En nog steeds niet betaaldad f. schreef: 220 EURO BOETE

Moderator: ghulst
Ga je zondag naar Libin ? dan kijk maar uit dat ze je in Belgie niet controlerenSjokske schreef:En nog steeds niet betaaldad f. schreef: 220 EURO BOETE
Ik dacht dat de interpretatie in Wallonië (decreet Lutgen) erop neer komt dat je mag rijden op onverharde wegen waar je met een gewone wagen (dus geen 4x4) ook door kan rijden zonder vast te zitten.Estivie schreef:Bedankt voor het mooie werk Helen!
Kan er iemand me nog een definitie geven van een "veldweg"? Zijn dat die onverharde stukken waar landbouwvoertuigen gebruik van maken om tot aan hun wei te geraken? Of is dat alles wat maar op een weg trekt (onverhard weliswaar), en waar niet te veel bomen staan (want dan is het een bos, niet?)
Ik vraag me soms wel af hoe ruim de interpretatie is. Als je via een "veldweg" in een boomrijke omgeving komt, ben je dan plots in een bos aan het rijden? En als een weg breed genoeg is om een auto door te laten, maar de sporen zijn zo diep dat er geen doorkomen aan is met een gewone auto, is het dan nog een weg (want: waar gewoon verkeer kan rijden). Volgens mij blijft het toch altijd een beetje gevaarlijk met zo'n dingen...
Inderdaad, helemaal akkoord: "Suivant ce décret, une route est une voie de circulation aménagée pour la circulation des véhicules en général."No Limit YFZ schreef:Ik dacht dat de interpretatie in Wallonië (decreet Lutgen) erop neer komt dat je mag rijden op onverharde wegen waar je met een gewone wagen (dus geen 4x4) ook door kan rijden zonder vast te zitten.
Dit begrijp ik niet goed. Dit houd in dat jij geen vrienden kennissen of dergelijke kan hebben die in Belgie langs een (onverharde) weg wonen, waar enkel plaatselijk verkeer is toegelaten. Dit kan niemand hard maken volgens mij.Jan Vlietland schreef: Hij adviseerde me om de komende tijd niet als Nederlander in Belgie te gaan rijden op onverharde wegen omdat je nooit bestemmingsverkeer kan zijn.
Zat verleden week bij de reclame voor de ballade van Wegimont die ik toekreeg.Estivie schreef:Van wanneer is deze tekst, en waar heb je hem gevonden?