hier al de revue zijn gepasseerd natuurlijk!
Beter een slecht karakter dan geen karakter
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
- Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
- Contacteer:
Ik dacht dat de interpretatie in Wallonië (decreet Lutgen) erop neer komt dat je mag rijden op onverharde wegen waar je met een gewone wagen (dus geen 4x4) ook door kan rijden zonder vast te zitten.Estivie schreef:Bedankt voor het mooie werk Helen!
Kan er iemand me nog een definitie geven van een "veldweg"? Zijn dat die onverharde stukken waar landbouwvoertuigen gebruik van maken om tot aan hun wei te geraken? Of is dat alles wat maar op een weg trekt (onverhard weliswaar), en waar niet te veel bomen staan (want dan is het een bos, niet?)
Ik vraag me soms wel af hoe ruim de interpretatie is. Als je via een "veldweg" in een boomrijke omgeving komt, ben je dan plots in een bos aan het rijden? En als een weg breed genoeg is om een auto door te laten, maar de sporen zijn zo diep dat er geen doorkomen aan is met een gewone auto, is het dan nog een weg (want: waar gewoon verkeer kan rijden). Volgens mij blijft het toch altijd een beetje gevaarlijk met zo'n dingen...
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Inderdaad, helemaal akkoord: "Suivant ce décret, une route est une voie de circulation aménagée pour la circulation des véhicules en général."No Limit YFZ schreef:Ik dacht dat de interpretatie in Wallonië (decreet Lutgen) erop neer komt dat je mag rijden op onverharde wegen waar je met een gewone wagen (dus geen 4x4) ook door kan rijden zonder vast te zitten.
Kan dus in principe ook een onverharde weg zijn. Maar als er diepe sporen in zitten en je er dus niet meer doorgeraakt met een gewone auto, dan is het dus niet meer toegelaten.
Is die weg dan de ene dag niet en de andere dag wel toegelaten?
Zo kunnen we nog wel even verder...
Beter een slecht karakter dan geen karakter
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: vr okt 31, 2003 20:41
Nou ik ben vanavond ook aangehouden in Belgie door een boswachter. Was een rit weer eens aan het rijden. Het was al tegen schemer en hij kwam me tegemoet. Omdat ik jammer genoeg net verkeerd was gereden kon ik niet omdraaien. Damn.
Ik ben maar rustig gestopt en ben ijverig op mijn gps gaan kijken. Nadat hij naar me toegelopen was vertelde hij me dat ik hier niet mocht rijden. Ik gaf aan dat ik was verdwaald en mijn vrouw op me wachte Jammer was dat een bordje verboden toegang ergens 4 meter hoog op een boom gespijkerd (30 meter terug). Tsja het stond er wel. Helemaal jammer bleek te zijn dat het eigen terrein was. Hij vertelde me emotioneel dat hij de rijksdienst wegverkeer had gebeld. Ik vertelde hem dat ik hier geen zin in had en wilde doorrijden. Daarop werd tie een beetje link en dreigde zijn wapen te gaan gebruiken. Shit dat werkte dus niet
Goed toen maar gezegd dat hij wel erg emotioneel reageerde. Ik was gewoon de weg kwijt. Heb hem wat ongein op mijn gps laten zien. Hij vond het er allemaal wel fascinerend uitzien. Probleem was dat iedereen die hij aanhield ook zei dat ze verdwaald waren. Ze bleken twee weken geleden een groepje van 6 motoren te hebben gepakt en te hebben overgedragen aan de politie. Motoren zagen ze volgens hem niet meer terug omdat ze in Belgie het helemaal hebben gehad met die wilde crossmaniakken. Ze waren nu wel braaf vertelde hij met een triomfantelijk gezicht. Hij gaf aan dat hij me een boete zou geven. Ik gaf aan dat ik het nut van een boete niet zo inzag. Als hij me gewoon vertelde dat ik hier niet mocht rijden dat wist ik het zo ook wel. Een boete zou hier nog weinig extra bij helpen, toch? Afijn hier bleek hij wel naar de luisteren. Ik beloofde hem om er niet meer te rijden en gaf nogmaals aan dat het niet mijn bedoeling was om op illegale wegen te rijden. Hij blij, ik blij.
Trouwens nog even nagevraagd bij hem hoe ik kan zien wanneer wegen illegaal zijn en wanneer niet. Volgens hem zijn een groot aantal onverharde wegen legaal. Echter je kan heel moeilijk zien of wegen prive-terrein zijn of niet. Al met al erg lastig te zien. Hij adviseerde me om de komende tijd niet als Nederlander in Belgie te gaan rijden op onverharde wegen omdat je nooit bestemmingsverkeer kan zijn.
Uiteindelijk dus zonder negatieve cashflow richting het buitenland er van af gekomen. Had mazzel door een aardige boswachter te treffen. Had ook anders af kunnen lopen. Jammer trouwens dat ik de Henno-rit niet meer kan rijden.
Ik ben maar rustig gestopt en ben ijverig op mijn gps gaan kijken. Nadat hij naar me toegelopen was vertelde hij me dat ik hier niet mocht rijden. Ik gaf aan dat ik was verdwaald en mijn vrouw op me wachte Jammer was dat een bordje verboden toegang ergens 4 meter hoog op een boom gespijkerd (30 meter terug). Tsja het stond er wel. Helemaal jammer bleek te zijn dat het eigen terrein was. Hij vertelde me emotioneel dat hij de rijksdienst wegverkeer had gebeld. Ik vertelde hem dat ik hier geen zin in had en wilde doorrijden. Daarop werd tie een beetje link en dreigde zijn wapen te gaan gebruiken. Shit dat werkte dus niet
Goed toen maar gezegd dat hij wel erg emotioneel reageerde. Ik was gewoon de weg kwijt. Heb hem wat ongein op mijn gps laten zien. Hij vond het er allemaal wel fascinerend uitzien. Probleem was dat iedereen die hij aanhield ook zei dat ze verdwaald waren. Ze bleken twee weken geleden een groepje van 6 motoren te hebben gepakt en te hebben overgedragen aan de politie. Motoren zagen ze volgens hem niet meer terug omdat ze in Belgie het helemaal hebben gehad met die wilde crossmaniakken. Ze waren nu wel braaf vertelde hij met een triomfantelijk gezicht. Hij gaf aan dat hij me een boete zou geven. Ik gaf aan dat ik het nut van een boete niet zo inzag. Als hij me gewoon vertelde dat ik hier niet mocht rijden dat wist ik het zo ook wel. Een boete zou hier nog weinig extra bij helpen, toch? Afijn hier bleek hij wel naar de luisteren. Ik beloofde hem om er niet meer te rijden en gaf nogmaals aan dat het niet mijn bedoeling was om op illegale wegen te rijden. Hij blij, ik blij.
Trouwens nog even nagevraagd bij hem hoe ik kan zien wanneer wegen illegaal zijn en wanneer niet. Volgens hem zijn een groot aantal onverharde wegen legaal. Echter je kan heel moeilijk zien of wegen prive-terrein zijn of niet. Al met al erg lastig te zien. Hij adviseerde me om de komende tijd niet als Nederlander in Belgie te gaan rijden op onverharde wegen omdat je nooit bestemmingsverkeer kan zijn.
Uiteindelijk dus zonder negatieve cashflow richting het buitenland er van af gekomen. Had mazzel door een aardige boswachter te treffen. Had ook anders af kunnen lopen. Jammer trouwens dat ik de Henno-rit niet meer kan rijden.
Ook een KTM heeft grenzen
Die wij waren tegengekomen reageerden ook al zo emotioneel, maar dat doen de nederlandse boswachters ook. Maar ja, hun emotionele leven speelt zich af tussen de konijnen, en als ze geluk hebben af en toe een schaap
Een die grote boze motor komt brullend z'n vrindjes en vriendinnnetjes schrik aan jagen
Wel goed dat we nu weten dat je op onverharde wegen mag rijden tenzijn prive terrein. Jammer is dat heel veel terrein in Belgie prive is. Maar het is in ieder geval weer een beetje duidelijker nu.
Een die grote boze motor komt brullend z'n vrindjes en vriendinnnetjes schrik aan jagen
Wel goed dat we nu weten dat je op onverharde wegen mag rijden tenzijn prive terrein. Jammer is dat heel veel terrein in Belgie prive is. Maar het is in ieder geval weer een beetje duidelijker nu.
Dit begrijp ik niet goed. Dit houd in dat jij geen vrienden kennissen of dergelijke kan hebben die in Belgie langs een (onverharde) weg wonen, waar enkel plaatselijk verkeer is toegelaten. Dit kan niemand hard maken volgens mij.Jan Vlietland schreef: Hij adviseerde me om de komende tijd niet als Nederlander in Belgie te gaan rijden op onverharde wegen omdat je nooit bestemmingsverkeer kan zijn.
Wat ik me afvraag: Een politieman mag pas schieten op een inbreker/overvaller/whatever crapuul, als hij zelf onder bedreiging staat (misschien als hij iemand per sé moet stoppen ook, dat weet ik niet zeker) maar ik denk toch niet dat een boswachter op jou mag schieten als je doorrijdt hoor, toch?
Estivie: Vond het het niet waard om het risico te nemen. Kon zo ook doorrijden. Leek me wat eh praktischer
#316 Guyke: Je hebt helemaal gelijk. Zit zelf ook te zoeken naar manieren om hier goed mee om te gaan. Het probleem waar ik tegen aan loop is het feit dat ze in Belgie gewoon je motor zonder pardon in beslag nemen. Als je naar Nederland bent gelopen mag je het proces afwachten. Ik ken de Belgische wet niet goed genoeg. Ook niet na het lezen van die pdf. Is daarom voor mij russisch roulette. En als je het wint ben je als je pech hebt nog je motor voor 3 maanden kwijt geweest. En dat met de zomermaanden Maar ook ik vraag me af hoe die Belgen hiermee omgaan.
#316 Guyke: Je hebt helemaal gelijk. Zit zelf ook te zoeken naar manieren om hier goed mee om te gaan. Het probleem waar ik tegen aan loop is het feit dat ze in Belgie gewoon je motor zonder pardon in beslag nemen. Als je naar Nederland bent gelopen mag je het proces afwachten. Ik ken de Belgische wet niet goed genoeg. Ook niet na het lezen van die pdf. Is daarom voor mij russisch roulette. En als je het wint ben je als je pech hebt nog je motor voor 3 maanden kwijt geweest. En dat met de zomermaanden Maar ook ik vraag me af hoe die Belgen hiermee omgaan.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Heb je dan geen kenteken op je motor Jan? Onder het mom van een technisch onderzoek kan een motor meegenomen worden, maar dat gebeurt zelden. Als die verhalen echt zijn, laat dan eens rijders zich melden op dit forum, waarvan de motor in beslag genomen is. Er wel vanuit gaande dat de inbeslag genomen motor er netjes uitziet en je je papieren bijhad. Indien het voor een toevallige voorbijganger niet zichtbaar is, dat een weg een priveweg is, dan mag je deze gewoon berijden. Maar je ziet dat je met verouderde roadbooks een hoop trammelant kan krijgen. Gouden regel: rijdt alleen met up to date roadbooks. Een roadbook is razendsnel verouderd met alle gevolgen vandien. Ik kan hieromtrent nog wel sterkere staaltjes vertellen.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: zo dec 28, 2003 12:23
- Locatie: België
Hi,
Ik heb mijn login nog eens gevonden
Eerlijk gezegd, het is een tijdje geleden dat ik met mjin enduro gaan rijden ben.
Want ik was het gewoon kotsbeu van de reacties van de mensen. Ik rij zeker niet als een gek en ploeg ook geen akkers om, maar gelijk waar ik langskom is er wel iemand die commentaar geeft gaande van 'Onnozele gek' (ik kan zelfs nog geen wheelie makn, laat staan dus een onnozele gek uithangen) tot 'Ge moogt hier niet rijden bol het af of ik bel de polies'
De laatste keer reed ik een ritje om vast te stellen dat Mr. Boer gewoon de weg had afgesloten. Yep, afgesloten. Op stafkaart staat dit als PUBLIEKE OPENBARE WEG en pummel met de kar vond het nodig dit opeens tot zijn domein te verrekenen.
Anyway, wat ik dus wil zeggen uiteindelijk: er mag blijkbaar niks meer. Ga dus gewoon rijden, zorg dat je steeds je papieren bij hebt, rijdt nooit te snel, laat vooral geen oude mensen schrikken, zorg vooral dat je geen landbouwers 'ambetant' maakt, en blijf als de pest weg van boswachters want daar geldt blijkbaar de regel: ik heb het geweer dus ik heb de macht.
Eerlijk gezegd weet ik het ook niet meer. Ik veronderstel dat iedereen verstandig genoeg is om te weten waar wel / niet mag gereden worden maar als zelfs veldwegels met een breedte van 4.5 tot 6 meter ook al verboden terrein zijn, dan vraag ik me in godsnaam af waar men mee bezig is.
Kortom, ik trek er me geen fluit van aan en stap deze week terug op mijn enduro, ik ben het beu... 'Dat ze hem opblazen'
PS: En geloof me ik bén een slak , ik neem zelfs macrofotootjes van insecten, als dat geen natuurliefhebber is!
Ik heb mijn login nog eens gevonden
Eerlijk gezegd, het is een tijdje geleden dat ik met mjin enduro gaan rijden ben.
Want ik was het gewoon kotsbeu van de reacties van de mensen. Ik rij zeker niet als een gek en ploeg ook geen akkers om, maar gelijk waar ik langskom is er wel iemand die commentaar geeft gaande van 'Onnozele gek' (ik kan zelfs nog geen wheelie makn, laat staan dus een onnozele gek uithangen) tot 'Ge moogt hier niet rijden bol het af of ik bel de polies'
De laatste keer reed ik een ritje om vast te stellen dat Mr. Boer gewoon de weg had afgesloten. Yep, afgesloten. Op stafkaart staat dit als PUBLIEKE OPENBARE WEG en pummel met de kar vond het nodig dit opeens tot zijn domein te verrekenen.
Anyway, wat ik dus wil zeggen uiteindelijk: er mag blijkbaar niks meer. Ga dus gewoon rijden, zorg dat je steeds je papieren bij hebt, rijdt nooit te snel, laat vooral geen oude mensen schrikken, zorg vooral dat je geen landbouwers 'ambetant' maakt, en blijf als de pest weg van boswachters want daar geldt blijkbaar de regel: ik heb het geweer dus ik heb de macht.
Eerlijk gezegd weet ik het ook niet meer. Ik veronderstel dat iedereen verstandig genoeg is om te weten waar wel / niet mag gereden worden maar als zelfs veldwegels met een breedte van 4.5 tot 6 meter ook al verboden terrein zijn, dan vraag ik me in godsnaam af waar men mee bezig is.
Kortom, ik trek er me geen fluit van aan en stap deze week terug op mijn enduro, ik ben het beu... 'Dat ze hem opblazen'
PS: En geloof me ik bén een slak , ik neem zelfs macrofotootjes van insecten, als dat geen natuurliefhebber is!
Hey Guyke,
Van wanneer is deze tekst, en waar heb je hem gevonden?
Grtz
Stijn
Van wanneer is deze tekst, en waar heb je hem gevonden?
Grtz
Stijn
Montesa Cota 315R
Ow... kan je je daarop abonneren?
Montesa Cota 315R
Zat verleden week bij de reclame voor de ballade van Wegimont die ik toekreeg.Estivie schreef:Van wanneer is deze tekst, en waar heb je hem gevonden?